Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afdrukken Open Office Rekenblad  (gelezen 1505 keer)

Offline mhweb

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Afdrukken Open Office Rekenblad
« Gepost op: 2011/06/08, 10:40:02 »
Ik heb een werkmap met verschillende werkbladen.
Bij een van die bladen krijg ik bij afdrukvoorbeeld de gegevens te zien.
Bij de anderen zie ik niks als ik het afdrukvoorbeeld te voorschijn haal.
Op deze pagina's zie ik bij het pagina einde voorbeeld alles grijs en kan ik de pagina einde lijnen niet zien of verzetten, in tegenstelling dan bij het ene blad waarbij het afdrukvoorbeeld wit is en ik de paginaeinden kan verzetten.

Ik vermoed dat er bij het instellen van deze bladen iets is fout gelopen, maar kan niet vinden wat.
Iemand enig idee.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/08, 14:36:20 door mhweb »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Afdrukken Open Office Rekenblad
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/08, 12:22:12 »
Ik krijg er dorst van, als ik die lijst zie....  :P

Geen rechtstreekse oplossing, maar wel een goede omzeiling, denk ik: exporteer 'm eerst als pdf en druk dan die pdf af. Werkt bij mij prima.  :)

Handelwijze:
Werkbalk OpenOffice Calc - Bestand - Exporteren als PDF... (daarna kun je gewoon direct akkoord gaan met de aangeboden exportopties).

--Toevoeging: ik merk zojuist, dat je hierdoor alleen het tabblad Belgische wijnen afdrukt. De andere moet je iets anders aanpakken: klik op een ander tabblad (bijvoorbeeld Zuidafrikaanse wijnen), doe "ctrl a" om de volledige pagina-inhoud te selecteren, en exporteer dan die selectie als pdf.

--Toevoeging 2: als ik jou was, dan zou ik dat rekenblad uit je eerdere bericht verwijderen. Je geeft wel erg veel financiƫle informatie over je bedrijf.... Dat lijkt me niet verstandig.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/08, 15:09:18 door Pjotr »

Offline Roc.am

• Lid
Re: Afrukken Open Office Rekenblad
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/08, 12:34:33 »
Als je de hele pagina kopieƫrd en in een nieuw bestand plakt, doet zich het probleem dan nog voor ?

- Roc

Offline mhweb

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/08, 14:38:23 »
Neen, Ik heb dat geprobeerd,  en dan was er geen probleem,  tenminste voor 1 pagina. Heb het niet met alles geprobeerd, maar denk dat dat een oplossing zou kunnen zijn. 
Ik wou gewoon weten of er misschien per ongeluk door mij iets aan een instelling was veranderd, dat ik terug in orde zou kunnen brengen.

Offline Pattattezak

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/11, 16:26:50 »
Heeft u de rekenmap zelf gemaakt? Soms worden ganse rekenbladen ingesteld om niet afgedrukt te kunnen worden. Dit doet men via Ctrl A (Het gehele rekenblad selecteren), rechtermuisklik, kiezen voor celopmaak en onder het tabblad celbeveiliging een vinkje te plaatsen bij "Verbergen voor afdrukken". Als men dit vinkje terug weg haalt, lukt het afdrukken weer wel.  ;)

Offline mhweb

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/12, 08:23:22 »
Ik ben dit gaan controleren, en de cellen staan niet ingesteld als verbergen voor afdrukken. Is overigens wel een goede tip, om dit bij een aantal van de cellen ( de tussenresultaten en berekeningen ) wel te gaan doen, om zodoende bepaalde kolommen nooit mee af te drukken, zonder dat ik die kolommen eerst moet gaan verbergen alvorens af te drukken. Ik wist niet dat die mogelijkheid bestond.