Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Veroorzaaakt Shockwave Flash 10.3r181 problemen onder firefox? (opgelost)  (gelezen 977 keer)

Offline marco1800

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ik gebruik Ubuntu 11.04, 64. Ik heb Ubuntu restricted extra's geinstallerd en heb dus Shockwave flash. Maar veroorzaakt dit ook bij jullie soms storingen bij het bekijken van filmpjes onder firefox?

Ik heb dan een wit vierkantje in het midden van het beeld dat flikkert en onderaan rechts een rechthoekige wiite balk die flikkert.

Onder chromium heb ik dit nooit. Is dit op te lossen met een alternatief voor Shokwave of ligt het probleem bij Ubuntu? Gebruikt chromium ook Shockwave?

Hoe kan ik dit oplossen?  
« Laatst bewerkt op: 2011/05/22, 20:29:41 door marco1800 »
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 20.04

Offline ThomasN

• Lid
Re: Veroorzaaakt Shockwave Flash 10.3r181 problemen onder firefox?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/21, 18:51:46 »
Ik had hetzelfde probleem en heb het opgelost door over te stappen op de alpha-release van de 64-bits-versie van Flash. Het is wel een testversie, dus voor eigen risico, maar bij mij werkt het veel beter dan de "gewone" 32-bits-versie deed.
Verwijder Flash (bijvoorbeeld via het softwarecentrum) en open de terminal:

sudo apt-add-repository ppa:sevenmachines/flash
 sudo apt-get update
 sudo apt-get install flashplugin64-installer

Ik heb zelf geen Chromium, maar ik geloof dat er in Chromium een eigen, ingebouwde Flash zit en de apart geïnstalleerde niet gebruikt wordt.

Offline marco1800

• Lid
Ik heb Shockwave Flash 10.3r181 verwijdert en vervangen door de alpha-release van de 64-bits-versie van Flash.
Het probleem is hiermee opgelost.

Dus geen flikkerend beeld meer bij het bekijken van filmpjes.

Voor alle duidelijkheid de "alpha release versie" van Shockwave Flash is 10.3 d162
Bedankt!
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 20.04