Nogmaals: ik ben lichamelijk niet 100% en dat heb ik vandaag weeral ervaren. Dat is waarom ik een uitkering heb en de details vertel ik hier liever niet.
De rest van je post zal ik per PB beantwoorden.
Ik geloof dat je niemand een verantwoording daarvoor schuldig bent.
Een uitkering krijg je niet zomaar, dat was vroeger misschien zo tegenwoordig ligt dat wel anders.
Om een klein voorbeeld te noemen de WAO bestaat niet meer en de WIA is alleen een verzekering wanneer je 30% of meer achteruit gaat ten opzichte van het laatste verdiende loon. Kortom iemand die qua loon in de arbeidersklasse valt en uitvalt met lichamelijke (of andere) problemen ziet geen cent van waar hij al die jaren wel de premie heeft betaald.
Kortom ik vind het heel l*llig dat dit soort opmerkingen komen, want niemand anders dan jezelf weet het best welke kansen er waren als.. (vul maar in) en afgezien het ongemak (en/of pijn) van de klachten.
Zelf zit ik nu ook noodgedwongen bij huis, ik heb altijd gewerkt ook tijdens mijn studie.
Ik kan wel vertellen wat ik heb en de uitkering die ik ontvang, maar ik durf te wedden dat er maar weinig zijn die met mij willen ruilen ook niet als ik een nieuwe computer erbij lever.