Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstartproblemen na GRUB, PC laadt verschillende scenarios.  (gelezen 384 keer)

tarekhopman

• Gast
Opstartproblemen na GRUB, PC laadt verschillende scenarios.
« Gepost op: 2011/08/24, 21:35:13 »
Hallo allen,

Na de installatie van 11.04 vertoont mijn PC raar gedrag. De GRUB heeft soms een paarse achtergrond (met klein lettertype), en soms een zwarte (met groot lettertype). Na het kiezen van 11.04 in de GRUB volgen er een aantal scenarios, ik zal ze zo duidelijk mogelijk proberen te beschrijven:
1) Als ik verder niks doe verschijnt er een wit scherm met vage witte tekens, ik kan wel typen, maar ook dan volgen er vage tekens.
2) Bij het zwarte GRUB scherm kies ik voor 11.04 er volgt een scherm met knipperende _ rechtsboven, bij shift inhouden start ubuntu gewoon op.
3) Zelfde als boven alleen de knipperende _ volgt niet en shift inhouden leidt ook tot zoals beschreven bij 1. Na het opniew opstarten volgt altijd optie 2.
4) Bij het paarse scherm kies ik 11.04 en bij shift inhouden start de pc gewoon op.

Optie 2 en daarna 4 komen het vaakst voor.

Via de zoekfuntie en google kwam ik er niet uit, heeft iemand een idee zodat de PC normaal opstart??

Ik gebruik Ubuntu alleen voor de studie en internet, en ben dan ook niet zo bekend met het configureren van Ubuntu.

Thanks! Tarek Hopman

Offline Cheap Applications

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Opstartproblemen na GRUB, PC laadt verschillende scenarios.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/24, 22:18:03 »
Ik zou toch 10.04 installeren dan, zeker als het gewoon voor studie is. Ik heb het idee dat er steeds meer rare verhalen van de GRUB die bij 11.04 komt komen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Vistaus

• Lid
    • vistaus
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/24, 23:33:17 »
Ik zou toch 10.04 installeren dan, zeker als het gewoon voor studie is. Ik heb het idee dat er steeds meer rare verhalen van de GRUB die bij 11.04 komt komen.

Hetgeen verwonderlijk is, aangezien 11.04 juist een door upstream aangemerkte stabielere versie van GRUB2 bevat.

Offline Erik Krom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/24, 23:49:32 »
Hoofdzakelijk wit scherm met vage witte tekens zie ik wel vaker met 11.04.
video issue lijkt mij.
Maar dat grub op deze manier raar doet is nieuw voor mij.