Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open email adres Gemeenschapsraad  (gelezen 1222 keer)

DarkEra

  • Gast
Open email adres Gemeenschapsraad
« Gepost op: 2011/09/02, 13:04:09 »
Momenteel is de Gemeenschapsraad alleen te bereiken via een mailing list. Dit is een beetje moeilijk voor derden (forum leden en daarbuiten) imho als ze de Gemeenschapsraad met een voorstel of b.v. klacht willen contacteren. Daarbij is het zo dat men op een mailinglist eerst moet afwachten of men wel toegelaten wordt en de mail goedgekeurd worden in de meeste gevallen. Een ander ding is dat sommige mensen er volgens mij dus geheel niet op zitten wachten tig mails te ontvangen als ze eenmaal op een mailing list zitten.

Het lijkt me verstandiger om een Open email adres op te zetten waar iedereen gewoon naartoe kan mail zonder zich eerst aan te melden bij de mailinglist. Dit is nog behoorlijk gesloten zo en dat denkened in het kader van de openheid hier.

Nu had ik begrepen dat er eerst over vergadert moet worden....? Ik vind dat een beetje teveel van het goede om te vergaderen over het wel of niet openen van een open mail adres voor de Gemeenschapsraad.

Zoiets zet je toch per direct op zonder problemen, uitstellen om erover te vergaderen en andere toestanden lijkt mij.....?

Just my 2 € cents

Re: Open email adres Gemeenschapsraad
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/02, 13:16:32 »
Iedereen die niet in het openbaar met de gemeenschapsraad wil communiceren op de mailinglijst kan een bericht sturen aan het besloten adres van gemeenschapsleiding@lists.ubuntu-nl.org. In eerste instantie zal de gemeenschapsleiding (de dagelijkse leiding van Ubuntu-NL) dit bericht afhandelen. Is het nodig dan zal de gemeenschapsleiding overleg plegen met de gemeenschapsraad.

De gemeenschapsraad werkt tot op heden geheel openbaar, en er gaat inderdaad gekeken worden of de gemeenschapsraad ook een privaat kanaal moet krijgen. Op dit moment is dat er nog niet. Wel is het op dit moment voor eenieder mogelijk leden van de gemeenschapsraad persoonlijk te benaderen met vragen.

Of het nodig is dat de gemeenschapsraad net als de gemeenschapsleiding ook via een besloten kanaal benaderd kan worden, daar gaan we inderdaad over leggen. Voor sommige mensen is altijd alles snel, simpel en makkelijk en even zonder problemen te doen. Daar zijn we ons bewust van, en het is spijtig dat deze mensen altijd zo teleurgesteld raken in mensen voor wie niet altijd alles even snel eenvoudig is te doen.

edit:
Over 8 dagen is de volgende vergadering van de gemeenschapsraad, en dan zal er een besluit worden genomen.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/02, 13:23:52 door Thomas de Graaff »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Open email adres Gemeenschapsraad
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/03, 11:41:25 »
Antwoord is gegeven.

Topic opgeschoond, bejaard rundvee terug het water in gestuurd, en slotje.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]