Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mwanzo is bijdragen aan Ubuntu  (gelezen 1351 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
mwanzo is bijdragen aan Ubuntu
« Gepost op: 2011/06/08, 14:38:24 »
Waarom ik dit stukje hier plaats. Mwanzo is nu een half jaar oud. We zijn actief. Binnen het team worden workshops ontwikkeld, besproken en op bepaalde momenten ook voor de hele community gepresenteerd. Stukjes schrijven over Ubuntu doen mwanzo leden ook, niet veel, maar het gebeurt.
Een voordeel om als workshopgever, of stukjes schrijver dit binnen de kaders van een team te doen is dat iedereen meedenkt wanneer je dat wenst.
Al pratend ontstaat er iets, sluit je mogelijke fouten uit, en dit alles gebeurt in een sfeer van collegialiteit. Met andere woorden, samen weet je meer, vooral als je begint met bijdragen aan Ubuntu.
Kortom dit is in het verkeerde topic, ik weet het, dit is een oproep, om ons mwanzo leden te raadplegen wanneer je iets van plan bent, dat laatste moedigen we enkel aan. Maar je bent tevens verzekerd van een luisterend en kritisch oor. Dat laatste moet je uiteraard wel willen. Zijn we een stel schoolmeesters bij elkaar die alles beter weten? (Of controleurs?) Integendeel, maar we vinden dat niet elk individu alles alleen hoeft uit te vinden, en alles alleen hoeft te doen. Heb je ideeen, stukjes (ook opinierende/krititische) over Ubuntu, kom eens langs op Freenode IRC: #ubuntu-nl-mwanzo. Samen staan we sterker.
Natuurlijk kun je er feestelijk voor bedanken omdat je graag alleen werkt. Geen pobleem. Je hoeft ook niet perse "lid" te zijn van de club. Verder zijn er uiteraard bijdragers aan de ubuntu community waar we als mwanzo leden enkel van kunnen leren. Die hebben wij feitelijk ook nodig om mwanzo te laten slagen. Zo dit moest mij even van hart.

Re: mwanzo is bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/08, 15:04:41 »
Misschien vinden jullie het wel prettig te weten dat in het volgende boek over Ubuntu ('Aan de slag met Ubuntu') aandacht wordt geschonken aan de mogelijkheid via mwanzo verder te groeien.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: mwanzo is bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/08, 15:36:50 »
Misschien vinden jullie het wel prettig te weten dat in het volgende boek over Ubuntu ('Aan de slag met Ubuntu') aandacht wordt geschonken aan de mogelijkheid via mwanzo verder te groeien.

wow, werkelijk? Dan doen we er nog een schepje bovenop! :)
Dankbaar.

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: mwanzo is bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/08, 17:32:01 »
Misschien vinden jullie het wel prettig te weten dat in het volgende boek over Ubuntu ('Aan de slag met Ubuntu') aandacht wordt geschonken aan de mogelijkheid via mwanzo verder te groeien.
Heb je het hier over een ander boek dan dit: http://ubuntu-manual.org/: Aan de slag met Ubuntu 10.04 en 10.10?
Ubuntu Dutch Translators

Re: mwanzo is bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/08, 18:06:27 »
Nee, we hebben het over een ander boek. Frits en ik schrijven dat. We hebben de titel 'Aan de slag met Ubuntu' en het omslagontwerp aan Canonical voorgelegd en daar groen licht voor gekregen.

Maar dit gaat verwarring opleveren (qua titel dan), dus ik neem contact op met de uitgever. Ik dacht dat het Ubuntu Manual een andere titel had.

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: mwanzo is bijdragen aan Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/08, 22:38:33 »
Nee, we hebben het over een ander boek. Frits en ik schrijven dat. We hebben de titel 'Aan de slag met Ubuntu' en het omslagontwerp aan Canonical voorgelegd en daar groen licht voor gekregen.

Maar dit gaat verwarring opleveren (qua titel dan), dus ik neem contact op met de uitgever. Ik dacht dat het Ubuntu Manual een andere titel had.
Het is inderdaad best verwarrend. Als je zoekt naar "Aan de slag met Ubuntu" krijg je links naar twee verschillende boeken. Er wordt momenteel gewerkt aan "Getting started with Ubuntu 11.04" en dit zal vertaald worden als "Aan de slag met Ubuntu 11.04".
Ik hoor het wel als de titel gewijzigd wordt.
vr.gr.
Ubuntu Dutch Translators