Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: stoppen met Google producten  (gelezen 46082 keer)

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #100 Gepost op: 2011/08/05, 18:13:49 »
Wat een gedoe, Maar  volgens mij is Google niet alleen schuldig. kijk eens naar wat KPN heeft gedaan. Met het monitoren van data gegevens. Er zullen wel meer bedrijven zijn die dit soort dingen doen.

Ja ik ben een tevreden gebruiker van Google diensten, en als ik iets niet wil delen, komt dat ook niet op het internet te staan.

Volgens mij heb je als je Google diensten gebruikt niet zoveel te zeggen over wat je wel of niet deelt (met Google). Of leg me uit hoe je dat doet!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #101 Gepost op: 2011/08/05, 19:49:57 »
@Edjekadetje, Volgens mij begrijp je het niet hoe het zit en ben je geobsedeerd door het gebeuren Google en verlies je de werkelijkheid uit het oog.

Ja Google slaat data op, Ja ze kunnen zo reclame op je afstemmen en ja ze weten veel van je maar tegelijkertijd weten ze niets over jou.
Ze kennen jou niet en weten niet wie jij bent. Hun computers doen al het werk en stemmen het geen op jou gebruik af.
Het is niet iemand die achter het ding zit te kijken naar wat jij doet en wat jou hobby's zijn, daar komt geen mens aan te pas dus op dat gebied weten ze niets van jou dan alleen dat hun software bij een x aantal hits op 1 zoek term dat hij dan automatisch een bepaalde banner moet laden waarin die term ook voor komt.

Nou dat weg gelaten.
Je vergeet dat Facebook het grootste gevaar is op het genied van persoonsgegevens.
Ze scannen je vrienden lijst, mail lijsten en weten zelfs je adres en telefoonnummer.
Dat verkopen ze allemaal door en daar heb ik je nig niets over horen zeggen.
Ook niet over het feit dat je niet eens een Facebook account hoeft te hebben om gevolgd te worden.
Iedere site met een Facebook balkje houd bij waar jij allemaal kijkt en wat jij doet net als google.
Je kunt je dan wel van Google proberen te ontdoen maar het is nutteloos want Facebook doet het ook en nog extremer ook.
Wat dacht je van Google+? Zie je ook op meer en meer sites verschijnen en weet je wat die dingen doen. Juist ja precies het zelfde, ze volgen je.

Zoals Wanda al zij gooi je pc het raam uit want waar je nu mee bezig bent is nutteloos.
Je probeert met 1 korrel gif een hele muizen plaag uit te roeien.

Dat je een eigen mail server op zet een zo juich ik alleen maar toe maar denk dan niet dat je voor 99,9% veilig zit want dat is een sprookje. Je haalt de 50% niet eens.
Voor je aan een actie zoals dit wilt beginnen moet je ook weten waar je aan begint en wat de situatie is maar ik merk aan alles dat je iets gehoord hebt en gelijk in paniek bent geraakt en zo maar met iets bent begonnen zonder te weten wat je nou doet.

Ik kan als ik wil van heel veel mensen hun persoonsgegevens te pakken krijgen als ik wil door middel van een website en dan heb je niet eens door dat ik al je info heb.
Je wilt niet weten wat ik daarmee allemaal kan doen en het mooie is, is dat jij denkt dat je veilig met je info om gaat maar dat je zelf je zooi op straat gooit en het enige wat ik hoef te doen is het op te rapen.

« Reactie #102 Gepost op: 2011/08/05, 20:11:35 »
@Edjekadetje, Volgens mij begrijp je het niet hoe het zit en ben je geobsedeerd door het gebeuren Google en verlies je de werkelijkheid uit het oog.

Ja Google slaat data op, Ja ze kunnen zo reclame op je afstemmen en ja ze weten veel van je maar tegelijkertijd weten ze niets over jou.
Ze kennen jou niet en weten niet wie jij bent. Hun computers doen al het werk en stemmen het geen op jou gebruik af.
Het is niet iemand die achter het ding zit te kijken naar wat jij doet en wat jou hobby's zijn, daar komt geen mens aan te pas dus op dat gebied weten ze niets van jou dan alleen dat hun software bij een x aantal hits op 1 zoek term dat hij dan automatisch een bepaalde banner moet laden waarin die term ook voor komt.

