Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goed nieuws voor ons: System76 gaat verkoop in NL starten!  (gelezen 27935 keer)

Re: Goed nieuws voor ons: System76 gaat verkoop in NL starten!
« Reactie #25 Gepost op: 2011/09/22, 15:39:35 »
Kennelijk leest niemand mijn stukje over dat System76 juist wel goedkoop is, maar soit.

Het is maar de vraag of deze prijzen het 'overleven' bij de verhuizing naar Euro-land ;-)

« Reactie #26 Gepost op: 2011/09/22, 15:40:33 »
Kennelijk leest niemand mijn stukje over dat System76 juist wel goedkoop is, maar soit.

Het is maar de vraag of deze prijzen het 'overleven' bij de verhuizing naar Euro-land ;-)

Bij de verhuizing van Dollar naar GBP hebben ze het ook overleefd, dus de euro zal dan ook veilig zijn ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/09/22, 16:46:37 »
System76 is duur maar het is hoe je het bekijkt.
Ja als je naar de spec's kijkt dan zijn andere goedkoper.
Het is alleen zo dat een Microsoft betaald voor systemen met Windows erop. Dat zorgt er voor dat het iet uit maakt of er wel of geen Windows bij zit.

Een ander ding en dat is waarom ze duurder zijn, ze leveren er drivers bij en zorgen dat alle hardware goed ondersteund word. Daarnaast geven ze nog extra ondersteuning aan de gebruikers met je software.
Dus uiteindelijk valt het tegen elkaar weg te strepen.

Zelfbouw is niet altijd goedkoper maar kan wel. Je kunt namelijk je systeem op jezelf afstellen door dingen weg te laten die je toch niet gebruikt.
Daarbij moet je ook weer rekening houden dat veel mensen die zelf bouw doen, ze vaak duurdere hardware aanschaffen en op een aantal punten zelfs wat meer uitgeven.
Wil je heel goedkoop een pc hebben, dan moet je naar de mediamarkt gaan en daar zo'n kant en klare Acer en zo kopen voor 4 á 500 euro. Daar kun je niet tegenop met zelfbouw.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/09/22, 19:40:17 »
Citaat
Wil je heel goedkoop een pc hebben, dan moet je naar de mediamarkt gaan en daar zo'n kant en klare Acer en zo kopen voor 4 á 500 euro.
Welnee joh, dat kan toch veel goedkoper.....maar dan heb je geen OS  bij, but who cares!!

Ook geen Linux? ;) XD

« Reactie #29 Gepost op: 2011/09/22, 20:20:43 »
"Het is alleen zo dat een Microsoft betaald voor systemen met Windows erop. Dat zorgt er voor dat het iet uit maakt of er wel of geen Windows bij zit."

Je bedoelt dat ik dan 25 euro had kunnen besparen op mijn desktop? Wauw! :P Goed, dan zou System76 25 euro duurder zijn in mijn geval, maar dat vind ik nog aardig meevallen.

"Wil je heel goedkoop een pc hebben, dan moet je naar de mediamarkt gaan en daar zo'n kant en klare Acer en zo kopen voor 4 á 500 euro."
Als je voor de specs gaat, kun je veel beter die Medion van de Media Markt nemen. Die specs waren beter dan van mijn HP, maar ik ben toch voor deze HP gegaan omwille van zonder omwegen Linux kunnen installeren.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/09/22, 21:15:51 »
Ik kan je niet volgen Vistaus.
Waar zeg ik dat je goedkoper uit had kunnen zijn? Zeg alleen dat System76 door bepaalde dingen wat duurder is en dat zelfbouw niet altijd goedkoper is dan een kant en klaar systeem.

Spec's zijn niet altijd het probleem maar de kwaliteit wel.
Ik koop niet zo'n goedkoop systeem, ook niet als de spec's beter zijn dan een andere pc die wat duurder is.
Die System76 zie ik zelf ook wel zitten omdat ze er voor zorgen dat de hardware die ze leveren, goed word ondersteund in Linux.
Dat is alleen maar fijn en aangezien ik graag met Linux werk kan ik jou keus voor de HP heel goed begrijpen.
Ik houd eigenlijk heel erg veel van zelfbouw omdat ik bepaalde dingen belangrijk vind en ik niet later het systeem nog eens wil updaten zoals een videokaart.

