Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu ge  (gelezen 15691 keer)

lennart

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #25 Gepost op: 2006/02/28, 21:56:42 »
Citaat van: Saamelainen

Ubuntu ge
« Reactie #26 Gepost op: 2006/02/28, 22:06:32 »
Ja, maar de mens klaagt nou eenmaal graag, dat blijkt maar weer :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu ge
« Reactie #27 Gepost op: 2006/02/28, 22:09:35 »
Citaat van: Saamelainen
Je moet tijd en zin hebben om iets geheel nieuws te willen leren, anders kun je er beter niet aan beginnen.
Hier ben ik het niet mee eens. Een besturingssysteem moet intu
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Rasheed

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #28 Gepost op: 2006/02/28, 22:46:33 »
Ik gooi hier vast een knuppel in het hoenderhok, maar Mac OS X is zogezegd nog veel gebruikersvriendelijker dan Windows XP, zowel bij de installatie als in het dagelijks gebruik en het heeft de ingebouwde veiligheid van *nix.

Dat Apple zowel de hardware als het besturingssysteem in handen heeft (een ge

Ubuntu ge
« Reactie #29 Gepost op: 2006/02/28, 22:50:32 »
Citaat van: Rasheed
Dat Apple zowel de hardware als het besturingssysteem in handen heeft (een ge

Rasheed

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #30 Gepost op: 2006/02/28, 23:45:15 »
Citaat van: Dennis
En qua hardware is apple al helemaal eigenwijs. Maar dan zit je dus wel aan een dubbele vendor lock-in... Wat dat betreft is appe dus nog erger dan microsoft.
Gedeeltelijk mee eens, maar ze maken wel mooie en stijlvolle machientjes, met een zeer smaakvol besturingssysteem, dat goed samenwerkt met andere computers (Windows, Linux). Voorlopig zijn ze net even iets populairder dan Linux, maar van mij mag dat best veranderen. Een beetje gezonde onderlinge competitie is goed voor technologische vooruitgang.

En waar blijven Sun en Google met hun besturingssysteem?

O ja, nog een puntje van kritiek over dit draadje. Prima van dat upgraden en zo, maar wat nu als je geen internetaansluiting hebt? Hoe moet je dan je upgrades binnenhalen? Is er een systeem van "incrementele upgrades" en een "allesomvattende upgrade" (die het bestaande systeem overschrijft en naar de nieuwste versie brengt) die je als bestand kunt downloaden?

Bij de installatie werd namelijk gevraagd om toegang tot het internet om de laatste taalafhankelijke delen binnen te halen. Die toegang kon ik uiteraard niet verlenen, maar die laatste beetjes verbetering zou ik wel graag willen downloaden.

Ubuntu ge
« Reactie #31 Gepost op: 2006/03/01, 12:06:05 »
Helaas is daar nog niet echt iets voor, maar ik heb een plannetje voor dapper+1

lennart

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #32 Gepost op: 2006/03/01, 14:31:58 »
Citaat van: Rasheed
Ik gooi hier vast een knuppel in het hoenderhok, maar Mac OS X is zogezegd nog veel gebruikersvriendelijker dan Windows XP, zowel bij de installatie als in het dagelijks gebruik en het heeft de ingebouwde veiligheid van *nix.

Dat Apple zowel de hardware als het besturingssysteem in handen heeft (een ge

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Ubuntu ge
« Reactie #33 Gepost op: 2006/03/01, 14:35:56 »
Mac OS zal nooit op een gewone PC lopen. Ook al loopt Mac OS op intel.

lennart

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #34 Gepost op: 2006/03/01, 14:39:48 »
jammer... :(:(

Rasheed

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #35 Gepost op: 2006/03/01, 16:07:32 »
Niet als het aan de hacker Maxxuss ligt...

Maar zelfs Windows XP booten op een Intel Mac is tot op heden niet gelukt, omdat Apple het nieuwere EFI (Extensible Firmware Interface) gebruikt ipv het gebruikelijke BIOS. Werk aan de winkel voor hackers...

wr19026

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #36 Gepost op: 2006/03/01, 20:55:49 »
Citaat van: Rasheed
En waar blijven Sun en Google met hun besturingssysteem?
Sun's Solaris 10 is OpenSource. Oftwel; gratis downloaden en gebruiken en gratis security updates. Bug fixes is een ander verhaal, daarvoor heb je wel een abonnement nodig. Heb hierover een heel interessante mail van Marc Andreesen van Ning gezien trouwens. Solaris 10 met onderhoudscontract is goedkoper dan de meeste commerciele Linux varianten met onderhoudscontract.

Ik zie dan ook de toegevoegde waarde voor Sun niet om samen met Google een OS te maken. Er is zat op dat gebied (desktop OS) op de markt. Sun heeft zelf z'n op Suse gebaseerde JDS. Dus samen met Google nog iets gaan ontwikkelen lijkt me niet voor de hand liggen.

Sterker nog, Sun wil de banden met de Linux community aanhalen om meer support voor Sparc te krijgen. Debian (en wie weet, Ubuntu?) wordt specifiek door Jonathan Schwartz genoemd in een interview hierover (CNet interview, ben even te lui om de link te zoeken).

Gast

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #37 Gepost op: 2006/03/10, 14:15:49 »
[comment]Helaas is deze thread wel heel erg ver off topic geraakt. Het ging hier om tips aan beginners.

Mijn 2 berichtjes waren eerlijke duidelijke commentaren/vragen van een hele heuse beginner, waarop gelukkig ook duidelijke antwoorden zijn gekomen die mij weer een paar stapjes dichterbij serieus gebruik van Ubuntu en Linux in ht algemeen hebben gebracht. Tipgevers, bedankt.

Flamers, ook bedankt, maar dan in de zin van daar bedank ik voor. Ik durf met jullie wel een wedstrijdje googelen aan hoor. Ik ben bepaald geen computer-nitwit die volgens jullie elitaire Z@kken niks in linux land te zoeken heeft.

Voor degene die zei dat "dat VMWare ding" met een Ubuntu handleiding zou komen, be my guest, ga naar VMWare.com, haal daar even de URL van de Ubuntu handleiding op en publiceer die hier.

Voor degene die zei dat ik de community niet mag aanrekenen dat Ubuntu niet met een beginners-vriendelije handleiding komt:
Vroeger stonden forums vol met de acronym RTFM. Weet je nog wat dat betekent? Anders zal ik je het googelen daarnaar besparen.
RTFM = Read The F#cking Manual.
DAT is de plaats waar beginners hun antwoorden horen te kunnen vinden.

Google is een tool dat ik de hele dag, elke dag, regelmatig gebruik hoor. Zalig zo'n stortvloed aan (mis-)informatie. Toevallig heb ik in december en januari jl zo'n beetje alle vindbare XP tweaks uitgeprobeerd. Jazeker, XP is veel sneller, stabieler en minder hardware hongerig te tweaken dan het uit het doosje komt. Maar driekwart van de tweaks, of ze nu in een commercieel shareware jasje zitten, of in vooraanstaande online magazines als PCM en ZDnet gepubliceerd zijn of in forums opduiken, er mankeert iets aan. De een maakt je machine wel sneller maar mindeer stabiel, de ander ondermijnt XP op termijn, de volgende zet je firewall op een kier...
Google is leuk zolang je vooral niet alles gelooft wat je vindt.

Of Linus oorspronkelijk, toen hij aan Linux begon, in z'n hoofd had dat het voor iedereen toegankelijk en bruikbaar moest worden weet ik niet. Dat streven heet Ubuntu toch echt wel te hebben. Flamen naar beginners die oprecht de weg niet kunnen vinden, die een forum gebruiken zoals het bedoeld is, dat is toch niet de weg om dat te bereiken? Kom jongens, back on topic graag. Tips, tips, tips en een beetje andere houding naar beginners die om tips vragen.[/comment]
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen - je geflame is hier niet welkom. - Dennis

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu ge
« Reactie #38 Gepost op: 2006/03/10, 19:30:48 »
Citaat van: Saamelainen

Ubuntu ge
« Reactie #39 Gepost op: 2006/03/10, 22:48:03 »
De info is redelijk centraal te vinden:

http://help.ubuntu.com/
http://wiki.ubuntu.com/

Via IRC is ok genoeg hulp te vinden, kanaal #ubuntu en #ubuntu-nl op chat.freenode.net zijn de officiele Ubuntu kanalen en zitten vol behulpzame mensen.

