Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderen ubuntu  (gelezen 806 keer)

Offline miicker

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Verwijderen ubuntu
« Gepost op: 2011/05/10, 08:51:39 »
ik heb ubuntu geinstalleerd dualboot met Windows 7 ik heb ubuntu al eens verwijderd maar gewoon door de partitie verwijderen ofzo maar dan kan ik mun pc niet meer booten... denk dat er iets is met mbr ofzo? of boot.ini maar bij msconfig zie ik alleen windows 7. Ook als ik de partitie verwijderd krijg ik niet alle plaats terug dus iets van ubuntu blijft er achter. Ik wil ubuntu verwijderen allee ruimte terug krijgen en gewoon opstarten met windows 7, liefst zonder windows her installatie.

mvg,
Miicker

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
Re: Verwijderen ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/10, 10:56:57 »
pc opnieuw opstarten met je win7 dvd , ga naar herstellen.

tik hier in

bootrec.exe /fixboot
bootrec.exe /fixmbr

veel plezier in windows  :D

Offline miicker

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/10, 11:58:53 »
moet hiervoor eerst ubuntu verwijderen of hoe werkt het?

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/10, 12:01:07 »
Dan heb je de ruimte nog niet terug.
Als het goed is kan windows tegenwoordig zelf zijn partities live aanpassen.
Dan zou je naar beheren moeten gaan en de schijfbeheer optie zoeken (geen idee hoe het in het nederlands heet)
Als je daar je windows partitie ziet zou je volgens mij een grow commando kunnen geven.

Let er wel op: als je niet weet wat je doet, moet je van partities afblijven.
Maak altijd een goede backup vóór je begint, want anders ben je alles kwijt als het mis gaat.

Wat miicker zegt moet je ook doen hoor, dat is om te voorkomen dat grub nog aanwezig is. (De bootmanager die door veel linux distros wordt gebruikt)
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/10, 12:02:29 »
moet hiervoor eerst ubuntu verwijderen of hoe werkt het?

Als je ubuntu helemaal kwijt wilt is het makkelijkste gewoon om de partitie waar deze op staat te verwijderen.
Vervolgens dus wel even die fixmbr en fixboot doen, ander ben je grub nog niet kwijt.
daarna kun je de partitie van windows pas oprekken.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer