Nou mensen, ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb inmiddels zo'n beetje elke distributie geprobeerd en ze hebben allemaal het zelfde probleem. Zelfs Knoppix loopt vast. Ik heb ook al mijn geheugen getest, verweiderd, vervangen en gewisseld. ik heb mijn videokaart gewisseld. Ik heb alles wat niet noodzakelijk is verweiderd (kaartlezer, floppydrive, 2e HD, geluidskaart, DVB-T kaart, videocapturekaart, etc) en ook alle USB apparaten. Het enige dat overblijft is eigenlijk het moederbord.
Het vreemde is dat ubuntu 11-04 er gewoon op draaide voordat ik ging formateren. Ik kan mijn haren wel uit mijn hoofd trekken. Het liep niet lekker omdat er teveel vervuiling in zat ivm verweiderde progs en oude settings enzo, maar het liep. Grootste probleem was dat ik mijn scanner niet meer goed ingesteld kreeg.
Enfin, ik ga nu mijn HD opnieuw instellen met GParted en dan kijken of het dan wel lukt.
Iemand nog sugesties?
PS, video driver deinstaleren etc, lukt niet, ook niet in veilige modus, dan slaat hij toch gewoon vast na een tijdje, niet genoeg tijd om zulke instellingen door te voeren.