Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: AVCHD - MTS bestand (converteren)  (gelezen 2125 keer)

Offline kristof70

• Lid
  • Steunpunt: Nee
AVCHD - MTS bestand (converteren)
« Gepost op: 2011/08/11, 22:34:09 »
Hallo

Gisteren schafte ik mij een Sony Camcorder aan. (HDR-CX160). Groot was mijn verbazing om te ontdekken dat die MTS bestanden niet netjes afspelen op een computer (schokkerig, gepixelde weergave bij bewegingen).
Zowel Totem mediaplayer als VLC geven slechte weergave. Ik gebruik Ubuntu 10.04 LTS. Pc heeft een AMD Radeon 512 MB in combi met een processor AMD ATHLON quad core. Onder windows 7 is het afspelen iets beter, maar toch niet bevredigend genoeg.
Na veel google-werk kwam ik te weten dat die MTS bestanden goed zijn om op tv af te spelen (branden op DVD dus) maar dat die MTS bestanden niet echt geschikt zijn voor pc.
Onder windows 7 heb ik Pinnacle studio, daarmee converteer ik de MTS bestanden naar .wmv of avi. Met enig vallen en opstaan en prutsen met codecs en instellingen lukt het me toch een beetje om een 'redelijke' weergave te verkrijgen.
Ik ben niet echt een kenner van al dat converteren met videobestanden.

Mijn vraag: In welk videoformaat converteer ik best die MTS bestanden zodat ik zowel op Linux als Windows een mooi beeld krijg. En mijn tweede vraag: Bestaat er voor Linux goede videosoftware die mooi afspeelbare bestanden zou kunnen maken.
(VLC converter, Pitivi, WinFF probeerde ik reeds, met weinig resultaat).
Of brand ik eerst die MTS bestanden op een DVD, om daarna vanuit die DVD terug te converteren?

Offline mrGee

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: AVCHD - MTS bestand (converteren)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/11, 23:17:38 »
Hallo

Misschien kun je daar Devede of openshot voor misbruiken, dat zijn eigenlijk geen
conversie programma's maar ze kunnen wel renderen, naar een subliem eindresultaat, mits
ze het formaat kunnen hanteren natuurlijk (ik ken dat MTS gebeuren dus zelf niet).

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: AVCHD - MTS bestand (converteren)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/11, 23:27:16 »
Ik ben ook niet bekend met MTS, maar misschien is Handbrake iets voor je http://handbrake.fr/downloads.php
En anders via de commandline met ffmpeg http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=958587&page=3  post#25
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.