`GooZ

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #40 Gepost op: 2006/03/11, 13:57:10 »
Zelfs als je via IM wil werken is dit geen probleem. Bij deze: zowel mijn Jabber als mijn MSN is me(punt)gooz(apenstaart)gmail(punt)com
Ik zeg niet dat ik met alle problemen zal kunnen helpen (ben namelijk zelf ook nog niet lang met Linux bezig) maar ik zal helpen waar ik kan.

Gast

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #41 Gepost op: 2006/05/05, 23:21:14 »
Hallo, ik heb vandaag Ubentu linux 5.10 ge

Gast

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #42 Gepost op: 2006/05/05, 23:28:50 »
Ter informatie een afbeelding:

en ik zou dus graag het volgende willen zien:

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Ubuntu ge
« Reactie #43 Gepost op: 2006/05/05, 23:32:02 »
Wat zie je wanneer je crtl+alt+F7 doet?
Wat zie je als je sudo startx typt?

Gast

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #44 Gepost op: 2006/05/05, 23:35:47 »
Ik zal is gaan testen, bedankt voor de snelle reactie

Gast

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #45 Gepost op: 2006/05/05, 23:49:32 »
Als ik "sudo startx" intyp dan kom ik weer bij het schermpje wat ik wil hebben,
Maar als ik dan weer op "systeem" "Afmelden" klik dan staan er de opties "afsluiten" en "opnieuw opstarten" niet meer tussen en kom ik dus weer in dat irri "dos scherm" wat heb ik fout gedaan?
Heb ik misschien iets verwijderd?

GR.Mario

Gast

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #46 Gepost op: 2006/05/06, 00:04:25 »
Bedankt voor al uw hulp,
Maar ik heb jet al ergens andrs gevonden.
Ik had perongelijk het prog. "Nieuwe aanmeling" verwijdert.

Offline wutnubu

  • Lid
Ubuntu ge
« Reactie #47 Gepost op: 2006/05/06, 08:37:36 »
Persoonlijk ben ik erg blij dat ik lopen kan, gaat helemaal zonder er bij na te denken.

Maar je had me eens moeten zien in 1957 toen ik strompelend en huilend mijn eerste stapjes deed.
Dat ben ik nu allemaal helemaal vergeten en ik dank mijn ouders ervoor dat ze me hebben aangemoedigd om door te gaan met proberen.

Later leerde ik ook fietsen en een paar jaar geleden linux, steeds weer lastig, maar de moeite waard.

Waarmee ik wil zeggen........

Je wint of verliest, maar mopper niet en geen vooral niet op..

SandervdV

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #48 Gepost op: 2006/05/07, 13:12:35 »
Citaat van: Rasheed
Ik gooi hier vast een knuppel in het hoenderhok, maar Mac OS X is zogezegd nog veel gebruikersvriendelijker dan Windows XP, zowel bij de installatie als in het dagelijks gebruik en het heeft de ingebouwde veiligheid van *nix.
De basis van OSX is van Unix = dezelfde basis als van Ubuntu. zijn dus familie van elkaar, verre achternichtjes welliswaar.

*ping* Reclame *ping*
Voor meer informatie over Unix, OSX en Ubuntu. Check ook eens het nieuwe Ubuntu Woordenboek. nu met al meer dan 100 woorden! https://wiki.ubuntu.com/NlWoordenboek

Het Ubuntu-woordenboek, die moet je gezien hebben!

ennnn cue Loekie...
:P

Gast

  • Gast
Ubuntu ge
« Reactie #49 Gepost op: 2006/05/13, 11:59:30 »
Hallo, ik heb nu al een tijdje Linux Ubuntu
Ik ben er zeer over te spreken....

Nu wil ik een PC maken voor mensen bij ons in de kroeg,
Op die PC mogen ze dus alleen intenete.
Niet downloaden alleen pagina's bekijken...

Weet iemand hoe je dit simpel kunt maken met ubuntu Linux?

alvast bedankt, Mario