Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toetsenbord werkt niet bij inlogscherm  (gelezen 1005 keer)

Offline Beast

  • Lid
Toetsenbord werkt niet bij inlogscherm
« Gepost op: 2011/09/05, 09:32:14 »
Dag allen,

mijn probleem is het volgende: op (mis. schijnbaar) willekeurige momenten werkt het toetsenbord niet bij het inlogscherm. Daarvoor, in GRUB, zijn er geen problemen. Na herhaald opstarten/hard uitzetten werkt het wel (duidelijk :P). Ook zijn er gek genoeg geen problemen in Windows.

Is mijn toetsenbord aan vervanging toe? Is er een usb poort kaduuk? Of zie ik iets anders over het hoofd?

(gebruik Ubuntu 11.04, microsoft comfort curve 2000 v.1.0 tobo.)

Dank!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Toetsenbord werkt niet bij inlogscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/05, 09:47:29 »
Probeer eens een andere USB-poort? Liefst eentje van een andere USB-controller.

Re: Toetsenbord werkt niet bij inlogscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/06, 12:00:15 »
Heb je een Bluetooth-toetsenbord?

Offline Beast

  • Lid
Re: Toetsenbord werkt niet bij inlogscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/06, 14:01:13 »
Nee, het is een vrij gewoon USB bedraad toetsenbord. Ik vind het zo raar omdat ie zonder problemen in GRUB en windows werkt, ook als ie het in het inlogscherm van ubuntu niet doet

Re: Toetsenbord werkt niet bij inlogscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/06, 17:20:42 »
Welk merk is het toetsenbord?
En GRUB en Windows zijn iets anders als Linux ;) het kan goed zijn dat een of andere driver je toetsenbord 'beter' wilt aansturen (sneller of extra toetsen of iets) maar dat perongelijk wel eens verkeerd doet.
Denk niet dat dat het probleem zou zijn, maar er is altijd wel eens een gek verhaal ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit