Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scherm te donker  (gelezen 1588 keer)

Scherm te donker
« Gepost op: 2011/05/17, 23:18:03 »
Ik start mijn MacBook Pro op vanaf een Kubuntu 11.04 Live CD.
Alles gaat goed, maar zodra ik op "Try Kubuntu" klik, dan wordt mijn scherm paranormaal donker.
Ik sta hier recht tegen de zon aan, maar het wordt dan nóg donkerder.
Ah fijn, ga ik naar binnen, kan ik nog wat zien, dus ik kijk zo naar de helderheid van mijn scherm, en staat GVD op volle sterkte!
Hoewel het op volle sterkte staat, blijft het donker.
Ik keer terug naar OS X, en Jezus wat een licht!

Kort samengevat: Kan het scherm een heel stuk helderder?

Re: Scherm te donker
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/18, 14:32:09 »
Ja. Via de knoppen om je scherm helderder te maken en anders via de accumonitor-widget onderin.

« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/18, 15:09:57 »
Waarom zei ik dan dat ik de helderheid al op volle sterkte heb?

« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/18, 15:27:39 »
Ow sorry hoor, maar je had het in die zin ook over OSX, dus ik wist niet zeker wat je nu bedoelde.

Je zou nog kunnen kijken in nVidia X Server Settings of AMD Catalyst Control Panel wat de helderheid daar zegt.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/18, 21:30:25 »
Ik heb gisteren de Live Sessie maar gebruikt om mijn bestanden op mijn USB stick te zetten (kleine moeite), en ik ben om het probleem gegaan, door gewoon rechtstreeks te installeren, in plaats van via de Live Sessie.
Nu heb ik een ander probleem: Installatie was snel, maar in plaats van over de partitie te schrijven (met ik met invinite% zekerheid gedaan), maar nu heb ik 2 partities, en geen van beide gaat naar Linux.
OS X doet het nog wel.

Offline Paulski

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/19, 00:19:23 »
Het scherm blijvend lichter krijgen is mij ook nog niet gelukt (hangt er blijkbaar ook vanaf of je met of zonder prik opstart), maar je kunt je scherm met het volgende commando in ieder geval lichter maken:

sudo setpci -s 00:02.0 F4.B=50

Waarbij het laatste getal een hexadecimaal getal is tussen 00 en FF

« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/19, 00:25:33 »
Alleen werkt setpci niet op alle schermen.

« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/19, 09:10:08 »
Nu heb ik een ander probleem: Installatie was snel, maar in plaats van over de partitie te schrijven (met ik met invinite% zekerheid gedaan), maar nu heb ik 2 partities, en geen van beide gaat naar Linux.
OS X doet het nog wel.
Uhm, hallo?!
Is er nog een nieuw probleem om opgelost te krijgen?