Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beveiliging.  (gelezen 536 keer)

Offline Graads

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Beveiliging.
« Gepost op: 2011/08/18, 11:49:35 »
Hallo Allemaal,

Al enige tijd komt het voor (zonder een bepaalde regelmaat) dat ik de waarschuwing krijg dat ik - als reactie op een updatebericht - op het punt sta niet verifieerbare software te installeren. Ook nu weer, terwijl het overduidelijk om systeemsoftware gaat. (zie bijgevoegde schermafdruk)

Hoe kan ik controleren of dit inderdaad verdacht is. Zijn er misschien foute of onhandige instellingen of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Graads.

Offline Cumulus007

• Lid
Re: Beveiliging.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/18, 11:50:18 »
Heb je wellicht een PPA of andere softwarebron aan je systeem toegevoegd?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/18, 11:51:45 »
Heb ik soms ook wel eens no problem.
Netbook Samsung Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Medion Xuby Focal Fossa 20.04.2 Lts - Laptop Medion Xuby Bionic 18.04.5 Lts.Ubuntu  _  Ubuntu CoC Signed.

https://sites.google.com/site/xubuntultsversies/  in aanbouw

Offline Graads

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/18, 12:13:30 »
Cumulus en Wanda bedankt voor jullie snelle reactie. Wat PPA's betreft staat er inderdaad wat in mijn instellingen van UPDATEBEHEER. voor de helderheid voeg ik weer een aantal samengevoegde schermafdrukken toe van die instellingen.

Graads.

Offline Joris Donders

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/18, 14:41:25 »
Ik zie niks mis of alarmerend in die schermafdrukken.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/18, 14:43:14 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline dellkubuntu

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/18, 15:16:00 »
Toch wel vreemd,die waarschuwingen krijg je niet als je via de standaard repo's update.Ik zie wel je backports en proposed aanstaan,maar dat mag niks uitmaken.Ik zie geen ppa aan toegevoegd die aan kernel updates doet,zulke waarschuwingen krijg ik alleen als ik een ppa toevoeg zonder geldige sleutel.Zou te maken kunnen hebben dat je met een upgrade versie werkt,zelf installeer ik vers.
Kubuntu 20.04

Offline Nick Lamar

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/18, 16:15:59 »
Ik heb dat zelfde met enige regelmaat, maar klik het gewoon weg. Nooit problemen ondervonden.

N.L.