Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met nederlandse taalondersteuning in ubuntu 10.10  (gelezen 879 keer)

Offline mp

• Lid
probleem met nederlandse taalondersteuning in ubuntu 10.10
« Gepost op: 2011/08/04, 20:59:41 »
Nog iemand met volgende bug? Dit is het enige wat ik ervan op het net vind:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/language-pack-nl/+bug/819765

Re: probleem met nederlandse taalondersteuning in ubuntu 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/04, 21:08:15 »
Die drie pakketten zijn elk een KB groot en zitten nu al meer dan een week bij de updates, maar worden achtergehouden. De basispakketten zijn namelijk nog niet in versie verhoogd.

Is nou niet echt iets om van wakker te liggen. Je kan natuurlijk wel je naam toevoegen aan de bugmelding "does this bug affect you ?", als je tenminste al een account hebt...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/04, 22:46:09 »
Jep heb er ook al een tijdje 'last' van. Ik vind het toch een kleine slordigheid dat ze het toch bij de updates zetten terwijl je het niet kan updaten. Maar echt een probleem is het gelukkig niet.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/05, 00:32:49 »
Heel apart! Ik had die melding ook inderdaad, maar het is me diezelfde avond toch gelukt om deze updates te installeren. Hoe ik dat gedaan heb? Door de vinkjes "proposed" en "backports" TIJDELIJK even aan te zetten. Vervolgens de lijst vernieuwen, en ineens stonden ze niet meer grijs.

PAS OP: mocht je besluiten dit te doen, vink dan ALLE updates uit die in de ververste lijst staan, behalve de inmiddels beruchte taalpakketten die eerst niet aan te vinken waren. Installeer vervolgens de updates via de bekende manier. Ben je klaar, vink dan ONMIDDELIJK "proposed" en "backports" af. Ververs de pakkettenlijst opnieuw, en sluit daarna Updatebeheer af.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!  =D
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/05, 09:12:27 »
Ik raad alsnog af om dat te doen, het is eenklein foutje in de taalupdates, kan gebeuren, het zal binnenkort opgelost zijn.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/06, 00:04:32 »
In dit geval, voor wat betreft deze specifieke update, kan het weinig kwaad, want anders had ik mijn posting ook niet geplaatst. Ik ben sindsdien nog geen gekke dingen tegengekomen na installatie van deze taalpakketten. Uiteraard moet deze handeling een uitzondering blijven, dus hierin geef ik je wel gelijk. ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?