Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutje, bedankt?  (gelezen 368 keer)

Foutje, bedankt?
« Gepost op: 2011/05/01, 23:10:59 »
Dat ging even niet helemaal goed. Ik wilde een backup maken van mijn home folder met het programma ukopp. Een heel simpel uitziend programma, dus ik dacht dat het helemaal goed moest gaan. Niet dus.

Ik selecteerde de home folder, selecteerde daarna de externe harde schijf en wilde hem zijn ding laten doen. Met 800 GB vrije ruimte op de schijf was dat voldoende. Het programma gaf nog aan dat hij 145 MB nodig had en ik drukte op OK. En toen stond heel eventjes mijn hart stil. Dat stomme programma verwijderde willekeurig diverse bestanden van de externe schijf voordat hij begon met backuppen om daarna te eindigen met een melding dat het backuppen mislukt was. Ik ben nu een programma via windows te draaien om de verwijderde files terug te krijgen.

Als het programma de schijf nu formatteerde kon ik het nog begrijpen. Maar willekeurige bestanden?

Heeft iemand een idee hoe ik het veiligst een backup maak?

PS ik reageer morgenavond weer. Morgen eerst aapjes kijken in de dierentuin.

Re: Foutje, bedankt?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/01, 23:39:14 »
Ik gebruik daarvoor rsync / grsync. Redelijk eenvoudig in te stellen. sync de aangewezen folders met je externe schijf. Heb twee instellingen gemaakt, een voor de oneven weeknrs en voor de even week nrs. mocht er tijdens he maken van de backup iets mis gaan met origineel en de backup heb ik dus altijd nog een backup.