Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: stoppen met Google producten  (gelezen 46137 keer)

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #50 Gepost op: 2011/05/19, 12:06:39 »
Google zal je niet vinden nee. Een clubje Navy Seals wel, ik weet niet wat ik liever heb hoor  :|   8)

Na 5 jaar ofzo, dus toch best een effectieve methode. Doorgaans hebben ze je een stuk sneller te pakken als het moet.

Offline tux2011

• Lid
« Reactie #51 Gepost op: 2011/05/19, 12:32:40 »
Google is de grootse bedreiging voor je pc dit bedrijf is een grote bron van advertenties en andere vuilnis kijk maar eens naar chrome wil je hier veilig mee surfen dan moet je een gros aan extensies installeren wil je enigzins safe zijn. Ik begrijp dan ook niet dat mensen het voor leif nemen dat hun privacy wordt aangetast. GMail linke soep zeker als je document deelt met Google diensten lekker makkelijk even een kopie van je paspoortje mailen als voorbeeld dat is dan bekend bij Google, hoe safe zijn hun servers niet het is eenvoudig om daar binnen te komen. Ik heb alles wat Google is van mijn systeem geweerd koste heel wat moeite en heb gelijk Google als compleet domein met al haar shit geblokkeerd het web is een stuk rustiger geworden. Het zal niet lang meer duren of ook Linux gaat kennismaken met zeer serieuze spyware dan wel verstopt achter de advertenties dan wel op reguliere wijze zoals in native windows(sucks) gebeurd kortom nu hebben we geen antivirus/antispyware nodig maar voor hoe lang nog. Weliswaar heeft spyware root rechten nodig om te kunnen installeren dus voorzichtig zijn zou ik zeggen en mensen neem privacy en indentiteit serieus facebook, hyves noem die klere zooi maar op foute ontwikkeling.
Xubuntu 11.04 AMD64 Bits

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #52 Gepost op: 2011/05/19, 12:42:45 »
hoe safe zijn hun servers niet het is eenvoudig om daar binnen te komen.

beetje zwaar verhaal hoor zo erg is het nu ook weer niet vind ik  :D maar die servers heb je gelijk in
« Laatst bewerkt op: 2011/05/19, 12:52:17 door Xarvaz »

Offline tux2011

• Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2011/05/19, 13:33:15 »
Xarvaz het is geen zwaar verhaal hoor het ga realiteit worden let maar op het is een kwestie van tijd ik blijf dan ook voorstander van een veilig Linux met firewall, antivirus in mindere mate en een IDS en HIPS want ik gebruik zelf Snort met een database er achter en als ik zie wat er soms voor ellende voorbij komt dan wordt je niet vrolijk. Vanaf een cloud wordt  meer dan 100 keer per dag een reeks poorten gescand en keer op keer een ander ip of een groep ip's, ik ben ook tegen cloud computing je hebt totaal geen zicht op de veiligheid van je gegevens maar goed iedereen kan denken wat hij of zij wil maar ik volg security op de voet en ik ben geen schrijver maar adviseer wel.
Xubuntu 11.04 AMD64 Bits

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #54 Gepost op: 2011/05/19, 14:34:10 »
Wel grappig dat iedereen bang is dat iedereen alles van ze weet terwijl ze eigenlijk zelf de grote boosdoener zijn van het af geven van hun persoonlijke gegevens.

Op Hyves zetten ze tegenwoordig heel hun leven net als op Facebook en andere van dat soort websites.
Adres gegevens worden op iedere site die er om vraagt netjes afgegeven, Twitteren heel de dag wat ze doen en zo kun je nog wel even door gaan.
Je kunt tegenwoordig precies zien wanneer iemand op vakantie gaat, waar naar toe en hoe het was.
Je krijgt er netjes een reisverslag bij en een hoop foto's en filmpjes.

Dat is meer info dan Google of Facebook zo van je kan vinden.
Vergeet niet wat web winkels doen. Die weten precies wat je koopt en hoe vaak je iets koopt en welke producten je voorkeur hebben. Ze hebben tevens je bankgegevens en al je persoonlijke gegevens.
De AH weet wat je koopt en wat je besteed en in welke van hun winkels je komt.

Tja privacy is tegenwoordig een schaars goed maar onthoud wel dat voor het grootste gedeelte jij zelf de oorzaak bent van wat ze van je weten.
Ja Google doet dingen en Facebook ook maar die interesseert het niet wie jij bent en die gaan niet kijken wie is dat en wat doet die persoon want dat laten ze de computer doen.
Dan weten ze wat je leuk vind om te kijken op Youtube of ze weten dat je van een bepaald merk houd of dat je graag naar bepaalde websites gaat maar dat alles zetten de meeste mensen al online op hun Hyves of Facebook pagina.
Er zijn er bij die alles op een eigen gemaakte website zetten en Twitteren over wat ze aan het doen zijn.