Nou dat weg gelaten.
Je vergeet dat Facebook het grootste gevaar is op het genied van persoonsgegevens.
Ze scannen je vrienden lijst, mail lijsten en weten zelfs je adres en telefoonnummer.
Dat verkopen ze allemaal door en daar heb ik je nig niets over horen zeggen.
Ook niet over het feit dat je niet eens een Facebook account hoeft te hebben om gevolgd te worden.
Iedere site met een Facebook balkje houd bij waar jij allemaal kijkt en wat jij doet net als google.
Je kunt je dan wel van Google proberen te ontdoen maar het is nutteloos want Facebook doet het ook en nog extremer ook.
Wat dacht je van Google+? Zie je ook op meer en meer sites verschijnen en weet je wat die dingen doen. Juist ja precies het zelfde, ze volgen je.

Zoals Wanda al zij gooi je pc het raam uit want waar je nu mee bezig bent is nutteloos.
Je probeert met 1 korrel gif een hele muizen plaag uit te roeien.

Dat je een eigen mail server op zet een zo juich ik alleen maar toe maar denk dan niet dat je voor 99,9% veilig zit want dat is een sprookje. Je haalt de 50% niet eens.
Voor je aan een actie zoals dit wilt beginnen moet je ook weten waar je aan begint en wat de situatie is maar ik merk aan alles dat je iets gehoord hebt en gelijk in paniek bent geraakt en zo maar met iets bent begonnen zonder te weten wat je nou doet.

Ik kan als ik wil van heel veel mensen hun persoonsgegevens te pakken krijgen als ik wil door middel van een website en dan heb je niet eens door dat ik al je info heb.
Je wilt niet weten wat ik daarmee allemaal kan doen en het mooie is, is dat jij denkt dat je veilig met je info om gaat maar dat je zelf je zooi op straat gooit en het enige wat ik hoef te doen is het op te rapen.

Het gaat er niet om dat er geen mensen zijn die het "werk" voor Google doen maar slechts computers, maar wat er gebeurt als er mensen wat met die data gaan doen.

Ik gebruik Facebook niet en Ghostery voorkomt volgens mij dat er allerlei info van mij naar Facebook wordt gestuurd tijdens het surfen. Facebook is ook niet fris bezig en daar blijf ik dus bij weg. Google+ ga ik ook zeker niet gebruiken.

Ik ben zeker niet in paniek hoor. Wil alleen wat meer privacy. Nee, laat ik het anders zeggen, ik wil proberen invloed te hebben op de informatie die ik naar derden verspreid wanneer ik mij op internet begeef.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2011/08/05, 20:37:57 »

Zeg niet dat u overal bij staat maar toch daar is geen ontkomen aan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #104 Gepost op: 2011/08/05, 20:43:27 »
Ik zie het probleem niet, ik gebruik deze diensten, omdat ik het handig vindt, en ja wat maakt mij nu uit of ze al deze data opslaan.

Als jij erniet mee eens bent, moet jij helemaal uitkijken, met wat je waar gaat posten kwa berichten. Zoals hierboven Google vindt
het toch wel. En dat jij ermee wilt stoppen dat is jouw keuze. Maar dit houd niet in dat iedereen er ook mee moet gaan stoppen.

Privacy is wel belangrijk geef ik toe, maar uit eindelijk is de persoon zelf die beslist, of hij/zij  iets vrij gaat geven op het internet of niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 20:46:30 door Jelle Ruben »
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

« Reactie #105 Gepost op: 2011/08/05, 20:46:03 »

Zeg niet dat u overal bij staat maar toch daar is geen ontkomen aan.

Ik sta er niet tussen hoor. Geen van allen! Maar Google zal heus wel wat hebben gevonden van mij op dit forum :)
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 20:51:57 door Edjekadetje »

« Reactie #106 Gepost op: 2011/08/05, 20:47:50 »
Ik zie het probleem niet, ik gebruik deze diensten, omdat ik het handig vindt, en ja wat maakt mij nu uit of ze al deze data opslaan.

Als jij erniet mee eens bent, moet jij helemaal uitkijken, met wat je waar gaat posten kwa berichten. Zoals hierboven Google vindt
het toch wel. En dat jij ermee wilt stoppen dat is jouw keuze. Maar dit houd niet in dat iedereen er ook mee moet gaan stoppen.

Tja als je je niet verdiept in privacy hoef je ook nergens bang voor te zijn. Wat niet weet wat niet deert. En dat willen die grote jongens als Google en Facebook graag zo houden.

Ik heb nooit gezegd dat anderen ook met Google moeten stoppen. Ik heb alleen gevraagd om oplossingen om Google niet te gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 20:49:29 door Edjekadetje »

« Reactie #107 Gepost op: 2011/08/05, 21:35:38 »
Het is wachten tot de eerste presidentskandidaat in de VS van de internetgeneratie is. Ik mag hopen dat deze kandidaat in zijn onbezonnen jeugdige jaren zijn privacy, surfgedrag en uitspraken op het internet een beetje in de gaten heeft gehouden. Zo niet, dan kunnen we smeuïge campagnes verwachten. :D

« Reactie #108 Gepost op: 2011/08/05, 22:03:37 »
Ik snap edjekadetje ook wel, en snap niet de felle tegenreacties. Als iemand google-vrij wil werken, en zo iets meer invloed probeert te hebben op de informatie die diegene vrijgeeft, is daar toch niks mis mee? Ikzelf gebruik google ook zo min mogelijk, zit niet op social network sites etc. Maar om nu te zeggen dat ik met een aluminium hoedje in een hoekje wantrouwend naar de wereld kijk... :P
Op de chat te vinden als debiantux

« Reactie #109 Gepost op: 2011/08/05, 22:11:21 »
Je moet eens op je eigen naam zoeken via wieowie.nl

dan ga je wat meemaken. Zo vond ik een idioot onder mijn naam die met foto's van zichzelf op internet staat waar ik niet vrolijk van wordt (lees zwaar bezopen en ook nog eens racistische foto's erbij).
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Tom

• Lid
« Reactie #110 Gepost op: 2011/08/05, 22:56:33 »
http://ow.ly/5VYac

Lees dit eens misschien interessant voor u ,en vooral ook de commentaren o.a over Gmail.com
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #111 Gepost op: 2011/08/05, 23:23:45 »
@Edjekadetje, Om je te helpen met proberen om zonder Google te hoeven browsen kan ik je Midori aanraden. Duck to go zit er in en je kunt zelf je zoekmachine kiezen.

Leuk die programma's maar het is niet 100% veilig.
Ghostery doet wel iets maar verwacht niet dat het 100% werkt. Tevens is het geen wat je in een zoekmachine achter laat niet het belangrijkste wat je op het internet achter laat.

Ik denk dat je straks denkt dat je veilig internet terwijl er niets veranderd.
Er is al eens door een internet expert naar gekeken en die konden ze ondanks alles wat hij deed, nog zo terug vinden in wat hij deed.
Internet is open voor iedereen en zodra je er op gaat moet je er rekening mee houden dat je privacy flink af neemt en daar helpt niets tegen.
Hier hebben ze je ip adres maar er zijn sites die meer dan alleen een ip adres bij houden zonder dat je het weet. Hier weet je het en mag je er van uit gaan dat ze er goed mee om gaan maar wie zegt dat andere sites dat ook doen?

Ik wil je alleen maar waarschuwen dat je niet denkt dat je straks 100% veilig internet want dat is een utopie.
Met je mail server en je idee van veilig internetten, denk ik dat het straks alleen tussen je oren veilig is maar dat je niet in de gaten hebt dat je nog gevolgd wordt.

O midori heeft net als Chrome en al die andere browsers ook dat je, je cookies kunt blokken.
Scheeld weer in veilig browsen.

« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 23:38:25 door emiel1976 »

Offline h2o

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 2011/08/05, 23:29:44 »
Je zou natuurlijk ook met Virtualbox een internet-sandbox systeem aan kunnen maken en dan de netwerkverbinding op NAT instellen. Een systeem dat je gebruikt om te internetten. Als je daarop een fake account aanmaakt wordt het een heel stuk lastiger om je te traceren. Dat virtuele systeem zou je dan bijv. op Openbox kunnen laten lopen. Heel lichtgewicht en snel. Alleen je Firefox erop gooien. De mail e.d. kun je dan gewoon op je fysieke systeem laten draaien.

Wat je dan creëert is een normaal systeem voor je werk en een virtueel voor het contact met de 'boze buitenwereld'. Alle downloads kun je dan via een shared folder laten lopen.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/05, 23:31:46 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

« Reactie #113 Gepost op: 2011/08/05, 23:38:04 »
Wellicht kan TS beter TOR gebruiken, dan is hij ook zeker van bescherming tegen allerlei vormen van netwerkafluistering...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #114 Gepost op: 2011/08/05, 23:43:54 »
http://ow.ly/5VYac Over TOR wordt hier ook o.a gesproken

« Reactie #115 Gepost op: 2011/08/06, 10:50:46 »
Voor iedereen die denkt dat ik me nu volledig veilig waan op internet: nee hoor, ik weet ook wel dat ik niet volledige privacy heb wanneer ik me op internet begeef. Maar ik kan wel kiezen welke diensten ik bij derden gebruik.

