Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scrollen met spatiebalk uitschakelen?  (gelezen 2878 keer)

Offline kristof70

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Scrollen met spatiebalk uitschakelen?
« Gepost op: 2011/08/10, 14:36:05 »
Ik zit met een vervelend probleempje. Als ik op een website ben en ik de spatiebalk indruk scrolt mijn scherm naar beneden.
Handig iets misschien voor velen , maar niet als je op een chatbox zit waar telkens je beeld naar beneden schuift na iedere spatie.
Kan die functie uitgeschakeld worden?

Mvg
Kristof

Offline Cheap Applications

• Lid
Re: Scrollen met spatiebalk uitschakelen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/10, 14:59:47 »
Om welke browser gaat het?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline kristof70

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/10, 16:57:08 »
Het gebeurt zowel met google chrome browser als met Firefox.
Ik gebruik ubuntu 10.04LTS , met alle updates incl.

Offline Cheap Applications

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/10, 17:01:11 »
En gebeurt het bij allebij de browsers dat hij dan steeds scrollt?

Browsers herkennen het normaliter als je aan het typen bent in een textbox (<textarea>), en schakelen dan zulke dingen zoals scrollen op de pagina uit.
Om welke chatbox gaat het?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/10, 17:12:57 »
Misschien lukt het hiermee:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/customizable-shortcuts/

Schijnt hard-gecodeerd te zijn in FF, dus het lukt waarschijnlijk alleen met een extensie. Helaas, want je wil het aantal extensies zo laag mogelijk houden....

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/10, 18:05:39 »
Kijk eens via Systeem>Voorkeuren>Toetsenbord>2de tabblad "Indelingen". Er staat daar iets naar onderen 'Toetsenbordmodel'. Kijk eens wat er naast staat en zoek eventueel het werk en type via die knop.