Ik blijf lekker Google gebruiken al zal ik nooit zo'n ChromeOS systeem aanschaffen. Niet vanwege privacy maar gewoon omdat ik geen zin heb om te betalen als ik bij mijn bestanden wil.
Ik wil mijn bestanden fysiek bij mij hebben zonder daarvoor eerst verbinding met het internet te maken.

Zolang Google niet mijn bankrekening plundert vind ik het best.
Laat ze maar weten waar ik graag op Youtube naar kijk en welke websites ik bezoek.
Volgens mij heb ik door filmpjes aan mijn favorieten lijst toe te voegen al kenbaar aan iedereen gemaakt waar ik naar kijk.
Ik let meer op waar ik mijn persoonsgegevens achter laat en ik gebruik verschillende wachtwoorden.
Wel zo veilig en iets waar je, je meer druk om moet maken dan dat Google weet wat voor sites dat je bezoekt.
Onthoud wel dat als ze je mail adres hebben en het wachtwoord er van dat ze dan alles kunnen doen op internet.
Dat is belangrijker dan wat Google doet en wat Jupiter broadcasting doet is iets wat veel Amerikanen doen, ze overdrijven de boel want alles waar ze met ChromeOS bang voor zijn gebeurd al lang en niet door Google maar door je telefoon bedrijf. Die weten precies waar je zit en met wie je belt, hoe vaak en welke tijdstippen je belt en ze hebben je adres en bank gegevens.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #55 Gepost op: 2011/05/19, 16:31:25 »
Kijk ook maar eens uit met bv. Twitter: http://pleaserobme.com/why  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #56 Gepost op: 2011/05/19, 17:26:38 »
Ben een enthousiast gebruiker van de Google diensten. Zowel privé als zakelijk.

Waarom zou ik mijn ISP wel vertrouwen en Google niet? KPN laat zien dat daar geen enkele reden voor is.... Het postgeheim van vroeger zijn ze blijkbaar vergeten. Vraag me dus ook af of  je met alle energie die er nodig is het gewenste resultaat (privacy) gaat bereiken.

Toch een poging:
Voor mijn mail heb ik eigen domeinnaam, daar maakte ik gebruik van de webmail icm Evolution en IMAP. Webmail ging via Roundcube (is geloof ik opensource). Roundcube ondersteunt ook contactpersonen en een agendafunctie. Wel minder gebruiksvriendelijk dan Google zeg ik er gelijk maar bij. (mijn domeinnaam is nu omgezet naar Google apps, au;-))

Voor synchronisatie heb ik tijdje gebruik gemaakt van Goosync.com Werkte uitstekend maar heb ik nu niet meer nodig. Mijn iPhone (au) synchroniseert prima met Exchange server van mijn werkgever en de verschillende Google apps accounts die ik verder gebruik.

Alles in 1 oplossing. Ik weet er niet helemaal het fijne van maar als je dan toch iets zelf gaat regelen kijk dan eens naar EyeOS. Je draait dan op je eigen webserver een webOS met grosso modo alle mogelijkheden van Google aps. Aangezien het in de browser werkt moet dat dus ook op je smartphone te gebruiken zijn. Het werkt  iig op Ubuntu, dat heb ik al eens geprobeerd.

Tot slot nog 1 opmerking ten aanzien van Google. Ja, ze weten veel van je, ook als je hun diensten niet meer gebruikt zullen ze via anderen toch zaken van je weten. De essentie zit in wat ze met die wetenschap doen. Daarin vertrouw ik ze meer dan een heleboel andere partijen. Waarom?

1. Ze hebben veel meer te verliezen, denk aan al die grote ondernemingen met duizenden werknemers die al zijn overgestapt op Google Apps.
2. Het motto van Google is "Do no evil" Evil wordt steeds opnieuw gedefinieerd, er is dus een actieve discussie over wat wel en niet kan. Dat bewustzijn kom je ook niet overal tegen.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #57 Gepost op: 2011/05/19, 17:44:14 »
Xarvaz het is geen zwaar verhaal hoor het ga realiteit worden let maar op het is een kwestie van tijd ik blijf dan ook voorstander van een veilig Linux met firewall, antivirus in mindere mate en een IDS en HIPS want ik gebruik zelf Snort met een database er achter en als ik zie wat er soms voor ellende voorbij komt dan wordt je niet vrolijk. Vanaf een cloud wordt  meer dan 100 keer per dag een reeks poorten gescand en keer op keer een ander ip of een groep ip's, ik ben ook tegen cloud computing je hebt totaal geen zicht op de veiligheid van je gegevens maar goed iedereen kan denken wat hij of zij wil maar ik volg security op de voet en ik ben geen schrijver maar adviseer wel.

