Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Resolutie  (gelezen 541 keer)

Offline luckymentrix

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Resolutie
« Gepost op: 2011/07/12, 20:02:29 »
Ja mensen ik weet het: Alweer een topic over resolutie.
Echter is het in mijn geval anders (Denk ik)

Ik heb een laptop (HP DV5-1130ED) welke ik verbind met mijn televisie (LG 26LC2R-Zj).
De laptop wil ik gaan gebruiken als XBMC Mediatank en als NZB downloaden met SabNZBD+.
Eergister heb ik dus hiervoor ubuntu 11.04 geïnstalleerd.
Eerst deed ik dit met een VGA kabel. Dit werkte prima! Goede resolutie en alles werkt goed.

Echter wil ik dat het via hdmi gaat. Dit aangezien mij HIFI installatie HDMI ondersteund en de
geluid dan afspeeld via de boxen en het beeld doorsluist. Nu is dit nog niet van toepassing aangezien de hifi speler er niet tussen zit.

Nu wil ik dus de laptop verbinden door middel van een hdmi kabel met de tv komt hij met belachelijke lage resoluties.
Ook staat mijn scherm als onbekend bij schermvoorkeuren.

Ik kon via NVIDIA X Server settings wel alles instellen. Hij herkent mijn televisie daar ook met typenummer.
Echter als ik daar de resolutie op 1280x720 zet dan laat hij alleen het middelste zien. de rest valt zecht maar buiten het scherm. Dit doet hij ook met lagere resoluties.
De laptop heeft zelf geen scherm meer aangezien deze kapot is. deze heb ik bij de kabels afgekoppeld dus is ook onmogelijk te detecteren door ubuntu.

Ook kan ik volgens mij geen Xorg bestanden wijzigen aangezien hij deze niet vind (Misschien zit ik op verkeerde plekken te zoeken).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Offline Cumulus007

• Lid
Re: Resolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/12, 20:54:00 »
Je kunt wellicht overscan toepassen op de tv?

Offline luckymentrix

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/12, 21:01:10 »
Het ligt niet aan mijn beeldscherm, het is ubuntu.

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/12, 22:53:45 »
Het ligt niet aan mijn beeldscherm, het is ubuntu.
Dan alsnog kun je overscan toepassen.