Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: uitzendinggemist.nl vanuit het buitenland ip foppen  (gelezen 2480 keer)

Henkjan2

• Gast
uitzendinggemist.nl vanuit het buitenland ip foppen
« Gepost op: 2011/05/08, 13:13:51 »
Hallo Allemaal,

Ik kijk hier regelmatig voor tips ed. maar nu heb ikzelf een vraag.
Als ik thuis ben kijk ik regelmatig uitzendinggemist.nl maar ik zit regelmatig voor m'n werk in het buitenland en dan kan ik niet bij die site. De site zelf laad 'ie wel natuurlijk maar als je een video wilt afspelen zegt 'ie dat je in Nederland moet zijn.
Is er een manier waardoor ik de site kan foppen? Ik ben bekend met het gebruik te maken van een public proxy maar dat is meer ellende dan profijt.
Misschien weet iemand of er bepaalde programma's hiervoor zijn?

Alvast bedankt!

Offline Thomas de Graaff

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: uitzendinggemist.nl vanuit het buitenland ip foppen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/08, 15:09:16 »
Je kan openssh hiervoor gebruiken. Je moet dan wel thuis een computer (server) aan laten staan, en je router zo instellen dat verbindingen voor ssh worden doorgesluisd naar die computer. Via een openssh-tunnel kan je dan vanuit het buitenland het internet op vanaf je thuiscomputer.

Hoe je openssh installeert, daar zijn met google wel de nodige handleidingen voor te vinden. Bijvoorbeeld de Ubuntu documentatie: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Openssh-server

Als je eenmaal ssh toegang hebt is internetten via die verbinding een fluitje van een cent:

In een terminal:
ssh -fCND 12345 thomas@openmouseresearch.org
-f   Requests ssh to go to background just before command execution
-C   Compression
-N   Do not execute a remote command (no interactive shell)
-D   Forward connections on local port to remote server. Application protocol is used to determine where to connect to from the remote machine.

Nu heb je een tunnel naar je computer thuis, die je via poort 12345 op je localhost kan benaderen.

In Firefox moet je vervolgens een proxy instellen.

Bewerken:voorkeuren:geavanceerd:netwerk:instellingen

dan kiezen voor handmatige proxy configuratie

bij SOCKS-host invullen localhost en poort 12345

SOCKSv5 selecteren

En dan zou je uitzendinggemist.nl moeten kunnen ontvangen.