Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: frontpage op ubuntu  (gelezen 5581 keer)

ghih

• Gast
frontpage op ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2007/01/26, 13:46:36 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
@ghih,

Om heel eenvoudig, overzichtelijk en toch leuk uitziende sites te maken, probeer eens te werken met Drupal.
Zelfs je moeder kan er makkelijk mee leren werken ;)
lol, dat zou ik nu ook weer niet zeggen ;)
maar ga em es proberen.

ghih

• Gast
frontpage op ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2007/01/26, 14:08:09 »
ja die drupal starten is een andere zaak, kan hem nergens vinden en bij het intypen in de terminal vind em hij hem ook niet.

frontpage op ubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2007/01/26, 14:28:19 »
Drupal is zoiets als Wordpress, etc, etc.
Zoek dus een op google onder Drupal

Voor je gezocht :)
http://drupal.org/

frontpage op ubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2007/01/26, 16:09:05 »
het zit dacht ik in de repo's, zo niet dan is er wel een aparte repository voor welke je kan toevoegen, sorry kweet het niet uit mn hoofd en zit momenteel achter een Apple met OS X.

Offline Dave

• Lid
frontpage op ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2007/01/26, 16:33:09 »
Citaat van: bartek
@ Dave
Probeer eens: drupal  in te typen in je terminal?
was zelfs het eerste wat ik gedaan had.
krijg de melding  command not found

Offline Dave

• Lid
frontpage op ubuntu
« Reactie #30 Gepost op: 2007/01/26, 16:34:28 »
Citaat van: ghih
ja die drupal starten is een andere zaak, kan hem nergens vinden en bij het intypen in de terminal vind em hij hem ook niet.
he gelukkig, ben niet de enige.
dacht al dat heb ik weer :-))

frontpage op ubuntu
« Reactie #31 Gepost op: 2007/01/27, 09:41:09 »
Hoe bedoel je 'intypen in de terminal'?
Alleen drupal intypen is natuurlijk niet voldoende, het moet namelijk wel eerst geïnstalleerd worden:
sudo apt-get install drupal

Mudkip

• Gast
frontpage op ubuntu
« Reactie #32 Gepost op: 2007/01/27, 10:10:36 »
je kan het ook gewoon makkelijk maken en crossover met dreamweaver doen.. ;)

Dyflexis

• Gast
frontpage op ubuntu
« Reactie #33 Gepost op: 2007/01/27, 13:40:34 »
Okee Joshua gooit wat dreamweaver-generated code in de strijd
hier staan 46 font tags om aan te geven dat het bedrag in Arial Helvetica Sans-serif moet staan, grootte 2!

In het kader van duidelijke communicatie met een webbrowser, en waag het niet een andere font te kiezen! lol

er staan ook 46 tags, ze zijn dus allemaal wel netjes gesloten ;-)

Ik kreeg gister een document in handen, een html bestandje met een tabel erin, vol met deze shit..., stonden
65 van dit soort ramp-codes tussen. Totale bestand was 260 kb, toen ik 'm schoon had gemaakt was er nog maar
110 kb over....

€.
            35,-

/font>

alles behalve VALID!

Thom Punte

• Gast
frontpage op ubuntu
« Reactie #34 Gepost op: 2007/01/27, 17:06:51 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Hoe bedoel je 'intypen in de terminal'?
Alleen drupal intypen is natuurlijk niet voldoende, het moet namelijk wel eerst geïnstalleerd worden:
sudo apt-get install drupal
Maar hoe start je hem dan op?

Aline

• Gast
frontpage op ubuntu
« Reactie #35 Gepost op: 2007/01/27, 18:06:39 »
Drupal is een Content Management Systeem (CMS). Het is helemaal niet zo eenvoudig om dat te laten werken als hierboven gesuggereerd wordt. Er zijn relaties met Apache als webserver en met MySQL als database waarschijnlijk. ALS het eenmaal werkt is het een van de beste. Maar je hebt ook Joomla! en tig andere.

Het CMS drupal moet - als alles goed is ingesteld - natuurlijk wel ergens gestart worden als daemon / service of hoe het ook mag heten. 'drupal' intypen in de terminal lijkt me niet voldoende.

Draait het niet gewoon al? Staat het in de lijst als je in de terminal intypt: top  
of staat het in de lijst als je grafisch kiest voor Main menu > System > Administration > Services  ? Zie je daar bijvoorbeeld Apache en MySQL ook in staan als actieve services?

En zo voort. Niet simpel.

Mijn advies als je websites wilt bouwen met de hand en zonder CMS - en ik heb veel ervaring - gebruik Bluefish (liefst 1.0.6 onder Edgy)(super snel en flexibel) en Quanta 3.5.5 (wat logger en uitgebreider). Wissel het gewoon af, het is immers open source software, het kost je niets.

De laatste lijkt qua functies nog het meest op HomeSite onder Windows - wat je daar beter had kunnen hebben dan Frontpage :) Ik weet niet of Homesite onder Wine wil werken.

Succes