Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rare tekens op google met firefox 4 en ubuntu 11.04 64 bit  (gelezen 1449 keer)

Rare tekens op google met firefox 4 en ubuntu 11.04 64 bit
« Gepost op: 2011/05/18, 23:06:41 »
Hoi Allemaal,

Ik gebruik Ubuntu 11.04 64 bit op een Dell insperion laptop (net een mnd oud met intel HD graphics). Nu heb ik in de zoekmachine google allerlei rare onleesbare tekens bij de knoppen wat zoiets moet zeggen als afbeeldingen etc. Op googl.nl staat links bovenin:

ᎤᏂᎳᏛ ᏚᏓᏴᎳᏛᎢ ᎩᎳᏊ ᎢᏴ ᏚᎾᏓᏡᎬ

Dit moet zijn (via google chrome):

Het internet Afbeeldingen Video's Maps Nieuws Shopping Gmail meer Aanmelden

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt en heeft iemand er een oplossing voor? Het rare is dat ik bij het gebruik van google chrome hier geen last van heb. Ook alle andere websites die ik tot nu toe bezocht heb zien er normaal uit in firefox.

alvast bedankt.

Re: Rare tekens op google met firefox 4 en ubuntu 11.04 64 bit
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/18, 23:39:45 »
Probeer eens de Taalondersteuning te openen en te kijken of er nog iets ontbreekt. Soms wil het door een ontbrekend taalpakketje komen namelijk. De reden dat Google Chrome hier geen last van heeft is omdat Google Chrome zijn eigen taalpakket heeft i.p.v. Firefox die het van je Ubuntu-systeem pakt.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Rare tekens op google met firefox 4 en ubuntu 11.04 64 bit
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/19, 08:42:00 »
Dat is Cherokee, een Amerikaanse Indianentaal.

Een oplossing wordt hier uitgelegd (wel in het Engels): http://www.youtube.com/watch?v=ebZNl-bCGts

Offline JvH

  • Lid
Re: Rare tekens op google met firefox 4 en ubuntu 11.04 64 bit
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/19, 08:51:58 »
Oh, is dat ook echt Cherokee? Ik dacht dat alleen de fonts overstuur waren o.i.d.
Geinig. Krijgt die taal ook nog wat (wereldwijde) bekendheid :)

Re: Rare tekens op google met firefox 4 en ubuntu 11.04 64 bit
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/19, 12:15:31 »
Citaat
Dat is Cherokee, een Amerikaanse Indianentaal.

Een oplossing wordt hier uitgelegd (wel in het Engels): http://www.youtube.com/watch?v=ebZNl-bCGts

Super!! Ik heb de nederlands taal toegevoegd en nu doet firefox het goed. Bedankt ThomasN  ;)