Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 536809 keer)

Offline Tom

• Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #125 Gepost op: 2011/07/27, 10:00:33 »
Klopt helemaal Maik.
Ik zelf had bij de config de Compositor namelijk uitgevinkt en zag het verschil meteen.
Standaard staat hij aan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #126 Gepost op: 2011/07/27, 12:12:19 »
Correct maik,dank je voor de uitleg want nu weet ik tenminste waar het aan ligt. :)
Kubuntu 20.04

« Reactie #127 Gepost op: 2011/07/28, 13:16:38 »
Kleine veranderingen:

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #128 Gepost op: 2011/07/28, 21:46:30 »

De netbook: Xubuntu 11.04 met Docky en een transparant bovenpaneel. :)

« Reactie #129 Gepost op: 2011/07/28, 21:53:06 »
Waarom zijn de iconen ook transparant  ??? Voor de rest heel clean en mooi
Simpelbuntu

« Reactie #130 Gepost op: 2011/07/28, 22:00:14 »
Dat is een gebrek van Xfce dat een pagina terug in deze draad wordt toegelicht ;)

« Reactie #131 Gepost op: 2011/07/28, 22:06:02 »
Volgens mij niet.. :rolleyes:
Welke iconen bedoel je, lord4163?

« Reactie #132 Gepost op: 2011/07/28, 22:12:05 »
Volgens mij niet.. :rolleyes:
Welke iconen bedoel je, lord4163?

Ik denk dat hij die witte iconen in de linkerbovenhoek bedoelt.

« Reactie #133 Gepost op: 2011/07/28, 22:35:01 »
Dat is een niet-inklappend paneel met XFCE-menu en systray, dat transparant wordt als de muis het verlaat. :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #134 Gepost op: 2011/07/28, 22:56:05 »
Heb je er een wingpanneel van gemaakt?
Op die manier krijg je dat de vensters heel het scherm gebruikt en je meer van je scherm benut.

Dat stukje van je balk valt dan over het window waardoor je er nog wel bij kunt.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2011/07/28, 22:59:49 »
Dat is een niet-inklappend paneel met XFCE-menu en systray, dat transparant wordt als de muis het verlaat. :)
Ja had ik in het begin ook zo staan , nu heb ik nog 1 paneel (werk paneel) de andere had ik niet meer nodig dank zij het ,,Vensterselectiemenu,,
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #136 Gepost op: 2011/07/29, 00:56:00 »
Hoe heb je het nu dan?
want ik heb boven een wing paneel wat op 80% staat met daarin het menu en een mapmenu.

Ik ga nog wel een dok aan de zijkant zetten die op de Unity launcher lijkt. Dan heb ik die functionalitijd ook.
Ook zet ik compis erin om wat extra functies erbij te krijgen.

Ik heb nu Unity ook draaien en dat draait nu zeer goed al zal het niet mijn systeem worden toch heeft het leuke dingen.
Ik draai het om iemand anders te helpen die ik dan via de telefoon kan helpen.
Handiger als ik zie wat ik doe. =D

DarkEra

• Gast
« Reactie #137 Gepost op: 2011/07/29, 01:32:53 »
Dat is een gebrek van Xfce dat een pagina terug in deze draad wordt toegelicht ;)

Als je m'n uitleg hier wat verder boven had gelezen zou je nu weten dat dit géén gebrek meer is Cumulus. Het is instelbaar tegenwoordig onder Xfce 4.8 waar Xubuntu 11.04 van gebruik maakt.

Het gebrek wat zich tegenwoordig hier voor doet is jammer genoeg het gebrek van lezen........ Zonde van de tijd die ik erin gestoken heb om het ook jou duidelijk proberen te maken.  :rolleyes:

« Reactie #138 Gepost op: 2011/07/29, 02:11:22 »

Als je m'n uitleg hier wat verder boven had gelezen zou je nu weten dat dit géén gebrek meer is Cumulus. Het is instelbaar tegenwoordig onder Xfce 4.8 waar Xubuntu 11.04 van gebruik maakt.

Het gebrek wat zich tegenwoordig hier voor doet is jammer genoeg het gebrek van lezen........ Zonde van de tijd die ik erin gestoken heb om het ook jou duidelijk proberen te maken.  :rolleyes:
Nu ja, ik heb je niet gevraagd om daar tijd in te steken en zo'n uitgebreide uitleg te geven, persoonlijk ben ik niet van plan om Xfce nog te gaan gebruiken.

Dat terzijde zou het blijkbaar inderdaad geen gebrek meer moeten zijn in Xfce, mits je dus versie 4.8 gebruikt.