Veel mensen realiseren zich niet dat je geen klant bent wanneer je een gratis dienst afneemt zoals gmail of facebook, maar een bedrijfsmiddel van de aanbieder. Met bedrijfsmiddel bedoel ik dan dat je voor de aanbieder letterlijk een middel bent waarmee de aanbieder zijn geld verdient. Daar is op zich niets mis mee, als je je maar realiseert dat dat gebeurt. En als je je maar realiseert dat de aanbieder in eerste instantie de gratis dienst aanbied om jouw gegevens (het bedrijfsmiddel) te bemachtigen om daar geld mee te verdienen. Als je daar geen moeite mee hebt, prima, maar realiseer je wel dat dat gebeurt.

Volgens mij staan ook heel veel mensen er niet bij stil dat Google al je zoekopdrachten logt, koppelt aan je ip adres en je gmail account. Denk daar maar eens aan wanneer je dingen zoekt waarvan je niet graag wilt dat anderen het weten (wat dan ook he, over ziektes, vreemde hobby's etc.)... Wat dat betreft vind ik dat mensen recht hebben op hun privacy.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #116 Gepost op: 2011/08/06, 10:56:12 »
Met privacy-bewustzijn is niets mis.... Sterker nog, daar zouden meer mensen alert op moeten zijn.

Zelf vind ik de privacy-prijs die ik aan Google betaal voor zijn producten, aanvaardbaar laag, want Google gedraagt zich relatief verantwoordelijk wat dat betreft. Maar ik respecteer uiteraard de keuze van Edjekadetje, die die prijs niet wil betalen.  :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #117 Gepost op: 2011/08/06, 18:41:02 »
Laat edjekadetje toch in waarde. Als hij het op deze manier wil proberen, wat is daar mis mee. Zoals ik al zei vind ik het een nobel treven.
Zo heeft ieder zijn eigen gedachte hierover.
kebabfish verteld het ook al zo.

Tussen het geen wat hij na streeft en de feiten zit een heel groot verschil.
Tevens gebruikt hij als bron een filmpje wat gekleurd is door 2 personen die iets tegen Google hebben en daarbij een verkeerd beeld geven van wat de werkelijkheid is.
Dan de kennis van hoe het werkt ontbreekt waardoor hij nu dingen doet die niets helpen en alleen maar het internetten lastiger en ongemakkelijker maken zonder ook maar iets aan privacy ten opzichte van Google te winnen.

Eigen mail server is nutteloos als je nog met iedereen mailt.
Anoniem browsen is een utopie en het is niet voor niets dat de browser's om het hardst roepen dat ze het op hun browser hebben.
Zodra je het internet op gaat word je gevolgd door bedrijven zoals Google, Microsoft en Facebook.
Ook Apple doet dit op de Mac.

Het enige wat ik wel ontloop zijn al die cloud dingen van Apple, Google en Microsoft.
Gebruik wel zo iets maar niet voor privé bestanden.

Kijk dat hij een eigen mail server op zet vind ik alleen maar mooi. Dat is iets wat ik uiteindelijk ook wil gaan doen.
Dat je een andere zoekmachine wilt gebruiken kan ik ook snappen maar dan in het geval dat je een andere zoekmachine fijner vindt werken.
Dat je geen Chrome gebruikt is iets waar ik wel begrip voor kan hebben maar dan meer om wat je persoonlijk fijner vind werken.

Let wel op dat je veiliger bezig bent met Chrome als browser dan welke browser dan ook.
Let ook op dat er in FireFox addons zijn gevonden die doen waar je juist onder uit probeert te komen. (let wel op dat dit ook in Chrome en al die andere browser's met extensies kan gebeuren als het al niet gebeurd)

Zoals Pjotr al zegt moet je opletten met wat je online doet.

Ik begrijp Edjekadetje alleen ik denk dat hij niet begrijpt dat je niet hun zoekmachine, Google+ en Facebook hoeft te gebruiken om al die data in te leveren bij die bedrijven.
Dat doen ze op iedere site waar je een reclame banner ziet, Google+ of Facebook logo ziet en een zoek balk ziet van Google.

