Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voor de voor- en tegenstanders van Unity  (gelezen 11819 keer)

Offline vanadium

• Lid
Re: Voor de voor- en tegenstanders van Unity
« Reactie #25 Gepost op: 2011/05/18, 13:16:59 »
Unity is maar een kleine plugin van Unity. Veel van de toetsencombinaties stel je in via de relevante plugin van Compiz. Ook andere werkomgevingen kan je, als ze op compiz draaien, van dezelfde sneltoetsen voorzien.

De "nieuwe feature van Unity", waarbij je vensters door die naar links of naar rechts te slepen, mooi naast elkaar kunt zetten, wordt aangebracht door de Compiz grid plugin. Op de "Edges" tab kan je die functies nog heel wat aanpassen.

« Reactie #26 Gepost op: 2011/05/18, 14:10:49 »
@emiel: Ja, met werkbladen werk ik dus absoluut nooit, op welke DE dan ook.
@vanadium: Is inderdaad handig, niet nieuw van Unity, maar wel handig :) (die grid bedoel ik)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/05/18, 15:14:08 »
Ik vind het fijn om overzicht van alles te hebben en dat het duidelijk te zien is waar alles staat en wat er open staat.
Daarom gebruikte ik in AWN ook de desktop wisselaar.
Die pijltjes zijn heel leuk en als je de zij balk open laat staan dan zie je wel wat er open staat maar ik geef graag alles zelf een plek waar ik het wil en dat is of boven in rechts van het midden of onderin rechts van het midden.

Tevens merkte ik een verschil met klassiek en Unity hoe het draaide.
Het was vrij log en niet alles reageerde even snel. Ik draaide klassiek zonder effecten omdat ik niet zo van al die effecten hou en dat het buiten een paar functies het niet veel toevoegde.
Tevens gaf het problemen met het opnemen van mijn desktop.

« Reactie #28 Gepost op: 2011/05/18, 15:35:46 »
Tja... het is maar net wat je prettiger vindt hè ;)

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/18, 16:37:33 »
Luuk hoe groot is je scherm? Ik had de mijne op 32 gezet en ik vond ze nog iets te groot.
15" op 1280x800.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/18, 17:46:58 »
Leo Cardinaals heeft een hele mooie Nederlandstalige handleiding voor Unity klaar: http://lcardinaals.wordpress.com/2011/05/15/ubuntu-unity-handleiding/

Super, bedankt voor je link, je kan blijkbaar nog veel meer met Unity dan ik dacht  :D

« Reactie #31 Gepost op: 2011/05/18, 18:11:33 »
Ik wou ook eens naar Unity kijken nadat ik er hier veel over gelezen had. Ik heb een live CD met 11.04, maar ik krijg geen Unity naar gewoon Gnome. Klopt dat? Anders moet ik eens op een test pc proberen.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

DarkEra

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 2011/05/18, 18:27:08 »
flyerman,

Unity werkt met Compiz (de 3D desktop effecten) en dat krijg je dus alleen aan de praat mits je grafische kaart 3D ondersteund.

Zit er een nVidia kaart in of zo? Zo ja dan zou je dus Ubuntu 11.04 moeten installeren en na de updates de gesloten hardware driver binnen moeten halen. Na een herstart zou deze het dan wel moeten doen met Unity.

Mocht het je niet lukken dan raad ik aan een apart topic erover te openen in het daarvoor bestemde forum gedeelte.

« Reactie #33 Gepost op: 2011/05/18, 21:55:06 »
Het is op mijn laptop, die heeft een Nvidia. Maar zo belangrijk is het niet.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Felix

• Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
« Reactie #34 Gepost op: 2011/05/18, 23:09:20 »
Het zal mij om het even zijn welke GUI ze me nu weer voorschotelen, zit toch meer en deels in de CLI ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline Tom

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2011/05/22, 14:50:00 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #36 Gepost op: 2011/05/22, 15:50:06 »
Wat zijn de nadelen t.o.v Unity 3d?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2011/05/22, 15:59:10 »
Wat zijn de nadelen t.o.v Unity 3d?

Hoezo nadelen?
Iconen in de zij balk zijn niet aan te passen kwa formaat maar verder kun je eigenlijk alles wat je in 3D ook kunt.
Tja niet alle effecten heb je zoals in 3D.
Bij mij draaide het wat soepeler dan de 3D. Menu is ook iets anders dan de 3D versie.
Als je het keuzemenu in het menu open klapt dan blijft dat open staan zodat je iedere keer dat je het menu gebruikt het keuzemenu al open staat.

Het verschild dus niet zo veel.
Wil je effecten dan heb je de 3D nodig en interesseert je dat niet en wil je een wat lichtere desktop en wil je toch Unity, dan is de 2D een zeer goede optie.

« Reactie #38 Gepost op: 2011/05/22, 16:08:25 »
Aha :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

DarkEra

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 2011/05/22, 16:12:32 »
Ik had Unity 2D eens geprobeerd in Ubuntu 11.04, wel op mijn netbook maar eerlijk gezegd vrat deze nog meer aan het RAM geheugen dan de 3D versie. Zonder verder een programma open te hebben gehad was het verbruik van alles zo'n 230MB, als ik me niet vergis, met Unity 2D.

Dezelfde Ubuntu maar dan met Unity 3D verbruikt zo'n 197MB op het netbookje.

Dus wat is nu lichter.......?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2011/05/22, 16:37:39 »
Als je het zo bekijkt dat is 3D lichter.
Ik heb daar niet naar gekeken maar ik keek naar hoe alles reageerde en dat was bij mij in de 2D beter.
Het is in ieder geval iets als je 3D niet werkt.

DarkEra

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 2011/05/22, 16:44:48 »
Het is zeker iets als de 3D niet mocht werken en vind dat ook een mooie oplossing voor mensen die dan toch graag Unity willen hebben. Dat valt niet te bestrijden.

Er kan bij de 3D versie veel te maken hebben met Compiz waardoor het één en ander niet zo soepel werkt alst het zou moeten maar dat weet ik dus niet geheel zeker. Of misschien de graka met een gesloten driver wat niet soepel samenwerkt...?

Ik vind het jammer dat de CLI installatie met Ubuntu 11.04 niet te doen is op het netbookje, het wil maar niet lukken. Anders had ik graag een kale 11.04 willen maken met Unity 2D alleen erop, puur om te proberen.

« Reactie #42 Gepost op: 2011/05/22, 20:26:00 »
Maar dat is een uitzonderlijk geval. Bijv. Jesse gaf aan dat hij met een videokaart van 128 MB een geweldige performance behaalde met 2D t.o.v. 3D.

« Reactie #43 Gepost op: 2011/05/23, 10:35:11 »
Bij wijze van test heb ik Unity ingeruild voor Gnome3, en ik moet zeggen Unity kan er niet aan tippen vind ik.

Maar ja ieder zijn smaak denk ik dan.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort