Help help.Zou ik zeggen.
Ja het wil bij enof bij mijn computers maar niet lukken,om de balen ervan te krijgen.
Het zijn Quad Core computers met vista erop.
Ik wil ze graag in dualboot hebben Met vista & Ubuntu.
Mogmaals aan ruimte geen gebrek op de HD.Mag rustig 60 of 80 GB groot zijn.Reden:Daar er een grote hardeschijf
inzit.Van 1 TB.
Daar gaan we.
Ruimte vrij maken met Gparted,deze heb ik als een iso binnen gehaald,hierna branden op de langzaamste snelheid(Om fouten te voor komen.)En deze Gparted is goed.
Tevens de cd ,s inmiddels meerdere van Ubuntu (zelfde type)binnen & getast op fouten.Zijn allemaal goed.
1 = Ruimte vrij maken voor Ubuntu ± 80 GB.Met Gpartet
2 = Install Ubuntu(met internet aan.)Ja het lijkt goed te gaan.En ja hoor,weer niet.
3 = Dual Boot Ubuntu/Vista GRUB Error 21.Leuk daar gaan we weer.
4 = open live cd
open terminal
sudo grub
find /boot/grub/stage1 or find /grub/stage1
root (hdX,Y)
setup (hd0)
quit
Restart your PC it should be fine
Nou ik kan jullie vertellen,dat ik niet meer weet wat ik fout doe.
5 = Nou daar sta je dan weer.Hoe krijg je Vista weer aan de praat.Dit is voor mij niet moeilijk,zal het hier even neer zetten.misschien dat een andere er dan wat aan heeft.
Vista weer aan de praat krijgen.
1 = Stop de windows installatieschijf in de DVD-station
2 = Start de computer opnieuw op.
3 = Druk hierna een paar keer op de spatiebalk,kies taal,tijd en andere onzin die niet relevant is voor een
Herstelprocedure,en druk op next.
4 = Klik op repair your computer.Klik op het besturingssysteem dat je wilt repareren,en klik op next
In het systeemherstel-opties,klik op Commandprompt.
5 = Tik hierin het volgende
Bootrec.exe /FixBoot en druk enter Let op.Er zit een spatie tussen de exe en /
6 = Tik daarna in: Bootrec.exe /FixMbr en druk op enter.
En start Vista gewoon weer opnieuw op.Je bent geen gegevens kwijt.
En Vista werkt weer perfect.
Maar ja je bent gewoon weer bij af.Ik althans.Reden:Daar ik graag een dualboot wil met Vista & Ubuntu.
Wat maar niet wil lukken.Dus de gemaakte ruimte die ik voor Ubuntu had vrij gemaakt.Maar weer terug gegeven aan Vista.Ach zo blijf je bezig.En is er nu niemand die je er even door heen kan sleuren,van zo en zo doen.Dan komt het goed.In afwachting op een reactie terug
Mvgr:jaik