Ik heb het volgende aangevinkt en aangepast in het rood omcirkeld:
Als ik bureaublad kubus aanvink zegt ie dat 'desktop wall' uitmoet, als ik aangeef dat ik dat prima vind krijg ik een waarschuwing dat Unity plugin deze vereist, hier annuleer ik maar weer gauw om te voorkomen dat al mijn panels (weer) verdwijnen en ik straks kan herinstalleren, ik mis hier denk ik iets in je instructies of die pakketten installeren die je later aangeeft moet eerst, ik ben er nog even niet uit en huiverig 
never mind, ik had het truukje al gevonden om cube en wall te wisselen via gconf, alles werkt nu perfect 
Kun je dat trukje ook eens in meer detail beschrijven ?
Voor de gconf-editor (indien geinstalleerd, te vinden in Ubuntu Softwarecentrum) openen we de terminal (vanuit Unity) en voeren we in:
gconf-editor - In deze tool navigeren naar
/apps/compiz-1/general/screen0/options- klik met de rechtermuisknop op '
active plugins' > kies
edit via het menu die op te roepen is met je rechtermuisknop
In de lijst kiezen we:
- '
wall' - klik nu op '
remove'
- '
grid' - klik op '
remove' (als je vensters wilt slepen van en naar een werkruimte, dan werkt deze tegen)
Klik nu op de knop
add en voeg het volgende toe:
cubevervolgens voeg je ook toe via dezelfde wijze:
rotategconf-editor afsluiten, vervolgens uitloggen en opnieuw inloggen.
Nu kunnen we CCSM openen (CompizConfig Instellingen beheerder, te installeren via het Ubuntu softwarecentrum) en de instellingen hanteren zoals hierboven eerder in de thread aangegeven.
( mini beschrijving vertaald van
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1742162 ,
daar staan ook screenshots voor verduidelijking )
Waarschuwing voor CCSM: klik niet op voorkeuren in het linker hoofdmenu van deze tool, dit eindigde bij mij in een 'system freeze' en toen waren al mijn panelen permanent verdwenen en ik koos toen maar voor een herinstallatie (ik kwam er niet meer uit).