Wat is officieel, Linux komt altijd zonder enige garantie want het zijn allemaal goedwillende amateurs. Als je officieel wilt dan moet je een Red Hat of zo kopen met garantie van de fabrikant. Inderdaad geeft Google geen officiële Chrome OS linux uit Ze willen controle over het eindproduct en daarom zit het ingebakken in de speciale Chrome computers.
Het Chromium project daarentegen waar Google gebruik van maakt is wel degelijk open source. En daar kan je een min of meer officiële distro van krijgen bij
http://chromeos.hexxeh.net/ En daar vind je ook alle gebruikelijke waarschuwingen dat het op eigen riscico is etc. Dat getchrome ding is een SUSE aftreksel wat het bij mij niet deed. Bovendien komt het van een betaal downloadsite waar ik niet zo voor ben. For the record mijn pc´s zijn met de officiële Ubuntu´s al vaak genoeg compleet op tilt gezet.

Internet is een gevaarlijke plek, weet je wat, de hele wereld is hartstikke gevaarlijk en je moet dus je gezond verstand gebruiken. En als je heel veilig wilt dan koop je gewoon iets van een fabrikant dan kan je daar gaan klagen als het niet werkt.