Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Kan in Firefox geen link openen in een nw venster onder Ubuntu 1104  (gelezen 980 keer)

Offline elendil

• Lid
Hallo,
Sinds ik Ubuntu 11.04 draai (schone installatie) kan ik in Firefox een link in Bookmarks niet openen in een nieuw venster.
Of ik de link nu open met links of rechts klikken, maakt niets uit, de link wordt geopend in een nieuwe tab.
Hoe los ik dit op?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/26, 02:28:35 door elendil »

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: Kan in Firefox geen link openen in een nieuw venster onder Ubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/25, 13:47:35 »
Dat is voorlopig nog een groot nadeel van het nieuwe global menu. Alle muisklikken worden als een linker muisklik ontvangen door de menu items.
Het onderliggende systeem is dbusmenu, en ik dacht dat ze eraan bezig waren om meerdere muisknoppen te implementeren. Dit is dus bij elk programma dat het nieuwe global menu gebruikt.

DarkEra

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/25, 13:50:11 »
Dat had dus ook al ervaren. In de meeste gevallen opende ik gewoon een nieuwe tab en klik dan op de bookmarklink. Naar een verdere oplossing heb ik nog niet gekeken.

Edit: Dank voor de info Nunslaughter. :)

« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/25, 13:57:34 »
Ik heb er dus ook even aan moeten wennen, ik gebruikte altijd de middelste muisknop op een bladwijzer om deze in een nieuwe tab te openen. Nu ben ik gewend dat als ik toch naar de menubalk ga met mijn muis om een bladwijzer te openen, eerst op het plusje voor een nieuwe tab klik.

Edit: hier een bugrapport: https://bugs.launchpad.net/dbusmenu/+bug/748850
« Laatst bewerkt op: 2011/05/25, 14:04:00 door Nunslaughter »

Offline elendil

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/26, 02:23:35 »
Volgens het bugrapport is men er druk mee bezig. Zit niets anders op dan geduld te hebben  :|

Offline elendil

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/26, 02:27:00 »
Ik kan het onderwerp beter als opgelost aanmerken. Er is een bugrapport en men is er mee bezig :)