Menig geen zal zijn wenkbrauwen ophalen als hij of zij het onderwerp ziet, maar ja ik heb nog echt een DOS partitie nodig, parallel en seriepoort en een langzame processor
Op deze laptop had ik altijd een dualboot van Puppy Linux met DOS 6.22. Toch maar besloten om Puppy te vervangen voor Ubuntu 11.04 en dat was geen probleem, behalve dan dat GRUB2 de DOS partitie niet meer ziet. Eerst stond de bootloader van puppy er nog op die is overschreven nadat Ubuntu op de Puppy partitie werd geïnstalleerd (sda5)
sudo os-prober gaf geen enkel resultaat maar door GRUB met de optie c op te starten en daarna chainloader (hd0,1)+1 te typen startte DOS weer op. Geen DOS in de lijst dus. Hierop heb ik aan /boot/grub/grub.cfg het volgende toegevoegd:
### BEGIN /etc/grub.d/40_custom ###
menuentry "MSDOS" {
set root=(hd0,1)
chainloader +1
}
### END /etc/grub.d/40_custom ###
Als ik nu de shift-toets indruk bij opstarten staat in ieder geval dos weer in de lijst en er kan ook weer gestart worden. Bij een update van grub zal echter deze configuratie/toevoeging verwijderd worden. Hoe kan ik dit het beste oplossen zodat het in het grubmenu blijft staan?