Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: menu items in panel i.p.v. in eigen window  (gelezen 445 keer)

Offline ivo

  • Lid
menu items in panel i.p.v. in eigen window
« Gepost op: 2011/05/07, 21:51:05 »
Besten,

Welke onverlaat heeft verzonnen om de menu items van programma's in het panel te plaatsen en wel zódanig dat de menu items van het actieve programma daar staan?

Ik heb al een paar keer gehad dat ik bijvoorbeeld Thunderbird achter mijn browser heb staan, maar dat je nog net wel een randje van TB kunt zien. Wanneer je dan vanuit je browser wat wilt printen en je schuift je muis naar het panel, maar onderweg raak je nog nét even Thunderbird aan, dan print je dus het geopende e-mail bericht i.p.v. de pagina uit de browser.
Ik weet wel dat in het panel de naam van het programma vermeld staat. Maar ik weet inmiddels ook dat je daar heel makkelijk overheen kijkt omdat je op dat moment meer gefocussed bent op "file - print" of iets dergelijks.

Kunnen die menu items weer terug waar ze stonden zonder de rest van de dextop aan te tasten?


There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: menu items in panel i.p.v. in eigen window
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/07, 22:31:15 »
Het idee hier achter is om een zo groot mogelijk scherm te krijgen voor het geen waar je mee bezig bent en de omgeving op te laten gaan in de vensters.
Het idee is tevens dat je op ieder bureaublad een ander venster zet gemaximaliseerd en dat je als je naar iets anders wilt je van bureaublad wisselt in plaats met alt + tab van venster te wisselen.

Idee is goed uitvoering vind ik daarin tegen slecht.
Als je, je scherm op deelt met meerdere vensters dan moet je voor een venster dat onder staat, toch naar boven om iets aan te passen.
Je kunt dan de problemen krijgen zodat als je even niet oplet, activeer je het venster niet en zit je in het verkeerde menu.
Ik ergerde mij daar mateloos aan, vooral omdat ook niet standaard het menu zichtbaar is. je moet met je muis naar boven om het zichtbaar te maken.

Je kunt de Gnome panelen plaatsen in Unity. De onderste zou ik dan verwijderen.
Maar je verliest dan die functie.
ik weet niet of je het terug kunt plaatsen.
Als dat kan, dan zou het een ideale optie zijn want dan heb je ook weer een Gnome menu.


Ik zit weer fijn in de klassieke omgeving en ik heb de onderste balk vervangen voor AWN.
Ik ben al een stuk aan Unity gewend maar de negatieve dingen hebben een te grote invloed op het gebruikers plezier.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/07, 22:34:19 door emiel1976 »

Offline ivo

  • Lid
Re: menu items in panel i.p.v. in eigen window
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/07, 22:48:13 »
@ emiel1976

Bedankt voor je epistel.
Hoe bedoel je "de onderste balk vervangen door AWN"?
Ik gebruikte AWN al en die staat daar nog steeds.
Wat was "de onderste balk"?

Kan ik daar ergens een screen shot van zien?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: menu items in panel i.p.v. in eigen window
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/07, 22:53:38 »
Ik gebruik de klassieke omgeving in 11.04.
Dit is mijn desktop.

ik zit niet meer in de Unity omgeving. De menu's en de zij balk die niet soepel werkte samen met het mindere knip en plak werk van hoe Unity is opgebouwd werkte mij te veel tegen.
Tevens heeft de Klassieke omgeving veel minder last van bugs en heeft het nog een fijn menu en kun je, je scherm maken zoals je zelf wilt.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/07, 22:56:30 door emiel1976 »