Hallo, ik heb ook net linux ubuntu (6.06), een vriend van mij heeft het geïnstalleerd.
Ik heb toch wel een aantal beginnersvragen (en ik hoop op antwoorden zonder al te veel moeilijke computerwoorden in...)
*Die tool in een nieuw bericht in hotmail... moet je daar nu ook iets speciaals voor doen? Ik bedoel voor ook te kunnen kiezen in welk lettertype je typt, wat je achtergrond is etc. Ook "foto's toevoegen" staat nergens tussen het menuutje "bestand toevoegen". Hoe komt dat?
*De spellingscontrole in openoffice 2.0: er staat wel da ze ingeschakeld is, maar ik mag zo fout typen als ik wil, er wordt niets rood onderlijnt. En als ik dan op spellingscontrole nogmaals uitvoeren of zowiets klik, dan is dat op één seconde gedaan en heeft hij alle fouten genegeerd. Waar kan ik trouwens de taal instellen voor die spellingscontrole te laten uitvoeren?
*Mijn printer: is goed aangesloten, werkt ook in linux, maar als ik afbeeldingen wil afprinten komt er gewoon een donkergroene vlek uit de printer... Ook als ik een document afdruk, is de tekst donkergroen. Niet dat dat zó erg is, maar zo gaat mijn groen er wel snel door zijn :-) Ik ben al een kijkje gaan nemen bij Beheer -> printers -> printer aanklikken en dan eigenschappen, maar ik durf niets meer te veranderen na al wat ik al heb mis gedaan de laatste dagen.
De printer is al wel 5 jaar oud (hp deskjet 845c), heeft het hier iets mee te maken? Bij printout mode kan ik trouwens nergens kiezen tussen én grayscale én kleur.
Met antwoorden op dit alles zou ik al heel gelukkig zijn. Het zijn maar kleine dingetjes, maar ik heb er uiteindelijk wel last van.
In ieder geval: hard bedankt!!!