Gelukkig bieden meer en meer bedrijven de optie om een systeem aan te passen en kun je dingen updaten en hoef je niet nadien nog eens andere dingen te kopen.
Dat doet System76 ook en dat bevalt mij wel, tot ik de prijs zag met wat ik wou. Maar stelde denk te hoge eisen. XD

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2011/09/23, 20:49:27 »
Hee, had System76 eerst niet ook zo'n heel schattig netbookje, een een supersexy 13.3" laptop? Ik vind op de site nu niks onder de 15 inch, jammer :(

« Reactie #32 Gepost op: 2011/09/24, 09:59:17 »
Hee, had System76 eerst niet ook zo'n heel schattig netbookje, een een supersexy 13.3" laptop? Ik vind op de site nu niks onder de 15 inch, jammer :(

Ja, de Lemur Ultra-Thin. Maar die is tijdelijk uitverkocht, helaas. Vind hem schitterend.

« Reactie #33 Gepost op: 2011/09/24, 10:29:02 »
Hou zou het dan zitten voor België ?

Zouden ze daar ook rekening mee houden of is het specifiek voor de Nederlandse markt bedoeld ?

Ik vind het wel interessant, maar je kan als particulier ook een zakelijke PC kopen bij Dell (in België toch) mits een aantal omwegen.

En ik denk dat je met zelfbouw er toch goedkoper vanaf komt, alleen kan je een probleem tegenkomen met bepaalde hardware (als die wat te exotisch is).

Mja afwachten ......
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #34 Gepost op: 2011/09/24, 11:04:24 »
Sorry he maar schijt jij geld ?. :D
Volgend jaar een nieuwe ,dan is deze net  anderhalf jaar oud. :o
Zolang ik een keurige uitkering aangevuld met studiefinanciering ontvang, kan ik dat prima betalen ;) En wie weet kan ik volgend jaar zelfs die uitkering vervangen door een baantje. Maar ik kan ook altijd nog deze PC verkopen, heb ik minstens de helft weer terugverdiend ;)
Geen wonder dat ze de studiefinanciering willen herbezien.
Ik gun je echt je computerhobby, maar zolang die van een uitkering en studiefinanciering betaald wordt, wordt die door de gemeenschap betaald.
Maar ja, mijn nieuwe HTC Wildfire is daar ook door gefinancierd. Gelukkig was die zeer goedkoop bij MediaMarkt 149,--)
Die aanbieding was misschien wel te wijten aan de ruzie tussen Apple en Samsung.
Hier heeft de gemeenschap dus baat bij gehad, want zo was de gemeenschap goedkoper uit voor mijn smartphoon. Het eerste nieuwe op pc gebied want alle rest bestaat uit tweede-handsjes en krijgertjes.

In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

« Reactie #35 Gepost op: 2011/09/24, 23:15:28 »
@Joris: Helaas is System76 landgebonden. Daarom kun je ook niet bijv. nu eentje in de UK kopen en importeren, behalve via een importeringsservice die veel geld kost.
Dus dan zul je het moeten regelen via iemand in NL. Laat maar weten als je er eentje wil zodra ze hier starten, dan kan ik hem wel komen brengen aan je ;)

@aldegonda:
"Geen wonder dat ze de studiefinanciering willen herbezien.
Ik gun je echt je computerhobby, maar zolang die van een uitkering en studiefinanciering betaald wordt, wordt die door de gemeenschap betaald."

Nounou zeg. Ik spaar er anders wel voor met die uitkering en studiefinanciering die ik krijg. Ik hou niet zoveel over per maand hoor. Er zijn ook nog dingen als zorgverzekering, lesgeld e.d. wat ik allemaal moet betalen. Dus ik spaar er wel even voor en vind daarom die opmerking van u nogal ondoordacht.
Wat ik zei over die uitkering enzo was met een knipoog bedoeld naar Wanda. Ik moet heus wel een paar maanden sparen vooraleer ik een nieuwe PC zou kunnen kopen en dan moet ik nog de oude verkopen om weer rond te komen.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/24, 23:19:16 door Vistaus »

« Reactie #36 Gepost op: 2011/09/24, 23:21:03 »
@Vistaus: daar houd ik je aan ;) , kan je ineens mijn projectje (een Ubuntu-café ) komen bewonderen !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #37 Gepost op: 2011/09/24, 23:22:04 »
@Vistaus: daar houd ik je aan ;) , kan je ineens mijn projectje (een Ubuntu-café ) komen bewonderen !

