Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren Ubuntu 11.04 NL  (gelezen 966 keer)

Offline ONRUST

  • Lid
Installeren Ubuntu 11.04 NL
« Gepost op: 2011/10/08, 13:42:50 »
Ik ben een nieuwe gebruiker van Ubuntu 11.04 en tijdens het installeren van deze OS is dat er werd gevraagd Nederlands ok. Alles ging verder goed programma opgestart en tot mijn verbazing alles in het Er staat wel wat in het Nederlands maar niet het programma. Ik ben aan het zoeken gegaan system settings dan naar System en dan keuze Launge Support dit opgestart en de keuze Nederlands  gemaakt en Engels weggehaald daarna  opnieuw opgestart. Het blijft in het Engels.

Wat is voor mijn de oplossing >:( >:( 

Onrust

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installeren Ubuntu 11.04 NL
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/08, 15:25:56 »
Wat is voor mijn de oplossing >:( >:( 

1. Niet boos worden, want boze mensen helpen we niet graag. We zijn hier geen boksballen waar je je frustraties op kunt afreageren. Geef dan je auto maar een schop, of zo....

2. http://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Stel-alles-goed-in-op-Nederlands

Offline ONRUST

  • Lid
Re: Installeren Ubuntu 11.04 NL
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/08, 17:17:38 »
Hallo,
Ik word niet boos maar ik vind het vreemd dat als je Nederlands kies dat Ubuntu 11.04 niet in het Nederlands is. :) :)
Bedankt voor de site, ik heb het nog niet voor elkaar.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Installeren Ubuntu 11.04 NL
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/08, 17:22:44 »
De site is een dikke, dikke aanrader. Geschikt voor een absolute beginneling en tegelijk boeiend en interessant voor een zelfverklaarde guru als mezelf  :D

Ik denk dat het wel (grotendeels) goed gaat als je tijdens de installatie zelf aan het netwerk hangt. Als je off line installeert, dan zijn achteraf nog wat ingrepen nodig, wellicht omdat niet al die taalbestanden op de installatieCD passen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Installeren Ubuntu 11.04 NL
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/08, 19:39:04 »
Op zich is het niet nodig om al tijdens de installatie internet-verbinding te zijn wat betreft de taal-ondersteuning, want deze kan later gecompleteerd worden, geen man overboord dus.

Maar in een bestaande installatie, als je de taal-ondersteuning opstart, dan is het wél noodzakelijk om een internet-verbinding te hebben: het systeem controleert dan of de ondersteuning volledig is of niet en zal, als dat niet het geval is, zelf de benodigde bestanden ophalen.

Dus in het kort:
- zorg dat je internet-verbinding hebt
- start de taalondersteuning op (Windows-toets + 'taalonder' + enter)
- volg de instructies die verschijnen (dat hoop ik dan  ;))

Offline ONRUST

  • Lid
Re: Installeren Ubuntu 11.04 NL
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/11, 09:17:49 »
Hallo,
bedankt voor de suggesties het is allemaal gelukt. Ik kan nu verder  met het inleven in de Ubuntu technologie.
 ^-^ ^-^ ^-^