Verder zou een (sub)pagina over de diverse panels, filemanagers ook handig zijn.
Tot zover, iemand nog een idee of aanvulling?
Als je met de verschillende panels bezig bent, je kunt met Openbox (en Fluxbox) heel goed met lxpanel werken. Met lxpanel heb je namelijk een prachtig menu (zoals XFCE en Gnome dat ook ongeveer hebben) en je kunt makkelijk programma's toevoegen. Het enigste wat niet werkt is de 'Uitloggen' knop. Maar Openbox en Fluxbox hebben een rechtermuisknop menu waar je dat op kunt nemen.
Verder kun je met Openbox goed werken met pcmanfm. Als je in het autostart.sh de volgende regel opneemt:
pcmanfm --desktop &
... dan heb je exact dezelfde desktopmanager als LXDE. Dus ook met iconen.
Ook kun je lxterminal gebruiken. Het mooie van LXDE is namelijk dat je verschillende onderdelen als pcmanfm, lxterminal, lxpanel en nog een paar dingen ook op andere WIndowmanagers toe kunt passen.
Zo draai ik nu een halve week met Openbox i.c.m. lxpanel, pcmanfm en heb dan een soort mini LXDE wat bovendien makkelijker is te configureren.
Dat klopt, zelf gebruik ik lxpanel ook het meest en nadeeltje is dat sommige programma's er na een installatie niet in komen te staan (bijv. ROX-Filer). Waar dat in zit moet ik nog uitzoeken.
Uitloggen werkt standaard niet maar dat is heel makkelijk op te lossen.
Dit is hoe ik het heb ingesteld.
Als eerst bij de:
.config/lxpanel/default/panels/panel
Onder de 'menu' gedeelte staat bij mij:
image=gnome-logout
command=logout
En bij .config/lxpanel/default/config
Logout=openbox --exit
Dit is wel een beetje botte manier, en het zou mooier kunnen d.m.v. een script. Daarin kun je diverse keuzes opnemen (herstarten, afsluiten e.d.)