Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu update 2011 is ....!!!  (gelezen 33509 keer)

Re: Ubuntu update 2011 is ....!!!
« Reactie #25 Gepost op: 2011/05/05, 16:26:14 »
emiel +1
Volgens mij geeft Updatebeheer zelfs een knop met verbeteringen in de nieuwe uitgave voordat je de upgrade bevestigd.

« Reactie #26 Gepost op: 2011/05/05, 16:28:32 »
Ik word er een beetje moe van dat mensen geen commentaar meer mogen hebben op Ubuntu zonder afgebrand te worden.

Met alle besturingssystemen (en okee, bij auto's ook ;)) moet je er als "domme" eindgebruiker van uit kunnen gaan dat een door de producent aangeboden en aangeprezen product klopt en geen fouten heeft. Punt.
En dat die regel bij computers nooit heeft gegolden maakt het niet minder raar dat zowel Windows als Apple als nu Ubuntu producten op de markt zetten, er zwaar reclame voor maken en daarna opeens zeggen dat er nog "kinderziektes" in zitten.
Ja duh, wacht dan nog even met uitbrengen en haal eerst die kinderziektes eruit!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #27 Gepost op: 2011/05/05, 16:33:06 »
wacht dan nog even met uitbrengen en haal eerst die kinderziektes eruit!

Dat is onmogelijk.... Er zijn immers zo ontzettend veel verschillende combinaties van soft- en hardware. Ondoenlijk om die vooraf allemaal te beproeven. Zelfs Microsoft, met al z'n reusachtige middelen en mankracht, lukt dat niet. Laat staan Canonical.

De enige die dat redelijk lukt is Apple, simpelweg omdat.... het aantal verschillende combinaties van soft- en hardware heel beperkt is.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/05/05, 16:45:08 »
Misschien des te beter om je eerst te informeren wat je installeert.
Ik brand niemand af maar ik vind de negatieve reacties op een nieuw systeem ook niet juist.
Je hoeft geen verstand van pc's te hebben om problemen te voorkomen.

Waarom zo af geven op een systeem wat nieuw is en waar altijd bugs in zitten in het begin.
Tevens is eerst kijken wat er nieuw is altijd handig.

« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/05, 16:46:53 »
Ik word er een beetje moe van dat mensen geen commentaar meer mogen hebben op Ubuntu zonder afgebrand te worden.

Met alle besturingssystemen (en okee, bij auto's ook ;)) moet je er als "domme" eindgebruiker van uit kunnen gaan dat een door de producent aangeboden en aangeprezen product klopt en geen fouten heeft. Punt.
En dat die regel bij computers nooit heeft gegolden maakt het niet minder raar dat zowel Windows als Apple als nu Ubuntu producten op de markt zetten, er zwaar reclame voor maken en daarna opeens zeggen dat er nog "kinderziektes" in zitten.
Ja duh, wacht dan nog even met uitbrengen en haal eerst die kinderziektes eruit!

Verschil is natuurlijk dat je er bij Ubuntu niet voor hoeft te te betalen, je kan ook altijd gratis weer de voorgaande versie gebruiken als een nieuwe niet werkt. Verder is er maar een manier is om de kinderziektes eruit te krijgen: het systeem daadwerkelijk gebruiken. Pas wanneer een grote diverse groep er mee werkt komen alle fouten aan het licht en kunnen ze verbeterd worden.

« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/05, 17:03:15 »

Tuurlijk mag dat wel, maar het is wél de manier waarop je iets brengt. Er zit een verschil tussen "stomme prut Ubuntu, alles is sloom, en die **cking Unity werkt me op mijn zenuwen" en "ik vind het nogal vervelend dat na de upgrade Ubuntu sloom is geworden en ik vind Unity ook niet echt lekker werken". Dat laatste klinkt al veel vriendelijker, nietwaar? :)

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #31 Gepost op: 2011/05/05, 17:08:05 »
Vistaus +1

« Reactie #32 Gepost op: 2011/05/05, 17:40:07 »
Heb uit nieuwsgierigheid geprobeerd 11.04 in Virtualbox te installeren.
Maar dat mislukt helaas op verschillende punten.
Oa blijkt Ubuntu (ook 10.04.2) in Virtualbox geen drivers te hebben voor de juiste beeld resolutie. ???

Een aantal andere features (met zover ik wel ben gekomen,) vind ik wel weer geniaal.
Zoals dat terwijl je de persoonlijke instellingen instelt (naam, ww, tijd, toetsenbord, enz.) de installatie van de andere onderdelen al bezig is en dat de scrollbar veel dunner is geworden zonder functionaliteit te verliezen.

