Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printerdriver samsung clp-325 installeren  (gelezen 2554 keer)

kajrietberg

• Gast
Printerdriver samsung clp-325 installeren
« Gepost op: 2011/05/03, 22:22:19 »
Ik heb mijn samsung clp-325 aan mijn nas server hangen. Deze wordt wel herkent door het programma dat onder systeem staat. Maar ik zie in de lijst van type nummers onder samsung mijn printer niet staan.
Nu heb ik van de samsung website de officiele driver opgehaald, maar hoe installeer ik deze driver?

Re: Printerdriver samsung clp-325 installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/03, 23:56:11 »
Ik neem even aan dat je de tarball UnifiedLinuxDriver_1.07.tar.gz hebt gedownload. Ik neen even als voorbeeld de map Downloads waar je deze hebt gedownload.
Navigeer nu met Nautilus naar die map, klik nu met de rechtermuisknop op, kies uit het menu Hier uitpakken.
Als dit gebeurt is staat er een map met deze naam cdroot in de directory.
Open de map cdroot en klik met de rechtermuisknop op het bestand autorun, kies uit het menu Eigenschappen, klik hier op en klik in het venster wat je ziet op het tabblad Rechten. Vink het hokje aan achter Uitvoeren.
Nu gaan we een terminal openen (onder hulpmiddelen) en type cd Downloads/cdroot en geef een ENTER Type nu sudo sh autorun en geef een ENTER, nu moet je het wachtwoord intyppen hier zie je niets van, geen sterretjes, balletjes o.i.d., gewoon blind typen en geef een ENTER.
Nu krijg je dit te zien: libtiff.so.3 not found, install ... done na done krijg je een grafisch installatie programma te zien, volg de aanwijzingen op en dan is je driver geïnstalleerd. Succes. :)

« Laatst bewerkt op: 2011/05/03, 23:58:41 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.