Laat edjekadetje toch in waarde. Als hij het op deze manier wil proberen, wat is daar mis mee. Zoals ik al zei vind ik het een nobel treven.
Zo heeft ieder zijn eigen gedachte hierover.
kebabfish verteld het ook al zo.
Tussen het geen wat hij na streeft en de feiten zit een heel groot verschil.
Tevens gebruikt hij als bron een filmpje wat gekleurd is door 2 personen die iets tegen Google hebben en daarbij een verkeerd beeld geven van wat de werkelijkheid is.
Dan de kennis van hoe het werkt ontbreekt waardoor hij nu dingen doet die niets helpen en alleen maar het internetten lastiger en ongemakkelijker maken zonder ook maar iets aan privacy ten opzichte van Google te winnen.
Eigen mail server is nutteloos als je nog met iedereen mailt.
Anoniem browsen is een utopie en het is niet voor niets dat de browser's om het hardst roepen dat ze het op hun browser hebben.
Zodra je het internet op gaat word je gevolgd door bedrijven zoals Google, Microsoft en Facebook.
Ook Apple doet dit op de Mac.
Het enige wat ik wel ontloop zijn al die cloud dingen van Apple, Google en Microsoft.
Gebruik wel zo iets maar niet voor privé bestanden.
Kijk dat hij een eigen mail server op zet vind ik alleen maar mooi. Dat is iets wat ik uiteindelijk ook wil gaan doen.
Dat je een andere zoekmachine wilt gebruiken kan ik ook snappen maar dan in het geval dat je een andere zoekmachine fijner vindt werken.
Dat je geen Chrome gebruikt is iets waar ik wel begrip voor kan hebben maar dan meer om wat je persoonlijk fijner vind werken.
Let wel op dat je veiliger bezig bent met Chrome als browser dan welke browser dan ook.
Let ook op dat er in FireFox addons zijn gevonden die doen waar je juist onder uit probeert te komen. (let wel op dat dit ook in Chrome en al die andere browser's met extensies kan gebeuren als het al niet gebeurd)
Zoals Pjotr al zegt moet je opletten met wat je online doet.
Ik begrijp Edjekadetje alleen ik denk dat hij niet begrijpt dat je niet hun zoekmachine, Google+ en Facebook hoeft te gebruiken om al die data in te leveren bij die bedrijven.
Dat doen ze op iedere site waar je een reclame banner ziet, Google+ of Facebook logo ziet en een zoek balk ziet van Google.
Alleen ben je bij Winkels beter bekend en heb je minder privacy dan wat je online hebt als je goed op let met wat je er zelf op zet en door anderen er op laat zetten.