Leuke features zijn misschiel wel leuk en handig, maar stabiliteit is het belangrijkste.
Vooral voor nieuwe gebruikers.
Misschien is het handiger om op de download site de LTS als standaard download aan te geven.

Offline liawim

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2011/05/05, 17:42:36 »
klopt vbox heeft wat problemen met unity :-[

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2011/05/05, 17:55:30 »
@Marian Tiel, het is absoluut niet tegen jou hoor en ik begrijp je reactie op hoe er gereageerd werd. Maar als je had gezien wat er in de plaats van de puntjes stond in topic titel, dan had je denk ik ook wel begrepen waarom ik in een aantal gevallen geen behoefte heb om iemand te helpen.
Af en toe vergeten mensen dat hier allemaal mensen zitten die hier 0 euro mee verdienen en dit puur als hobby doen.
Ik help af en toe mensen als ik kan omdat ik ze graag op weg wil helpen.
Als ik dan topic titels zie waarin bepaalde opmerkingen gemaakt worden of berichten waarbij de capslock regelmatig gebruikt word dan hoeft het voor mij niet.
Als iemand op een normale manier een vraag stelt dan zijn hier genoeg mensen die je graag willen helpen.
Dan heb ik het nog niet over de reacties die er worden gegeven als je iemand probeert te helpen.
Je word af en toe weggezet of dat je niet goed bij je hoofd bent.
Ik zie nu weer zo'n topic en ik noem geen namen maar ik vind het knap dat er nog mensen zijn die, die persoon willen helpen.

Als iemand op een normale manier een vraag stelt dan krijgt die ook netjes antwoord terug.
Mocht dit niet het geval zijn dan kun je dit altijd melden aan de beheerders van het forum of in een pm naar deze persoon.
Natuurlijk zullen er altijd hevige discussies zijn op het forum maar daar waar mensen vragen stellen over een probleem, hoort vind ik dat de gene die een probleem heeft, dit op een nette manier kan melden.
Hij of zij hoort dan op een nette manier antwoord te krijgen op de vraag en het maakt dan niet uit of het een domme vraag is of niet. Op iedere nette vraag hoort een net antwoord.

Nu krijg jij alles over je heen en dat vind ik niet terecht omdat je nu de reacties krijgt die eigenlijk tegen anderen zijn bedoeld.
De reacties die sommige personen krijgen, krijgen ze vanwege hoe ze hun berichten plaatsen en dan bedoel ik niet of ze een keer negatief zijn over Ubuntu of wat dan ook maar de manier waarop ze bepaalde dingen doen en hoe ze met de mensen hier op het forum om gaan.
Gelukkig is het grootste gedeelte van de mensen die een probleem hebben niet zo en plaatsen net als jij dat doet netjes een bericht.

Ik hoop dat je begrijpt hoe het zit en dat het niet tegen jou bedoeld is.

Ik help niet meer als mensen het zo nodig vinden caps lock te gebruiken, zwaar negatieve reacties plaatsen die nergens op gebaseerd zijn en iemand die wil helpen afsnauwen.
Ze plaatsen meerdere topic's over het zelfde op verschillende plaatsen in dit forum omdat ze niet snel genoeg antwoord krijgen en denken met botte opmerkingen en het afzeiken van een systeem dat ze daarmee sneller hulp krijgen.
Ze vergeten alleen dat de meeste hier die helpen op dit forum ook een privé leven hebben en dit puur voor hun plezier er bij doen.

Groeten Emiel

« Reactie #35 Gepost op: 2011/05/05, 18:04:17 »
Je mag hier volgens mij best wel klagen, lees de rest in het algemeen topic maar eens er wordt niet anders gedaan  ;)

Maar wat veel andere zeggen je bent zelf verantwoordelijk voor op het upgrade knopje drukken, ik snap dat het niet leuk is dat je systeem nu om zeep is maar je had je ook een beetje kunnen verdiepen in Linux toen ik nog niks wist van Linux heb ik het blad Linux Starter gekocht en toen ik dat had gelezen heb ik maar heel snel de upgrade mogelijkheid uit gezet  :D

Op één van mijn computers werkt de nieuwe Ubuntu ook niet maar gelukkig heb ik dat eerst geprobeerd met een cd en nu heb ik Mint er maar op laten staan. Wat ik zeggen wil is dat ik een beetje moe wordt van alle commentaar over Unity en de nieuwe Ubuntu daar hebben we de LTS toch voor, iedereen liep al te zeuren toen de rc nog niet eens uit was, wacht even een paar weken en alle fouten zijn eruit zoals gewoonlijk, of nog veel slimmer gebruik de LTS daar heb je drie jaar geen omkijken meer naar je computer  O0    

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/05/05, 18:11:37 »
O klagen mag altijd en je mag natuurlijk zeggen dat je het niets vind want dat zeg ik zelf ook.
Maar weet wel waar je het doet en op welke manier.
Er zit wel verschil tussen hoe je klaagt.
Er zit wel een verschil tussen als je zegt dat je Unity niets vind en dat het nog vol bugs zit en met wat een waardeloos systeem en dit *** systeem werkt niet en los het op voor mij.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #37 Gepost op: 2011/05/05, 18:22:26 »

Ik help af en toe mensen als ik kan omdat ik ze graag op weg wil helpen.

ik ook maar het begint er steeds meer op te lijken dat mensen wat roepen en wij ons de kop breken en in google gaan zoeken hoe we ze kunnen helpen en daar gaan ze dan braaf op zitten wachten zonder zelf een poot uit te steken, daar heb ik meer moeite mee dan met mensen die hun vaak terechte frustratie hier uiten.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/05/05, 18:29:27 »
Dat is ook zo'n ding ja.
De zoekfunctie in dit forum doet vaak ook wonderen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2011/05/05, 18:29:54 »
Voor de meeste beginners is het ook een stom ding Unity ,en denk je dat een beginner weet hoe hij naar het klassieke menu moet gaan.
Aan me nooit niet.

Wat staat daar zo uitnodigend juist de 11.04 dat daar links boven een bemerking staat over de LTS versie kijken ze niet naar.
Dus de 10.04.2 zou ook in het rijtje moeten staan.
En vetgedrukt > Begint u met Ubuntu ? ... vink het hokje LTS  aan.
Gebruikt U reeds Ubuntu vink dan de 11.04 aan.
Simpel toch maar ja wie ben ik.

En dat sommige cru reageren vind ik ook begrijpelijk , kom je jandorie van je werk en denk je oke Pietje heeft gezegd dat je daar zo een ding kunt downloaden dat Ubuntu heet.
En Pietje had ook nog gezegd dat is een super etc etc bla bla systeem ,en dan installeer je dat en resultaat ... juist knudde zwart scherm of de helft werkt niet omdat het nog een frisse nieuwe uitgave is met nog kinderziektes.
Daar heeft de nieuwe dus geen boodschap aan en zijn avond is om zeep (netjes uitgedrukt toch).
« Laatst bewerkt op: 2011/05/05, 18:35:38 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #40 Gepost op: 2011/05/05, 18:31:50 »
toevallig erger ik me daar ook al een tijdje aan Wanda  8)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #41 Gepost op: 2011/05/05, 18:33:24 »
Voor het uitleven van frustraties heeft men boksballen uitgevonden. Voor het helpen met problemen die hulpzoekers hier op beleefde en vriendelijke wijze aan de orde stellen, hebben we dit forum.

Het irriteert me mateloos wanneer mensen hier luidkeels brullend hun opgekropte woede komen lozen. Onbeschoft gedrag noem ik dat. Daar zijn we niet voor, daar leen ik me niet voor, die kunnen een mep terugverwachten.

Overigens vind ik het inderdaad ook niet in de haak, wanneer hulpvragers zelf geen enkele moeite doen om hun eigen problemen op te lossen...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2011/05/05, 18:39:28 »

Overigens vind ik het inderdaad ook niet in de haak, wanneer hulpvragers zelf geen enkele moeite doen om hun eigen problemen op te lossen...

Zou het ook niet eens kunnen zijn dat ze absoluut geen benul hebben naar wat ze moeten zoeken ??
Nee nee dat is te gemakkelijk gezegd vind ik toch.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #43 Gepost op: 2011/05/05, 18:40:54 »

Zou het ook niet eens kunnen zijn dat ze absoluut geen benul hebben naar wat ze moeten zoeken ??
Nee nee dat is te gemakkelijk gezegd vind ik toch.

Wat je zegt klopt in veel gevallen, maar soms....

« Reactie #44 Gepost op: 2011/05/05, 18:52:38 »
wacht dan nog even met uitbrengen en haal eerst die kinderziektes eruit!

Dat is onmogelijk.... Er zijn immers zo ontzettend veel verschillende combinaties van soft- en hardware. Ondoenlijk om die vooraf allemaal te beproeven. Zelfs Microsoft, met al z'n reusachtige middelen en mankracht, lukt dat niet. Laat staan Canonical.

De enige die dat redelijk lukt is Apple, simpelweg omdat.... het aantal verschillende combinaties van soft- en hardware heel beperkt is.

