Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe usb drive word niet gezien ? en 2e beeldscherm  (gelezen 761 keer)

Offline Veender

  • Lid
Externe usb drive word niet gezien ? en 2e beeldscherm
« Gepost op: 2011/05/23, 21:34:16 »
Goeden Avond,

Zal vast melden, ben een newbie wat betreft Linux  ???

Heb al een vraag gesteld over UT99 GOTY maar heb nog meer vragen.

Ik heb een externe dvd brander aangesloten, maar deze word niet gezien, kan hem nergens terug vinden of hoe ik hem kan installeren (op mn windows pc doet hij het wel) iemand een idee hoe je daar achter kunt komen ?

Ik zou graag meer virueel willen uit gaan proberen met VirtualBox, deze draaid ook en heb daar OpenSUSE op geinstalleerd en windows 7, meerdere komen er later bij,  maar hoe zou ik bv de VirtualBox alleen op het 2e beeldscherm kunnen laten draaien zonder hem er elke keer naartoe hoeven te slepen ?
Ik heb bv ook TeamVieuwer geinstalleerd om mijn pc beneden over te nemen op het 2e scherm ( de teamvieuw is omdat ik geen buroblad meer over kan nemen, dat lukt ook niet meer  :'( (met de versie 10.10 is het me wel gelukt, met de 11.04 niet helaas) maar zit nu met 1 scherm met een normaal beeld, het andere scherm waar ik TeamVieuwer naar hebt gesleept zit ik met een resoltie waar ik zowat een bril bij nodig hebt en deze kan ik in mn Xserver settings wel verandere maar daar gebeurd niets mee ?

Zal wel met wat meer vragen gaan komen maar wil er ook van leren, google kom ik wel ver mee maar met uitleg ga ik het misschien nog snappen ook  :D

Vast bedankt.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Externe usb drive word niet gezien ? en 2e beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/23, 21:42:31 »
De externe USB brander, zou je kunnen zien met commando lsusb
Wanneer je systeem hem "ziet", dan ka je kijken, of een volle schijf in de drive herkend wordt.
Laat even weten hoever je bent...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Veender

  • Lid
Re: Externe usb drive word niet gezien ? en 2e beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/23, 21:55:53 »
Goeden avond Ron,

Bedankt voor uw snelle reactie terug !

Bus 002 Device 011: ID 058f:9254 Alcor Micro Corp. Hub
Bus 002 Device 010: ID 046d:c30e Logitech, Inc. UltraX Keyboard (Y-BL49)
Bus 002 Device 009: ID 046d:c048 Logitech, Inc.
Bus 002 Device 008: ID 05e3:0606 Genesys Logic, Inc. USB 2.0 Hub / D-Link DUB-H4 USB 2.0 Hub
Bus 002 Device 003: ID 05e3:0608 Genesys Logic, Inc. USB-2.0 4-Port HUB
Bus 002 Device 002: ID 8087:0020 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 002: ID 8087:0020 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

Verder kan ik (sorry ben windows gewend) in de mappen onder mijn persoonlijke map of buroblad of bestandssysteem geen dvdrom vinden, als ik de dvd erin doet spint hij wel op maar krijg nergens wat te zien, zal hem morgen weer even op mijn andere pc aansluiten, daar deed hij het wel op.

Tot zo ver bedankt !

Offline heir4c

  • Lid
Re: Externe usb drive word niet gezien ? en 2e beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/23, 22:53:49 »
Let hier ook even op: Als je een extern toestel aansluit op de ene computer en daarna loskoppelt om hem aan de andere computer aan te sluiten, moet je wel eerst hem goed ontkoppelen. Veilig verwijderen in windows dus. Anders krijg je problemen als je hem ergens anders aansluit. Misschien dat je daardoor hem niet kan zien op de andere computer.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/23, 23:04:45 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu