Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] ods-bestand opent in archiefbeheer ?  (gelezen 916 keer)

Offline shadoogie2960

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[OPGELOST] ods-bestand opent in archiefbeheer ?
« Gepost op: 2011/05/03, 09:01:42 »
Zaterdag ben ik overgestapt naar Natty Narwhal ... en heb wat aanpassingsmoeilijkheden gehad met Unity (zoals waarschijnlijk heel velen !?); maar mijn probleem is eigenlijk dat, wanneer ik op m'n bureaublad op een icoontje dubbelklik dat direct verwijst naar een rekenblad-bestand (dat ik dagelijks gebruik) - nu wordt opgestart door het archiefbeheer. Ik zie dan 57 mappen (Configurations2 - Object 1 - Object 2 ...) in plaats van het bewuste rekenblad, dat ik in LibreOffice verwacht ? ...
Weet iemand hier de reden van en een oplossing ervoor ?
Bedankt voor reacties.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/03, 10:20:57 door shadoogie2960 »

Offline elendil

• Lid
Re: ods-bestand opent in archiefbeheer ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/03, 09:40:47 »
Ik denk dat het het gemakkelijkst gaat als je Bestandsbeheer opstart, naar het rekenblad gaat, rechts klikken, eigenschappen kiezen en LibreOffice Calc aanklikken.

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline shadoogie2960

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/03, 10:13:09 »
Hoe simpel !
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb !?
Ik ging ervan uit dat als er 'ODS rekenblad' in bestandsbeheer staat, dat Ubuntu dan een rekenblad zou openen; maar neen, hij stond default op 'openen met archiefbeer' ...?
Bedankt voor de snelle reactie !

Offline elendil

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/03, 10:13:57 »
Graag gedaan :)

-=[ Not all those who wander are lost ]=-