Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Innovatieve ideeën voor het forum  (gelezen 16244 keer)

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/19, 19:59:56 »
Da's een goeie !
Ik weet pertinent dat er veel vraag naar is (al ben ik persoonlijk een lappen-tekst mens).
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/19, 23:50:33 »
Ow, dus nu in 1 keer wel? Ik stelde voor zo'n screencast te starten. Mijn idee werd afgekraakt omdat het nut niet werd ingezien bovenop het forum en IRC en de wiki/Pjotr en nu ineens is het wel een goed idee ???

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/19, 23:51:41 »
Vistaus, dit topic is nog steeds bedoeld als brainstorm. Ik snap dat je de zaken graag praktisch wilt houden, maar bij een brainstorm is het juist de bedoeling alle ideeen te kunnen uiten, zonder rekening te hoeven houden met de haalbaarheid of eerder genomen beslissingen. In een volgende fase komen die punten aan de orde.

En dat zeg je niet tegen de anderen? Ik had hierboven ook iets waar men kritisch op was hoor.

Hoe dan ook, die integratie van Pjotr en mijn site uit Joris' idee vind ik een zeer goed idee :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/20, 07:59:05 »
Ow, dus nu in 1 keer wel? Ik stelde voor zo'n screencast te starten. Mijn idee werd afgekraakt omdat het nut niet werd ingezien bovenop het forum en IRC en de wiki/Pjotr en nu ineens is het wel een goed idee ???

Vistaus er komt zeer binnenkort een testserver. De startvergadering voor dat project is vanavond. Er is al veel voorwerk gedaan wat de organisatie betreft. Die testserver was er niet, dat idee is erg nieuw. Ik zou zeggen; blijf gewoon in dit draadje je ideeen  ventileren, kom met voorstellen, en join de vergadering vanavond om 19.30 #ubuntu-nl-meeting.(Als ik me niet vergis.)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/20, 08:03:27 »
Ow, dus nu in 1 keer wel? Ik stelde voor zo'n screencast te starten. Mijn idee werd afgekraakt omdat het nut niet werd ingezien bovenop het forum en IRC en de wiki/Pjotr en nu ineens is het wel een goed idee ???

Ubuntu screencast "ondertekening COC" is al door Ubuntu-NL-mwanzo gebruikt als huiswerk voor deelnemers aan de workshop: "hoe onderteken ik de COC en hoe gebruik ij de PGP/GPG key daarbij". En mwanzo maakt deel uit van Ubuntu-NL.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/20, 10:50:17 »
Nogmaals het concept van een hersenhoos (oftwel brainstorm)...

De bedoeling is, om zoveel mogelijk ideeën te uiten, (nog) niet gehinderd door belemmeringen, en zo min mogelijk over de items zelf te gaan discussiëren. Dat levert nl. allerlei zijpaden op die afleiden van de rode draad.

In een andere samenstelling kunnen vervolgens de items op een rijtje worden gezet, en bekeken op haalbaarheid en nut. Wat staat SMF 2.0 toe? Hoeveel werk is het om het te implementeren, en wat voegt het toe?
Kortom, dat doen we later en dus niet nu.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #31 Gepost op: 2011/07/20, 13:41:49 »
Ik vind video filmpjes (youtube) goed om te beginnen/orienteren, maar er moet dan ook een (PDF) bestand beschikbaar (die je eventueel kan printen als je bezig bent) zijn voor alle handelingen.

Verder een zoekmachine die automatisch aanvult (google achtig) met meest voorkomende problemen (en natuurlijk de oplossing).

Een mogelijkheid om te chatten als je online bent. Ik lees veel berichten hier en kan soms best mensen helpen die op dat moment met problemen zitten.

Ik weet niet of het technisch allemaal mogelijk is, maar het zijn ook maar ideetjes.

Gr karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #32 Gepost op: 2011/07/22, 01:12:42 »
instructiefilm ben ik mee bezig: www.slimbuntu.nl.ae
die voor 11.04 komt eraan als ik tijd heb :)

edit: typo
« Laatst bewerkt op: 2011/07/22, 01:14:52 door tiempjuuh »

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #33 Gepost op: 2011/07/25, 19:55:43 »
Ik weet niet of het hier haalbaar is, maar als je met de muis over een aantal topics gaat dat dan de eerste 3-4 regels van dat topic getoond worden zonder specifiek het topic te openen. (Dus in een pop-up kadertje)

Het is gepikt van het engelstalige forum maar ik vind die functie erg handig. Zo kan je snel door topics wandelen en antwoorden wanneer je kan.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #34 Gepost op: 2011/07/25, 20:05:43 »
Joris +10
Is op meerdere fora zo. Ook bijv. op het Bodhi Linux-forum of het sekswoordenboek-forum. Vind het verrekte handig, dus dat mag er komen :)

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #35 Gepost op: 2011/07/27, 22:05:08 »
Zou het haalbaar zijn om Topics met een 'volgknop' te voorzien ?

Op die manier kunnen we gemakkelijker topics screenen waarin we helpen ook op te volgen; moesten de problemen persistent zijn of niet opgelost geraken.

Ik merk (voor mezelf) dat ik soms draadjes uit het oog verlies, net omdat ik erover zie in de waslijst van topics.
Onderaan in keuzes zou 'follow up' die topics kunnen bundelen waaraan helpers hebben deelgenomen en zo snel de draad kunnen oppakken.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #36 Gepost op: 2011/07/27, 22:35:35 »
Als je onderaan het topic op 'Notificatie' klikt, dan begin je dat topic te volgen. Die knop is er dus al ;)

Offline siegi

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #37 Gepost op: 2011/07/27, 23:20:37 »
Ik denk dat je de aparte delen voor ubuntu/kubuntu/xubuntu beter kan doen met tags en als we ooit overstappen naar smf2.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #38 Gepost op: 2011/07/27, 23:31:29 »
Wat betreft die aparte delen, weet niet exact welk forum het was en of dat via keuzemenu's gaat. Maar daar had je gewoon een titel binnen één forumonderdeel met de volgende opmaak:

[KUBUNTU] Foutmelding tijdens installatie
[UBUNTU] Zwart scherm tijdens opstarten
etc.

Of  [KDE], [GNOME], [OPENBOX] ...

Just my 2 cents ... Maar alles onder verdelen maakt het forum op den duur zo lang, scrollen is niet kewl ...

EDIT: Maar ik zie dat zoiets door Gijsbert al benoemd is, dus verwaarloos deze maar :)
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #39 Gepost op: 2011/07/28, 00:27:38 »
@Stijnen: Dat is dus zoals het op het internationale Ubuntu-forum geregeld is.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #40 Gepost op: 2011/07/28, 01:07:28 »
Juist, dat forum bedoel ik.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #41 Gepost op: 2011/07/29, 15:01:12 »
Ik denk dat je de aparte delen voor ubuntu/kubuntu/xubuntu beter kan doen met tags en als we ooit overstappen naar smf2.
Een tag-systeem heb ik anderhalf jaar geleden al voorgesteld:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-website/+bug/576012

Voor zover ik weet, is 't er nog steeds niet...

Ik bedenk me net een heel gewaagd idee: kan de community niet iemand parttime / fulltime in dienst nemen om het forum te onderhouden en nieuwe functies verder uit te bouwen? We zijn dan wel een community van vrijwilligers en houden van opensource, maar dat wil niet zeggen dat iedereen onbetaald werk moet doen... Is er in de community misschien de wil om elke maand een bepaalde vrijwillige bijdrage te leveren om zo iemand in dienst te kunnen nemen?

« Laatst bewerkt op: 2011/07/29, 15:07:08 door crashit »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #42 Gepost op: 2011/07/29, 18:28:16 »
Als de stichting een feit is, kunnen dit soort plannen bekeken worden. Om te kijken of het te financieren is vanuit de stichting. Dus nog even wachten. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #43 Gepost op: 2011/07/29, 19:20:52 »
Ik denk dat je de aparte delen voor ubuntu/kubuntu/xubuntu beter kan doen met tags en als we ooit overstappen naar smf2.
Een tag-systeem heb ik anderhalf jaar geleden al voorgesteld:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-website/+bug/576012

Voor zover ik weet, is 't er nog steeds niet...

Ik bedenk me net een heel gewaagd idee: kan de community niet iemand parttime / fulltime in dienst nemen om het forum te onderhouden en nieuwe functies verder uit te bouwen? We zijn dan wel een community van vrijwilligers en houden van opensource, maar dat wil niet zeggen dat iedereen onbetaald werk moet doen... Is er in de community misschien de wil om elke maand een bepaalde vrijwillige bijdrage te leveren om zo iemand in dienst te kunnen nemen?



Hoi, het blijft een feit dat heel veel werk door te weinig handen en vaak dezelfde handen gedragen wordt. Onze basis blijft erg smal binnen Ubuntu NL.
Maar feit is ook dat er achter de schermen veel werk wordt gezet ook in de richting van het opnieuw opzetten/vormgeven van zaken rond Ubuntu NL.
Kortom we zoeken leden die willen meehelpen en participeren.(bijdragen)

Offline Tom

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #44 Gepost op: 2011/07/29, 21:09:05 »
Kortom we zoeken leden die willen meehelpen en participeren.(bijdragen) Dan zou het handig zijn een lijstje te hebben over het wie en wat de voorwaarden etc om te helpen.
B.V Moet je kunnen vertalen , programmeren , organiseren en weet ik alles wat.
Dan kunnen de leden zien of ze het aankunnen of niet natuurlijk.
Want je moet natuurlijk de geschikte mensen op de juiste plaats hebben.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/29, 21:10:50 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #45 Gepost op: 2011/07/29, 21:18:45 »
Kortom we zoeken leden die willen meehelpen en participeren.(bijdragen) Dan zou het handig zijn een lijstje te hebben over het wie en wat de voorwaarden etc om te helpen.
B.V Moet je kunnen vertalen , programmeren , organiseren en weet ik alles wat.
Dan kunnen de leden zien of ze het aankunnen of niet natuurlijk.
Want je moet natuurlijk de geschikte mensen op de juiste plaats hebben.

Wanda op de mwanzo wiki (de bijdrage wiki) vind je een overzicht van alle onderdelen die Ubuntu NL gebruikt. En ook voorbeelden van projecten waaraan gewerkt wordt. Maar ook informatie hoe je kunt bijdragen, dat vertalen via een bepaald stappenplan verloopt bijvoorbeeld.
Kernpunten: medewerkers documentatie. Vertalen ook. Via mwanzo wordt duidelijk waar de/je sterke punten liggen, en zou men kunnen doorstromen naar vitale posities. Dat is de bedoeling tenminste......:)

Offline Tom

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #46 Gepost op: 2011/07/29, 21:51:34 »
Ga dat is rustig en grondig door kauwen. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #47 Gepost op: 2011/07/29, 21:56:27 »
Ga dat is rustig en grondig door kauwen. ;)

ja het is erg veel tekst. dat klopt.....en moet ooit anders. :)

Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #48 Gepost op: 2011/07/31, 21:59:19 »
De Linux-kernel of Ubuntu bijvoorbeeld zouden nooit zo groot zijn geworden als er niet ook wat mensen dagelijks mee aan het werk zouden zijn. Als je alles op vrijwillige basis laat doen, komt er vaak weinig van terecht. Mensen moeten maar net de tijd hebben om iets te doen en vaak komt er daardoor helemaal niets van terecht (hoe enthousiast men ook is begonnen). Dat is mijn ervaring met vrjiwilligers / vrijwilligerswerk. Dat geeft niet, maar daardoor blijft vaak verandering uit. Zo wordt er volgens mij al bijna twee jaar over een nieuwe lay-out van de website nagedacht / aan gewerkt, maar is er, met alle respect voor degenen die er mee bezig zijn (helemaal top!), nog steeds niets nieuws te zien. En daarom mijn idee: we moeten iemand hebben die er fulltime of eventueel parttime mee aan de slag kan gaan.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Innovatieve ideeën voor het forum
« Reactie #49 Gepost op: 2011/08/01, 08:33:17 »
Maar we hebben weinig geld en dan moet die 'werknemer' alles wel op vrijwillige basis doen :rolleyes: ;)