Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke gebieden moet ik vnl scannen met virusscanner  (gelezen 594 keer)

Offline mike28

  • Lid
welke gebieden moet ik vnl scannen met virusscanner
« Gepost op: 2011/08/02, 20:17:04 »
en wat is dev in bestandsysteem want dat vertikt ie te scannen :|

Re: welke gebieden moet ik vnl scannen met virusscanner
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/02, 20:23:36 »
Waarom wil je die scannen? Waarom zou dat "moeten"? Je weet dat er geen noodzaak is om je systeem te scannen op Linux-virussen?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: welke gebieden moet ik vnl scannen met virusscanner
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/02, 20:29:15 »
In linux is er geen noodzaak te scannen voor virussen. Er zijn haast geen virussen voor linux en de virussen die er zijn werken slecht of niet. Dat komt doordat linux veiliger is opgebouwd dan Windows. Een scan is dus niet nodig en al helemaal niet in /dev ;) mappen die je zou kunnen scannen zijn:
/etc, /boot, /home :)

Re: welke gebieden moet ik vnl scannen met virusscanner
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/02, 20:59:49 »
Dat Linux veiliger is opgebouwd geloofd niet iedereen in (ik wel!). Het gaat vooral om het feit dat er honderden verschillende Linux-distro's zijn, het enige wat ze gemeen hebben is de Linux kernel, die vaak updates krijgt en wordt gecheckt door honderden bedrijven en duizenden programmeurs.
Probeer daar maar eens een virus in te krijgen  :D
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit


Offline siegi

  • Lid
Re: welke gebieden moet ik vnl scannen met virusscanner
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/02, 22:41:23 »
Misschien een kleine uitleg waarom je dev niet kan scannen.
dev staat voor devices.  apparaten.
bijv: /dev/cdrom is je cdrom drive.
/dev/sda is een harde schijf/ssd/...