En ze jatten ook nog de punt-toets van je toetsenbord af ;)

Offline Felix

• Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
« Reactie #58 Gepost op: 2011/05/19, 17:52:44 »
Hoe safe is safe tegenwoordig ? Kijk of ga alleen maar al eens na in hoeveel systemen je voorkomt van de b.v. de Nederlandse overheid ...
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

« Reactie #59 Gepost op: 2011/05/19, 18:07:12 »
Hoe safe is safe tegenwoordig ? Kijk of ga alleen maar al eens na in hoeveel systemen je voorkomt van de b.v. de Nederlandse overheid ...

Daar is voor mij geen ontkomen aan. Ik werk bij die overheid ;-)

Offline daido

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2011/05/19, 21:58:41 »
Alternatief voor mail:
deds.nl

« Reactie #61 Gepost op: 2011/07/08, 10:16:13 »
Inmiddels ben ik weer wat gevorderd in het stoppen met Google.

Als zoekmachine gebruik ik https://duckduckgo.com

Gmail is vervangen door een eigen imap- en smtp server op mijn NAS, met een eigen domein. Alle e-mail wordt dus rechtstreeks via mijn eigen NAS verzonden en ontvangen. Dat werkt erg goed moet ik zeggen! 99,9% privacy!

Contactpersonen wil ik gaan syncen via Funambol, dat werkt ook op mijn Android toestel (die gaat er ook uit, wordt Meego!)

Taken (niet zo spannend) zal ik ook syncen via Funambol en dan tzt met Meego (Meego heeft sync tools voor Funambol aan boord!)

Nu nog de agenda's. Ik gebruik meerdere Google agenda's en die wil ik ook op een eigen servertje gaan zetten. Tips zijn nog altijd welkom!

Offline Tom

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2011/07/08, 10:27:26 »
Totaal paranoïde smijt de PC weg en verbreek uw internet contract ,als ik zo moet leven dan saluu.
Daarbij dit hoort in algemeen. :)
Ach ja neem het a.u.b met humor. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #63 Gepost op: 2011/07/08, 10:39:06 »
Totaal paranoïde smijt de PC weg en verbreek uw internet contract ,als ik zo moet leven dan saluu.
+1

Maar dan hebben zijn er nog diverse andere leuke 'tracking devices' die je ook gelijk uit moet zetten of zelfs weggooien.
1. Je draadloze router
2. je dure iPhone
3. Eigenlijk elke telefoon
4. iPad
5. Je vaste telefoonlijn
6. Je TV die aangesloten is op de 'boze' kabel.
7. Je ramen in je huis blinderen
8. Nooit meer je auto tanken ( video opname )
9. Niet gaan winkelen ( video opname )
10. Je losse GPS tracker ( twijfelachtig )
11. Je betaalkaarten van je bank ( nooit meer mee betalen )
12. Nooit geen geld meer opnemen ... nergens.
13. Geen eten meer kopen, zeker niet als je met je pas betaald
enz ... enz ...

Denk dat ik nu wel paranoïde genoeg overkom.

Wat ik alleen wil zeggen, dat niet alleen maar internet 'de boze wereld' is, maar ook je dagelijkse leven onder invloed is van 'duistere machten'.

Wees jezelf bewust ervan en verzeker jezelf ervan hoeveel jij jezelf wil blootstellen aan die 'boze wereld'.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/08, 10:41:12 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #64 Gepost op: 2011/07/08, 10:50:36 »
@donpedro:

Aan de andere kant: Edjekadetje wil gewoon kijken hoever hij komt zonder Google. Dat is op zichzelf een sportieve uitdaging, toch? Als hij dat nu eenmaal wil, waarom niet?  :)

Concreet wil hij weten wat er met agenda's kan. Terzake dus: ik heb er zelf geen ervaring mee (ben zelf een tevreden gebruiker van Google Agenda), maar heb je al gekeken naar alle mogelijkheden van Evolution? http://www.novell.com/products/desktop/features/evolution.html
« Laatst bewerkt op: 2011/07/08, 10:53:37 door Pjotr »

« Reactie #65 Gepost op: 2011/07/08, 10:59:50 »

@Wanda, ik doe met je mee.
Ik haal mijn C64 weer van zolder inc. matrix printer.
Brieven verstuur ik niet mee, maar lever deze persoonlijk af.
En voor de floppies moet ik nog een kluis inmetselen.