Is goed ;) En dat projectje kom ik dan ook zeker en vast bekijken :)

« Reactie #38 Gepost op: 2011/09/25, 00:03:22 »

Een Ubuntu-café? In België? Ik moet iets gemist hebben! Kan ik een pintje komen drinken?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2011/09/25, 00:12:53 »
@Vistaus ik kreeg geen uitkering en de laagste studie financiering die er was en ik had geen lening.
Ook betaalde mijn ouders niets voor mijn opleiding.
Ik werkte er bij om alles te betalen.
Vind het een beetje erg krom dat iemand die thuis woont een uitkering en een studie financiering krijgt.
Jij hebt niet te klagen en jou reactie is eerder ondoordacht. Als je zou werken om je studie te betalen, dan was het een ondoordachte reactie maar dat is in dit geval niet zo.

Jij hebt dus niet te klagen.
Als je meer geld wilt hebben zul je moeten gaan werken.

« Reactie #40 Gepost op: 2011/09/25, 00:43:28 »
Nogmaals: ik ben lichamelijk niet 100% en dat heb ik vandaag weeral ervaren. Dat is waarom ik een uitkering heb en de details vertel ik hier liever niet.
De rest van je post zal ik per PB beantwoorden.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #41 Gepost op: 2011/09/25, 09:04:20 »

Is goed ;) En dat projectje kom ik dan ook zeker en vast bekijken :)
Oioioi rijd dan even over apeldoorn...

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #42 Gepost op: 2011/09/25, 11:03:49 »
oh, hehe, da's waar ook :P

« Reactie #43 Gepost op: 2011/09/25, 11:20:37 »
@femke: Binnenkort heb ik dat wel ;)
@tiempjuuuh: Ja hoor, ik kom ook wel even in Apeldoorn langs :)

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #44 Gepost op: 2011/09/25, 11:22:13 »
Moeten we ook een keer een afspraak maken :P

« Reactie #45 Gepost op: 2011/09/25, 11:25:05 »
Moeten we ook een keer een afspraak maken :P

Inderdaad :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2011/09/25, 12:21:03 »
@Vistaus, Voor je ergens met de auto naar toe rijd, geef dan aan mij door wanneer een waar je rijd als je in Brabant komt.
@tiempjuuh, Mocht Vistaus aankomen bij jou met de auto, het was leuk je gekend te hebben. Ik zal je missen en ieder jaar je herdenken.

XD ;)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2011/09/25, 18:44:39 »
Ik zie net dat op het internationale forum een aparte supportafdeling is voor System76 bakken.

http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=341

<knuppel in het hoenderhok> Zou het niet een idee zijn om zo'n hoekje in te richten voor de Nederlandse aanbieders van Ubuntu bakken? </knuppel in het hoenderhok>

Het hoenderhok kennen we bij Ubuntu NL, het heet de gemeenschapsraad. ( :) )
Je kunt het gewoon op de agenda zetten lijkt me. Ik zou er wel zelf bij zijn wanneer het behandeld wordt.

« Reactie #48 Gepost op: 2011/10/05, 17:05:17 »
Ze verschepen nu naar Nederland, maar ook naar België!
http://www.system76.com/home/shippinginformation

« Reactie #49 Gepost op: 2011/10/25, 20:20:27 »
Oké, dit is wel leuk. Iemand legt hier uit wat de toegevoegde waarde van dat ietsje duurder dan een normale PC is: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/third-gen-system-76-lemur-laptop-goes-on-sale/

"The value of buying a System76 laptop is the support. Sure, you could always slap Ubuntu on any ol' machine you want, but there are usually quirks. System76 buys laptops direct from their manufacturers and rebrands them, and works to patch various quirks in Ubuntu so it runs a little more solidly on their machines. There's actually a driver install app that adds the System76 repo to your APT sources, so they can patch things as they surface.

Not to mention, I've got a display with a little too much light leakage and they kindly are setting up an RMA for me. Hopefully that illustrates some of the value of giving your money to System76. And BTW, I found the same exact laptop I bought from them from another manufacturer, and it was around the same price, so there is not much markup here."