Alleen ben je bij Winkels beter bekend en heb je minder privacy dan wat je online hebt als je goed op let met wat je er zelf op zet en door anderen er op laat zetten.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #118 Gepost op: 2011/08/07, 10:27:56 »
Dit is misschien ook interessant voor Hem.
https://www.eff.org/https-everywhere

Gebruik het overigens ook hoor daar niet van.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2011/08/07, 10:29:33 »
Dit is misschien ook interessant voor Hem.
https://www.eff.org/https-everywhere

Gebruik het overigens ook hoor daar niet van ,dus u ziet dat ik ook mij enigszins probeer te beveiligen.

« Laatst bewerkt op: 2011/08/07, 10:31:09 door Wanda »

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #120 Gepost op: 2011/08/07, 11:10:20 »
Wat ik eigenlijk mis in dit Topic is de andere kant van het verhaal.....het positieve ! Google heeft veel betekend in deze digitale wereld,waar dagelijks miljoenen mensen plezier aan beleven., en daar wordt iets te makkelijk over heen gekeken imho.

Citaat van: Paul Buchheit
Many companies compete in ways that actually destroy value, such as using patent lawsuits to slow down or kill competitors. Google's weapon of choice is more often open source and open standards. There's no question that projects such as Android and Chrome have strategic value and work to weaken Microsoft and others, but they also happen to be good for the world.

Bron:Paulbuchheit´s blogspot

Don´t be evil de slogan van Google m.a.w You can make money without doing evil
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #121 Gepost op: 2011/08/07, 12:42:55 »
[offtopic]
Dat Google veel positiefs bijdraagt moge duidelijk zijn, maar dit topic gaat nu eenmaal over privacy, en privacy op het internet, daar aan bijdragen is wellicht niet Google's sterkste punt. Niet zo gek als je het businessmodel van Google kent.

En sja.. het blijft ongelofelijk dat met in de VS zo gek is op Microsoft. Als je kijkt hoe angstvallig Microsoft probeert vrije concurrentie tegen te werken dan heeft Microsofts economische strategie, gebaseerd monopoliebehoud en klantafhankelijkheid, meer raakvlakken met de economische strategie van het zo verfoeide staatscommunisme dan met de liefde van vrije concurrentie die men in de VS in het algemeen pretendeert. Blijkbaar is er één ding waar men in de VS nog meer respect voor heeft dan voor de vrije markt... hoge winstmarges. En echt hoge winstmarges haal je natuurlijk niet in een concurrerende markt.

Wat dat betreft pleit er in ieder geval veel meer voor Google waar men niet vies is van een potje stevige concurrentie.

En dat Google een liefhebber is van open source dat moge iedereen duidelijk zijn. Kijk alleen maar eens naar wat Google's Summers of Code voor aankomend jaar weer gaat bijdragen:
http://www.google-melange.com/gsoc/projects/list/google/gsoc2011

« Reactie #122 Gepost op: 2011/08/14, 13:56:57 »
Voor wie Google Doc's gebruikt om samen te werken aan tekst documenten, er is voor eenvoudige toepassingen ook een open source alternatief beschikbaar:
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/etherpad-open-source-real-time-samenwerken-aan-een-tekst/msg755719/#msg755719

edit:
Of dit trouwens echt een Google alternatief genoemd mag worden weet ik niet.. :D

Tenslotte is het Google die de code van etherpad aan de open source community geschonken heeft. ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/08/14, 14:20:58 door Thomas de Graaff »

Offline Dave

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2011/08/15, 22:26:54 »
Je zult ze de kost geven die dagelijks hun hele hebben en houden invullen voor de kans op gratis boodschappen of een zonnebril van 3 dubbeltjes.
En allemaal windows gebruiken met de diverse achterdeurtjes waarvan een deel steeds kontakt zoekt via internet waarvan niemand begrijpt waarvoor.

Dan vind ik die computer die bijbehorende reclame bij je zoekopdracht zoekt nog wel meevallen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 2011/08/15, 22:47:50 »
Je zult ze de kost geven die dagelijks hun hele hebben en houden invullen voor de kans op gratis boodschappen of een zonnebril van 3 dubbeltjes.
En allemaal windows gebruiken met de diverse achterdeurtjes waarvan een deel steeds kontakt zoekt via internet waarvan niemand begrijpt waarvoor.

Dan vind ik die computer die bijbehorende reclame bij je zoekopdracht zoekt nog wel meevallen.

+1

Nog daargelaten dat ze al die klanten en bonus kaarten hebben, betalen met pin en reizen met de OV chip kaart.
Beter kunnen ze zich druk maken om de beveiliging van hun pc en persoonsgegevens.

@Thomas de Graaff, Is het dan wel veilig als het van Google af komt. ;) XD