Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UbuntuOne  (gelezen 1652 keer)

Offline PPartners

• Lid
UbuntuOne
« Gepost op: 2011/08/30, 09:58:51 »
Mensen,

ben al een tijdje bezig met UbuntuOne, zeker nu je kunt beschikken over gratis 5 gieg.

echter het uploaden duurt bij mij regelmatig heeeeeel erggggg lang. breek dat dan maar af.
enig idee waar dat aan kan liggen?

maakt het wat uit of je UbunutOne gebruikt middels een windows-omgeving of dat je gebruik
maakt van UbuntuOne op een 'echte' Ubuntu-omgeving?

alvast bedankt maar weer!

Theo

Re: UbuntuOne
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/30, 10:03:16 »
Dit stond gister wel op Twitter:

UbuntuOne Ubuntu One
#UbuntuOne file sync is a little slow today. We are taking care of this. It will require a very brief outage as we restart the service.
14 hours ago Favorite Retweet Reply
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/30, 12:49:18 »
Ik gebruik Ubuntu one onder Ubuntu. ;)
Ubuntu one kan af en toe wat traag zijn en als je dan de notificaties aan hebt staan dan kan dat popup schermpje af en toe gaan irriteren.Zet ik dan tijdelijk maar uit.Ben er verder wel tevreden over. :)
Kubuntu 20.04

« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/30, 12:53:25 »
Gister was ie bij mij ook traag, nu weet ik dus waarom. Dank Maasnet.

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/30, 14:05:07 »
In een onderzoek, die ik momenteel even niet paraat heb maar wel goed heb doorgelezen komt Ubuntu one er ook niet zo veilig uit.
Dropbox is in de test (ondanks de laatste problemen van vorige maand) de betere. Daarbij komt dat je bij Dropbox ook meer ruimte krijgt als je anderen 'aanbrengt'.
Ik zit zelf op gratis 10Gb. Over snelheid heb ik met Dropbox nooit te klagen dus ik zou liever voor die kiezen als voor U1
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/31, 05:03:09 »
Dropbox was hemel voor datadieven

Wuala en Spideroak schijnen een stuk veiliger te zijn. Hoe veilig U1 is weet ik zo niet.

Ik gebruik het zelf voor een paar kleine bestanden (1 tot enkele MB's) en heb eigenlijk nooit last van traagheid.
Misschien is het erger als je heel veel bestanden hebt, of een aantal hele grote?

« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/31, 07:58:39 »
De ervaring die ik heb met Ubuntu One is zeer goed en snel.
Alleen de eerste keer (3GB) gebruikt hij veel tijd om alles over te zetten
Ik nu ongeveer 4 GB bezet maar het gaat zeer snel met uploaden.
ben ook zeer tevreden daar mee.

groet

diplomsommelier

Offline Wiley

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/31, 21:26:12 »
Als je bang bent voor datadieven dan is er een mooie methode (voor Dropbox en U1, maar zal ook voor andere synchrowebsites werken) om je gegevens automatisch versleuteld op te slaan. Je kan ze dan wel alleen gebruiken op andere pc's waar je ook de juiste encryptietools hebt. Voorbeeld: http://www.webupd8.org/2011/06/encrypt-your-private-dropbox-data-with.html en http://www.makeuseof.com/tag/encrypt-dropbox-data-encfs-linux/

Let overigens wel op als je met meerdere pc's of meerdere ubuntu versies experimenteert en je ene U1 account daarop gebruikt. Je kan gegevens kwijt raken als je bijv. een backup van je U1 map terugzet in zo'n experimenteersysteem. Dan raakt de synchro in de war en zou je nieuwe bestanden kwijt kunnen raken. Ik ben zo twee of drie hele mappen kwijt geraakt die ik alleen dankzij een goede backup weer terug kreeg.

edit: volgens mij geldt dat laatste alleen in Ubuntu <11.04 (zoals mijn 10.04) omdat vanaf 11.04 door synchronisatie verwijderde U1 bestanden naar je trash/prullenbak gaan, als laatste redmiddel.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/31, 21:28:19 door Wiley »