Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: microfoon weigert ten dele dienst in 11.04  (gelezen 479 keer)

Offline Eugene

• Lid
  • Steunpunt: Nee
microfoon weigert ten dele dienst in 11.04
« Gepost op: 2011/04/30, 11:22:49 »
Vandaag ge-upgrade naar 11.04. Alles werkt op 1 ding na en dat is de ingebouwde microfoon.

Onder toepassingen/geluid & video/geluidsrecorder kan ik opnemen en afspelen. Het geluid wordt goed opgenomen met de ingebouwde microfoon. Hieruit concludeer ik dat de microfoon gewoon werkt.

Indien ik echter via systeem/voorkeuren/geluid kijk dan registreert de microfoon geen enkel geluid. Niet op onversterkt 100%, niet op minder dan 100%. Het maakt tevens niet uit of de connector op analoge invoer of analoge microfoon staat.

Dit probleem zorgt er tevens voor dat ik in skype geen microfoon geluid heb.

In mijn optiek moet dit iets van een software probleem zijn aangezien het in 10.04 en 10.10 wel gewerkt heeft.

Het probleem doet zich voor op een packard bell, dot S, met ubuntu 11.04, skype 2.2 beta voor linux. Het maakt niet uit of ik ubuntu opstart in de klassieke methode of unity. Ik werk onder gnome

Wie o wie heeft er een oplossing?