Alle gekheid op een stokje, ik gebruik bewust een aantal dingen niet.
Persoonlijk trek ik een grens, die grens is voor iedereen verschillend.
Cloud spul zal ik bijvoorbeeld niet gebruiken, maar ik snap best dat het voor anderen handig kan zijn.
Ik heb liever de dingen die belangrijk en privé zijn in eigen bezit dan ergens anders op een server.
Misschien is er niets aan de hand hoor, maar het idee dat iemand anders daar bij kan staat mij niet aan.

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #66 Gepost op: 2011/07/08, 16:50:19 »
Nog een tip, zet deze add-on eens op je browser: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/googlesharing/

Voor de agenda heb ik geen verdere tips. Ik gebruik nl. een oldskool papieren agenda  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #67 Gepost op: 2011/07/08, 21:00:36 »
Ik gebruik zelf geen agenda functies van Google, noch vervangingen, maar misschien heb je hier wat aan?

http://radicale.org/news/

At this time Radicale has been tested and works fine with the latests version of:

* Mozilla Lightning
    * GNOME Evolution
    * KDE KOrganizer
    * aCal for Google Android
    * Apple iPhone
    * Apple iCal

Sinds Maverick volgens mij in de repo's?

of met een webinterface

http://www.davical.org/
« Laatst bewerkt op: 2011/07/08, 21:07:53 door Thomas de Graaff »

« Reactie #68 Gepost op: 2011/07/09, 08:47:29 »
Ik gebruik zelf geen agenda functies van Google, noch vervangingen, maar misschien heb je hier wat aan?

http://radicale.org/news/

At this time Radicale has been tested and works fine with the latests version of:

* Mozilla Lightning
    * GNOME Evolution
    * KDE KOrganizer
    * aCal for Google Android
    * Apple iPhone
    * Apple iCal

Sinds Maverick volgens mij in de repo's?

of met een webinterface

http://www.davical.org/

Bedankt voor deze links. Die ga ik zeker bestuderen!

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #69 Gepost op: 2011/07/09, 12:12:48 »
Google is hier compleet in de ban, niet dat ik me druk maak om wat ze van me zien dat houd je toch niet tegen maar om hun houding en hoe ze er mee wegkomen, ik gebruik nu overal live mail en yahoo of bling, gtalk is door skype vervangen.

Yahoo? Die is in de ban bij mij. Heb ooit een account aangemaakt. Je kon daar dan je andere email-account (ook van anderen) ingeven. Had één account gebruikt om dit eens uit te testen. Sindsdien heb ik enorm veel spam in dat account. Heb zelfs mijn email adres hier op het forum aangepast omdat ze hier geen problemen zouden ondervinden daardoor. Rot spul zeg ik. Mijn advies: NIET gebruiken!!!

Ik gebruik gmail voor al mijn adressen. Nooit geen spam. Nooit problemen.

Het grootste probleem in de privacy is nog altijd degenen die tussen stoel en computer zit. Let gewoon op met wat je doorgeeft.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #70 Gepost op: 2011/07/09, 14:42:33 »
Bedankt voor deze links. Die ga ik zeker bestuderen!

Mocht je een 10.04 server hebben (LTS), en je wilt toch een debje van radicale, dan kan je een backport gebruiken:
http://old.nabble.com/-Bug-729245---NEW--please-backport-radicale-0.4-1-to-lucid-and-maverick-from-natty-td31070078.html

https://bugs.launchpad.net/lucid-backports/+bug/729245/+attachment/2007983/+files/radicale_0.4-1%7E10.04prevu1_all.deb

en

https://bugs.launchpad.net/lucid-backports/+bug/729245/+attachment/2007993/+files/python-radicale_0.4-1%7E10.04prevu1_all.deb

Ik heb het getest, en het werkt in ieder geval met evolution.

Citaat
To help other testers:
After the install I did the following:

* edit /etc/radicale/config so Daemon Flag is True

*add a soft link to radicale from within /etc/init.d
sudo ln -s /usr/bin/radicale radicale

*add radicale to the rc.d (so it starts at boot)
sudo update-rc.d radicale defaults

this configuration stores the calendar in
/root/.config/radicale/calendars/$USER/$CALENDAR

« Reactie #71 Gepost op: 2011/07/09, 14:49:52 »
Yahoo is nog steeds de plek bij uitstek van spammers en, jawel, hackers.
In combinatie met Java JRE (de sun-versie dus) is het bijna dodelijk met een Windows-machine.
Dit is geen flauwe kul of paranoia van me, dat zijn gewoon de feiten; zelfs na de grote 'schoonmaakoperatie' van 2005 ongeveer. Yahoo komt bij mij er nooit meer in, en ja, ik spreek uit ervaring ermee (een slechte dan).