Hoe dan ook, het spijt me als ik je op de tenen heb getrapt. Waarschijnlijk heb ik tamelijk argeloos gereageerd ;)

« Reactie #139 Gepost op: 2011/07/29, 09:56:25 »

De netbook: Xubuntu 11.04 met Docky en een transparant bovenpaneel. :)
Ziet er erg mooi uit,en zeer zeker met docky. :)
Kubuntu 20.04

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #140 Gepost op: 2011/07/29, 17:11:24 »
Ik heb mijn Xubuntu wat aangepast omdat ik toch wat dingen wou hebben die ik fijn vond in Unity maar die niet in Xubuntu zitten.
Ik hou er niet van om iconen op mijn desktop te hebben en als ik iets geopend heb dan wil ik door op het icoon te klikken naar die desktop met dat programma gaan.
Ik had wat dingen gedaan die er voor zorgde dat het zo werkte maar dan zat ik vaak met dubbele iconen in de boven-balk.

Een tijdje geleden had ik Dockbarx geprobeerd en dat beviel wel goed. Het was nog wat buggy maar nu met 0.45 zit er ook een hide functie in en die werkt zeer goed.
Ook kun je verschillende thema's en kleuren kiezen, plaatsen waar je hem wilt, gebruiken als balk of als dock met de mogelijkheid om hem aan een zijkant te plaatsen.

Als je Compiz gebruikt, dan kun je nog een aantal effecten gebruiken die niet in Xubuntu werken maar het is niet iets wat je mist.
In Xubuntu draait het ook zeer mooi.
Ik zal zo een filmpje plaatsen met hoe ik het nu heb. Moet het nog wat bewerken.

« Reactie #142 Gepost op: 2011/07/29, 20:46:30 »
Is het niet hartstikke irritant dat hij je programma's overlapt?  :P Ziet er voor de rest wel leuk uit  :P
Simpelbuntu

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #143 Gepost op: 2011/07/29, 21:36:29 »
@Emiel1976, hoe krijg je voor elkaar om 40 miniaturen in het tabblad te verkrijgen in Chromium?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #144 Gepost op: 2011/07/29, 22:00:54 »
Is het niet hartstikke irritant dat hij je programma's overlapt?  :P Ziet er voor de rest wel leuk uit  :P

Hoe bedoel je met overlappen?
Hij overlapt alleen als je rechtermuisknop gebruikt of als verborgen en hem dan tevoorschijn laat komen.
Als je hem vast zet, dan neemt hij die ruimte in en word je window wat kleiner van wat open staat.
Je kunt wel instellen dat hij de vensters overlapt maar dat vond ik niet fijn.

@Emiel1976, hoe krijg je voor elkaar om 40 miniaturen in het tabblad te verkrijgen in Chromium?

Ik gebruik speed dail.
https://chrome.google.com/webstore/detail/dgpdioedihjhncjafcpgbbjdpbbkikmi
Kun je instellen op hoeveel je zelf wilt.
Helaas synct hij niet de inhoud dus op iedere pc moet je ze zelf terug zetten maar ik heb ze als bladwijzer zodat ik snel alles terug kan zetten.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #145 Gepost op: 2011/07/29, 22:24:46 »
 :)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2011/07/29, 22:47:52 »
Lekker.speed dail.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #147 Gepost op: 2011/07/29, 22:59:41 »
Dat staat als waarschuwing bij alle extensies van Google Chrome.
Het is een waarschuwing dat je op moet letten met wat je installeert. Het betekend niet gelijk dat het zo is maar het geeft aan dat er software kan zijn wat het doet.

Google doet het om zichzelf vrij te stellen van alle verantwoordelijkheid.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2011/07/30, 17:26:53 »
Xunity is eigenlijk best een goede naam.
Ik ben meer dingen aan het aanpassen maar ik moet even kijken hoe ik het ga doen.

Het valt mij op dat alles ondanks wat ik toevoeg, toch goed blijft draaien en ik weinig tot niets inlever kwa snelheid.
Ik heb ook Unity draaien en dat is merkbaar trager.
Het dock reageert trager als ik hem op hide zet en af en toe hapert het als ik naar het menu ga. Dan lijkt het wel of het Dock ook tevoorschijn wilt komen.
Met DockbarX heb ik hier totaal geen last van en het reageert ook wat beter. Programma's starten sneller op in Xubuntu dan in Ubuntu.
Het verschil is best groot en het valt vooral op doordat ik het nu beide op mijn laptop heb draaien en na het wisselen merk je goed het verschil.

Het enige wat ik nu nog mis is expose. Ik hoef niet alle werkbladen te zien maar de optie van Unity met Super + W is wel fijn en dat wil ik nog in Xubuntu hebben.

Met Compiz dus Ubuntu in klassieke omgeving met DockBarX, werkt super + een cijfer ook net zo als het Unity dock werkt.

Zou mooi zijn als je zelf je desktop kon samenstellen zodat het is zoals jij wilt.
Gnome 2 met compiz en DockbarX is voor mij een combi die zeer goed samen gaat en waarbij ik compiz maar op beperkte wijze gebruik.
Xfce is eigenlijk de vervanger voor Gnome 2 maar helaas moet ik daarmee ook wat dingen missen die je door middel van compiz wel hebt.