Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dvd wordt niet gelezen  (gelezen 846 keer)

Offline djdg

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Dvd wordt niet gelezen
« Gepost op: 2011/09/28, 12:12:32 »
Een originele dvd die ik op mijn laptop wil afspelen wordt na lang wachten niet gemount en ik krijg dan de melding:

'Error mounting: mount: block device /dev/sr0 is write-protected, mounting read-only
mount: /dev/sr0: can't read superblock

Het is de laatste dvd van een vijfdelige serie (BBC Earth, power of the planet). De overige 4 dvd's doen het wel.

Bij schijfgereedschap zie ik hem wel staan, maar zoals aangegeven niet aangekoppeld.

Vreemd?

Offline Cumulus007

• Lid
Re: Dvd wordt niet gelezen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/28, 23:54:40 »

sudo /usr/share/doc/libdvdread4/install-css.sh

Daarna werkt 't.

Offline djdg

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/29, 11:36:02 »
Pakket geïnstalleerd. Probleem blijft. Had ook al een beetje op internet rondgekeken, en herken me in de wat complexere ervaringen van anderen.

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/29, 23:31:12 »
En met VLC?

Offline djdg

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/30, 08:42:42 »
VLC ook niet. De dvd wordt in z'n geheel niet herkend. Hij blijft opnieuw spinnen, wat ik dan maar opvat als dat hij er geen grip op krijgt.