Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nVidia driver in KDE  (gelezen 887 keer)

nVidia driver in KDE
« Gepost op: 2007/02/01, 15:37:05 »
Ik wil graag de closed nVidia driver installeren, maar elke keer als ik opstart heeft het scherm weer de grotere tekst die i altijd heb bij de nv drivers. Ik heb het geprobeerd door zorg.conf.1, xorg.conf.2 en xorg.conf.3 te verwijderen, maar dat hielp niets. Toen hield ik ik Boardname en al die andere extra dingen weg die je hebt als je KDE gebruikt. Dat hielp een keer, maar  toen ik een keer opnieuw opstarte was het weer terug. Als je in kcontrol gaat zie je dat in Beeldscherm bij videokaart NVIDIA Geforce 6 Series staat en bij driver nv. Met de knop instellen kan je ook afzonderlijk de driver selecteren, maar nvidia staat daar niet tussen. De mogelijkheid om propiëtair(of zoiets) te selecteren is wel aanwezig, maar onmogelijk, omdat het de lichtgrijze kleur heeft van dingen die je niet kan/hoeft te gebruiken. Wat kan ik doen? En misschien alleen: waar staat de lijst met drivers waaruit je kan selecteren(je moet root rechten hebben voor je de instellingen in Beeldscherm kan aanpassen).
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
nVidia driver in KDE
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/01, 15:42:20 »
OK. Doe eens dit:

In Adept: installeer Synaptic

Daarna Synaptic starten.
zoekterm: nvidia
aanvinken:
- nvidia-glx

Druk op knop Toepassen

Daarna in terminal:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

In de vragenriedel als driver "nvidia" selecteren i.p.v. de huidige "nv"
verder geen eigen keuzes maken, dat geeft beste resultaat (foutje in progje).

daarna: herstarten.

Als het gelukt is, zie je tijdens de herstart kort een schermpje in beeld komen met het nvidia-logo.

Groet, Pjotr.

nVidia driver in KDE
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/01, 16:03:45 »
De driver had ik al geïnstalleerd. De oplossing had ik al eens eerder geprobeerd en ook nu werkt het ook niet. Het enige wat het gedaan heeft is dat mijn toetsenbord niet helemaal meer werkt zoals ik het  had.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Soul-Sing

• Lid
nVidia driver in KDE
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/01, 16:13:18 »
Citaat van: Sense
De driver had ik al geïnstalleerd. De oplossing had ik al eens eerder geprobeerd en ook nu werkt het ook niet. Het enige wat het gedaan heeft is dat mijn toetsenbord niet helemaal meer werkt zoals ik het  had.
@sense
verder zou ik ook de restricted modules installeren
zoek in de synaptic naar restricted modules: kies de juiste.
of: kan ook zo: sudo apt-get install linux-restricted-modules-`uname -r`
( uname-r in de terminal geeft je kernel aan)

nVidia driver in KDE
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/01, 16:28:28 »
Citaat van: Sense
Ik heb het geprobeerd door zorg.conf.1, xorg.conf.2 en xorg.conf.3 te verwijderen, maar dat hielp niets.
Logisch dat dat niet hielp, dat waren backups van voorgaande xorg.conf's.
Je systeem draait alleen op 1 xorg.conf, en de backups hebben vaak een nummertje erachter.