Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution backuparchief  (gelezen 983 keer)

Offline Sus

• Lid
Evolution backuparchief
« Gepost op: 2011/08/28, 03:59:10 »
Ik werk al een paar jaar met Evolution en ben daar zeer tevreden over, backuparchief aanmaken en herstellen vanuit backuparchief werkt ook prima maar ik zou graag zelf bepalen dat de archiefmap op een apparte partitie (samen bij mijn documenten) geplaatst kan worden bij een nieuwe installatie.
Dat heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik hoop dat iemand daar ervaring mee heeft??

Alvast bedankt en groetjes,
Sus

Re: Evolution backuparchief
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/28, 10:05:58 »
Je bedoeld eigenlijk dat je de home map op een apparte partitie wilt?
Dat kan.
Dit moet je idd wel doen met een herinstallatie.

Bedoel je dat er automatisch een back-up word gemaakt?
Dit kan ook.
Zelf gebruik ik back-in-time.
Elke dag wordt er een back-up gemaakt van de mappen die ik daarin heb aangegeven.
Voor jou zouden vanuit je home map de mappen ".Evolution" en "Documenten" belangrijk zijn.

« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/28, 10:54:50 »
Dat kan. Je kan de .evolution map in je home directory verplaatsen naar een andere plek. Vervolgens maak je dan een symbolische link van die andere partitie terug naar de home directory.

Eerst evolution geheel uitschakelen inclusief achtergrond processen, in een terminal:
evolution --force-shutdown
Dan verplaatsen map:
mv ~/.evolution nieuwe/locatie/nieuwemapnaam
Dan teruglinken naar de home:
ln -s nieuwe/locatie/nieuwemapnaam ~/.evolution
Vervolgens Evolution weer opstarten.

Offline Sus

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/02, 05:31:21 »