Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kubuntu  (gelezen 624 keer)

Offline mara

• Lid
  • Steunpunt: Nee
kubuntu
« Gepost op: 2007/02/01, 19:57:10 »
hallo,
heb fiesty geinstalleerd. heb daarna kubuntu gedownload maar die wil niet opstarten. hij begint wel maar valt na 5 sec stil met de boodschap dat ik de administrator moet raadplegen. weet niet hoe ik dit moet oplossen. ben beginner. is dit omdat fiesty nog niet op punt staat en is het een kwestie van geduld of kan er iets anders aan de hand zijn.
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline MottigenHond

• Lid
kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/01, 20:27:17 »
kan je dat wat duidelijker formuleren?

je hebt feisty fawn geinstalleerd op je harde schijf, maar wanneer je de gedownlaode kubuntu (feisty, edgy of dapper?) live-cd opstart, valt hij stil. Waar valt hij stil (voor het laadscherm, op het bureaublad, ...) en wat voor precieze boodschap geeft hij?

dank

Offline Soul-Sing

• Lid
kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/01, 21:46:27 »
Citaat van: mara
hallo,
heb fiesty geinstalleerd. heb daarna kubuntu gedownload maar die wil niet opstarten. hij begint wel maar valt na 5 sec stil met de boodschap dat ik de administrator moet raadplegen. weet niet hoe ik dit moet oplossen. ben beginner. is dit omdat fiesty nog niet op punt staat en is het een kwestie van geduld of kan er iets anders aan de hand zijn.
mara begin je pas met linux? installeer dan "gewoon" dapper of edgy.
feisty komt pas off. uit in april..
de eerst genoemde versies zijn stabiel. :)

succes en bij vragen weet je de weg he? :)

Offline mara

• Lid
kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/05, 13:25:25 »
Citaat van: MottigenHond
kan je dat wat duidelijker formuleren?

je hebt feisty fawn geinstalleerd op je harde schijf, maar wanneer je de gedownlaode kubuntu (feisty, edgy of dapper?) live-cd opstart, valt hij stil. Waar valt hij stil (voor het laadscherm, op het bureaublad, ...) en wat voor precieze boodschap geeft hij?

dank
Kubuntu geïnstalleerd met synaptic. Heb hem terug verwijderd, ga wachten tot ik systeem wat beter via zelfstudie begrijp voor ik opnieuw download. Het had iets te maken met of " dcopstart" draaide of niet. Sorry dat ik zo onduidelijk ben. Had Kubuntu bij edgy, ook gedownload met synaptic en alles prima in orde. Daarom dacht ik dat het te maken had met de "onaffe" versie van fiesty.
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.