Gmail is goed als je er ook verstandig mee omspringt; zoals elk mailadres moet je dat niet overal rondstrooien.
Het spamfilter werkt goed, en je kan met een paar muisklikken adressen blokkeren die je spammen.

Google ligt niet in mijn bovenste schuif (zeker niet omwille van hun data-opslag) maar ik gebruik het toch heel regelmatig; weinig of geen problemen mee.

Verstandig met je gegevens omspringen is en blijft de boodschap.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

• Lid
« Reactie #72 Gepost op: 2011/07/09, 18:03:36 »
Google is hier compleet in de ban, niet dat ik me druk maak om wat ze van me zien dat houd je toch niet tegen maar om hun houding en hoe ze er mee wegkomen, ik gebruik nu overal live mail en yahoo of bling, gtalk is door skype vervangen.

Yahoo? Die is in de ban bij mij. Heb ooit een account aangemaakt. Je kon daar dan je andere email-account (ook van anderen) ingeven. Had één account gebruikt om dit eens uit te testen. Sindsdien heb ik enorm veel spam in dat account. Heb zelfs mijn email adres hier op het forum aangepast omdat ze hier geen problemen zouden ondervinden daardoor. Rot spul zeg ik. Mijn advies: NIET gebruiken!!!

Het grootste probleem in de privacy is nog altijd degenen die tussen stoel en computer zit. Let gewoon op met wat je doorgeeft.

Ik heb zins Feisty nog nooit een E Mail program op mijn PC gehad ,die worden onmiddellijk verwijderd.
Gebruik voor al mijn E Mail adressen Gmail.com en ben uiterst tevreden.
Ook dat van mijn Provider loopt langs mijn Gmail , goede spamfilter en elke bijlage wordt gescand op virussen beter kan het niet.
Google data opslag zal mij worst zijn ,ik heb geen gevoelige data en internet bankieren doe ik ook niet .. naar mijn Bank ga ik met de fiets voila. :D :D
« Laatst bewerkt op: 2011/07/09, 18:05:44 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #73 Gepost op: 2011/07/09, 18:06:48 »

Ik heb zins Feisty nog nooit een E Mail program op mijn PC gehad ,die worden onmiddellijk verwijderd.
Gebruik voor al mijn E Mail adressen Gmail.com en ben uiterst tevreden.
Google data opslag zal mij worst zijn ,ik heb geen gevoelige data en internet bankieren doe ik ook niet .. naar mijn Bank ga ik met de fiets voila. :D :D
Dit dus. Voor de diensten en de gratis beschikbaarheid betaal je een prijs, namelijk dat je gegevens worden gebruikt om reclame te genereren.

Mensen die werkelijk gevoelige informatie hebben en werkelijk op maatschappelijk niveau belangrijk zijn, gebruiken andere producten met maximale beveiliging.

Het zou Google een worst wezen als ze zouden weten wat voor pikante foto's of schunnige banktransacties er in je mailbox staan.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #74 Gepost op: 2011/07/09, 18:24:55 »

Het kan zijn dat jullie gelijk hebben, maar het kan ook zijn dat jullie nog niet door hebben waar Google mee bezig is qua privacyschending. Misschien zijn jullie nog wel te blij met Google omdat ze allerlei nuttige applicaties hebben ontwikkeld. Maar denk eens goed na over waarom Google dat doet. Zet al je data in de cloud bij Google en ze kunnen alles van je indexeren. Google is misschien niet evil, maar ze bieden volgens mij hun applicaties alleen maar aan om meer van ons te weten te komen, zodat ze meer gerichte advertenties kunnen plaatsen en dus meer kunnen omzetten. Android is bijvoorbeeld ontwikkeld omdat ze daarmee een mobiel platform voor hun advertenties genereerden. Dát is het werkelijke motief, niet om ons een fijn mobiel besturingssysteem te bieden. En zo geldt het voor al hun diensten.

Ja klopt, ik ben erg dom..
Nu zal google mijn emails verkopen of mijn agenda publiceren.
Ja beetje lastig als tante Agaath ziet dat ik helemaal geen verplichting had die dinsdagavond.
Of dat ze ineens kan zien dat ik op haar verjaardag zat te surfen naar lekkerewijven.nl ofzo.
Voor buitenstaanders zal er geen link zijn naar mijn irl en indien bovenstaande realiteit wordt betekend dat gelijk einde Google.
Dus ja, ik slaap maar verder zonder zorgen.