Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tekstweergave Google Earth bijna onleesbaar!  (gelezen 1179 keer)

Offline Agnido

• Lid
Tekstweergave Google Earth bijna onleesbaar!
« Gepost op: 2011/08/20, 06:15:28 »
Hallo allen, Sinds een week met Ubuntu aan de slag. Helemaal leuk. Een hoop uit te zoeken en dat lukt aardig. Wat ik er heel graag op wilde hebben is Google Earth. Dat is gelukt maar vraag me niet hoe. Eigenlijk achteraf geen  idee welke weg nou de juiste is geweest. Maar goed, als het programma is opgestart is  de weergave van de tekst in de breedte zeer uitgerekt en bijna onleesbaar. Is dit te verhelpen?  O, ja nog even voorstellen: Agnido is Jos man 53 uit amsterdam.

Offline Timo

• Forumteam
Re: Tekstweergave Google Earth bijna onleesbaar!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/20, 08:26:34 »
Hoe dan? ;)

Nee, maar ik heb dat dus ook, denk dat het compiz is ... Probeer eens in het inlogscherm voor klassiek te kiezen? :)

Offline peter49m

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/20, 17:13:46 »
DT / UBU 11.04-32b (WinXP-32b) /AMD E350 (+ ATI 6310) /--- /MEM 4GB /HD 1TB /OP 11.50 (FF)

Hallo,
Ik had hetzelfde probleem. Helaas voor jou heeft een kennis van me dat even opgelost zonder dat ik daar bij was. En die kan ik dit weekend niet bereiken. Via Google (zoeken op: linux 11.04 earth unreadable) vond ik wel dit op de website van Google:

Best answer  - cdysthe (Asker)  Go to this answer
 On Ubuntu 11.04 the easiest way to fix this is to install the MS TrueType font package by running:

sudo apt-get install ttf-mscorefonts-installer

I had to logout and log back in even after the font cache was updated...probably something with the new Compiz/Unity UI.  31 of 44 people found this answer helpful. Did you? Sign in to vote.  Report abuse

Hopelijk kan een meer ervaren lid (Ik ben een Linux Newby) zeggen of dit advies zonder problemen kan worden opgevolgd. Zou ik even op wachten.
Overigens kun je binnen Google earth wel wat instellen (Via: opties...extra..) maar dat hielp bij mij niet echt.
Succes.
DT / UBU 11.04-32b (WinXP-32b) /AMD E350 (+ ATI 6310) /--- /MEM 4GB /HD 1TB /OP 12.00 (FF)

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/21, 09:06:25 »
Dit advies kan prima opgevolgd worden, daar earth volgens mij via wine draait, en dus windows lettertypen nodig heeft. Hartstikke bedankt! :)

Offline Agnido

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/21, 10:50:15 »
Hallo,
De oplossing om met klassiek op te starten werkt op zich! Google Earth wilde helemaal niet meer opstarten; zelfs niet nadat ik weer voor de nieuwe outfit had gekozen!!!  Dus geen last meer van verwrongen tekst  :| :|
Met de handleiding van de volgende link volgende link (  http://wiki.ubuntu-nl.org/community/GoogleEarth  ) had ik het geinstalleerd. Make package in Debian.
Daaruit blijkt dat je eerst nog de volgende opdracht moet geven:
sudo apt-get install lsb-core

Daar komt deze dan nog bij:
sudo apt-get install ttf-mscorefonts-installer

Momenteel heb ik het er weer afgehaald omdat ik me herinner dat ik nog twee andere opdrachten moest uitvoeren voor het installeren die ik 'even' kwijt ben.
Ik zal daar op terugkomen om ze allemaal op een rijtje te zetten. Ander probleem eigenlijk is dat als het geiinstalleerd onder het terminalvenster dat je het ook hiermee moet opstarten en niet te vinden is onder het scherm geinstalleerde programmas 's.
Tot zover mijn dank voor jullie respons!

Voorlopig even sterren kijken met Stellarium! Ook leuk  :rolleyes:

« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/21, 11:11:41 »
Nee, hij zou gewoon bij de andere toepassingen moeten staan. Ik heb het ook op die manier gedaan, en bij mij is het ook gelukt.
Nooit ook dat probleem gehad, dus waarschijnlijk een fout die door Unity wordt veroorzaakt (niet Compiz, ik gebruik het ook, en niet zo'n klein beetje ook) dus daar zal het niet aan liggen.

Wat je eventueel ook kan doen is de starter handmatig aan het menu toevoegen. Als je 11.04 gebruikt zou iemand anders je moeten helpen, want dat zou ik niet weten ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit