Xfce-broeders,
Volgens mij wordt het menu/paneel in Xfce niet meer aangepast als je ingelogd bent. Volgens mij is het "verversen" van de beschikbare HD/SD/USB niet in het paneel te regelen.
Wat wel mogelijk is, dat een "vaste" link naar een "vast" mountpoint voor een externe HD/SD/USB wordt opgenomen in een paneel. Of de HD/SD/USB aangekoppeld is, speelt daarbij geen rol. Hangt die er niet in, wordt een lege map getoond als je erop klikt.
Hetzelfde is voor netwerkpaden en het paneel (de facto Thunar) aan de orde. Het tonen kan vooraf worden geregeld. Hierdoor worden vaste mountpoints benaderd en gekoppeld door op deze toegevoegde "link naar een map" in het paneel te klikken.
Gnome/Nautilus kan dat zonder extra handelingen en ook KDE4 regelt dat zelf, bij Thunar en het Xfce-paneel moeten handmatige aanpassingen gedaan worden. Verversen van het paneel wordt alleen na installaties uitgevoerd. Het mounten wordt volgens mij "niet gezien" door het paneel.
Maar goed, het voordeel met Xubuntu/Xfce is wel dat er minder van je systeem wordt gevraagd dan bij Gnome of KDE.