Ik wil helemaal niets afdoen aan de enorme inzet van al die vrijwilligers die Ubuntu de wereld in helpen. Maar dat het onmogelijk is om een "gaaf" product af te leveren is me een treetje te ver. Want na 1 a 2 weken werken al die verschillende combinaties hard- en software als een zonnetje onder Ubuntu (met dank aan dit forum, met dank aan al die vrijwilligers!).
Ik vind het zonde dat er voor die tijd eerst iedere keer een enorme tamtam ontstaat over (kleine) foutjes met (grote) consequenties! En het forum vervuilt daar enorm door! Want "tante Els op de hoek" verwacht dat ze na een upgrade gewoon weer verder kan mailen, chatten, weetikvelen met "ome Sjaak in Zuid-Afrika". En die koopt helemaal niets voor "kinderziektes, dan had je maar niet moeten upgraden"....  dat is volgens mij ook helemaal nooit de bedoeling van Ubuntu geweest...

En persoonlijk word ik helemaal gek van iedere keer weer opnieuw (6x per uur!!!) mijn draadloos internet zoeken en opstarten... ;-)

« Reactie #45 Gepost op: 2011/05/05, 18:58:27 »
Ik begrijp wel dat het vervelend is maar zulke kinderziektes komen nu eenmaal vaak pas aan het licht wanneer het systeem op grote schaal daadwerkelijk wordt gebruikt en niet alleen maar door testers. Canonical kan ook nooit van tevoren alle hardware testen. Testers zijn maar een relatief kleine groep denk ik dus je hebt in die fase lang niet alle hardwarecombinaties gehad die je na de release wel krijgt.

« Reactie #46 Gepost op: 2011/05/05, 19:12:21 »
Over kinderziektes gesproken............................

Als je Dropbox gebruikt in 11.04 dan verdwijnt het icoontje uit de bovenste balk.

Op het forum van Dropbox heb ik de oplossing gevonden en het werkt uitstekend!

Je kan hier de fix downloaden:

Linux x86_64: http://dl-web.dropbox.com/u/17/dropbox-lnx.x86_64-1.1.31.tar.gz
Linux x86: http://dl-web.dropbox.com/u/17/dropbox-lnx.x86-1.1.31.tar.gz

En je moet dan het volgende doen:

Make sure the tarball is in your home directory then

Quit Dropbox then open a terminal

run

rm -r ~/.dropbox-dist

then

tar -xvf dropbox-lnx.x86-1.1.31.tar.gz

or

tar -xvf dropbox-lnx.x86_64-1.1.31.tar.gz

depending on which you downloaded. Then restart Dropbox.

Succes ermee!

OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Tom

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2011/05/05, 19:14:10 »
Daarom wordt ook aangeraden eerst een twee maand te wachten tot de grofste bugs eruit zijn.
Langs de andere kant als iedereen dat doet zijn we even ver van huis.
T is moeilijk.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #48 Gepost op: 2011/05/05, 19:15:28 »
*zucht*
Ik ben pas 1.5 jaar op dit forum, maar zie bij elke versie die wordt uitgebracht, dat het bij een aantal mensen niet lekker werkt. Of voor geen meter werkt. Het zou je verbazen, maar dit is bij 'een bepaald ander OS' ook het geval, kijk maar eens op hun hulpfora. Niet leuk, maar gebeurt. Bij deze kan ik mededelen, dat bv. Kubuntu 11.04 bij mij een heel stuk gammeler werkt dan 10.10. En die had ik ook vanaf het begin. Nog even aankijken, en als dat zo blijft gaat de vorige er weer op, of een andere.
Alleen is dit iets waar ik aan gewend ben, maar voor menigeen die er nog niet zo lang mee bezig is, of die er niet in 'rommelt', maar gewoon verwacht dat alles altijd werkt, kan ik me de irritatie voorstellen.

11.04 is en blijft een iets meer experimentele tussenversie die net uit is.
Ik heb op beide pc's een LTS liggen, die het gewoon doet. Als je naar stabiliteit zoekt, en 'het moet gewoon werken', adviseer ik voorzichtig om het dan bij een LTS te houden. Of hou die erbij, als een meervoudige boot.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/05, 19:17:23 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #49 Gepost op: 2011/05/05, 19:19:42 »
Daarom wordt ook aangeraden eerst een twee maand te wachten tot de grofste bugs eruit zijn.
Langs de andere kant als iedereen dat doet zijn we even ver van huis.
T is moeilijk.

Maar als iedereen gaat afwachten komen de bugs ook niet naar boven en dus ook geen oplossing!!

OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"