Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost m.b.v. Debian ('t is niet anders) Geluid en draadloos werkt niet op PPC  (gelezen 1589 keer)

Offline zeger

  • Lid
Ik heb gisteren Ubuntu 11.04 geinstalleerd op een PowerBook G4. Dit ging niet zonder slag of stoot

zie:
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/ubuntu-11-04-powerbook-g4-installatie-loopt-vast-op-onjuiste-mirror/

Nu krijg ik mijn geluid/wireless niet aan de praat. Als ik klik op systeem - beheer - Extra stuurprogramma's, krijg ik helemaal niks. Ik denk dat dit te maken heeft met een verkeerde mirror

Dit probleem had ik ook bij het installeren van ubuntu. De juiste mirror was toen: ports.ubuntu.com

Nu vraag ik me af of ik deze mirror ook op kan geven voor het vinden van de extra stuurprogramma's (en hoe?)
Of zou het probleem een andere oorzaak hebben?

In ieder geval werkten geluid en wireless wel in 10.04. Verder werkt het nog steeds in Mac-OS dus de hardware is nog prima.

Wie helpt me verder?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/24, 10:44:10 door zeger »

Offline Mikkel

  • Lid
Ik heb gisteren Ubuntu 11.04 geinstalleerd op een PowerBook G4. Dit ging niet zonder slag of stoot

Nu krijg ik mijn geluid/wireless niet aan de praat.

In ieder geval werkten geluid en wireless wel in 10.04.

Wie helpt me verder?

't Is natuurlijk niet wat je wilt horen ;) , maar waarom die overstap naar 11.04 als onder 10.04 (waarvoor je nog (veiligheids)updates krijgt tot in april 2013), alles goed werkte?

Offline zeger

  • Lid
De belangrijkste reden: Gnash. Flash werkt niet op de PowerPc. Het Opensource-alternatief Gnash ontwikkelt zich snel. In 11.04 kan ik wel: Uitzending gemist kijken op een goede kwaliteit, Hotmail openen in de originele opmaak en ga zo maar door. Kortom, het werkt stukken beter, behalve dan dat bepaalde hardware niet meer reageert.

Als ik geluid en wireless aan de praat krijg, heb ik een laptop die praktisch alles kan wat ik wil. In 10.04 kreeg ik bij hotmail een zeer onoverzichtelijk tekstgeoriënteerd scherm. Filmpjes leken wel verstopt te zijn achter ribbelglas en ga zo maar door. Vandaar 11.04
« Laatst bewerkt op: 2011/05/18, 20:12:46 door zeger »

Offline zeger

  • Lid
Nog een keer kort samengevat: wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat Ubuntu 11.04 de drivers vindt voor de Hardware van mijn Powerbook G4 (Geluid en wireless) :|

Offline zeger

  • Lid
Ik heb het probleem "opgelost".

Ipv Ubuntu heb ik nu gekozen voor Debian 6.0.1a voor ppc (netinstallversie)

Downloaden is een kwestie van geduld (gaat via Peer2peer-netwerk)

Daarna verloopt alles prima: Nieuwste Gnash, geluid werkt, dus eindelijk uitzending gemist kijken op de laptop!

Aanrader voor de PPC-gebruiker!!!

Ik heb het probleem "opgelost".

Ipv Ubuntu heb ik nu gekozen voor Debian 6.0.1a voor ppc (netinstallversie)

Downloaden is een kwestie van geduld (gaat via Peer2peer-netwerk)

Daarna verloopt alles prima: Nieuwste Gnash, geluid werkt, dus eindelijk uitzending gemist kijken op de laptop!

Aanrader voor de PPC-gebruiker!!!

Werkt gnash met uitzendinggemist?

Offline zeger

  • Lid
Gnash 0.8.9 kan de filmpjes van de oude uitzendinggemist-site full-screen draaien in volledige kwaliteit (dus niet de nieuwe beta-site die draait op Moonlight)

Je hebt versie 0.8.9 nodig. 0.8.7 wilde min of meer, maar het beeld was erg slecht (leek wel ribbelglas). Als je Debian 6.0.1a standaard installeert wordt Gnash 0.8.9 automatisch meegeïnstalleerd. Uurtje werk, maar dan heb je wat.