Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] na installatie Natty oude mail weg in Evolution  (gelezen 1452 keer)

Na de installatie van natty is al mijn oude mail weg ! alles is wel goed geconfigureerd, mappen, accounts, maar de mail van meer dan een jaar is gewoon pleitte!! iemand hetzelfde ? maar wat kan ik doen??
« Laatst bewerkt op: 2011/04/30, 12:28:48 door Goldfingers »
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Re: na installatie Natty oude mail weg in Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/29, 20:40:48 »
Heb je opnieuw geïnstalleerd of een upgrade gedaan? Als je opnieuw installeert, wordt je hele schijf gewist en dan is het logisch dat je mail weg is.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/29, 21:18:11 »
Het helpt nu natuurlijk niks meer ,maar er bestaat ook zoiets als eerst een backup maken van bv uw mail .. voordat u iets doet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/29, 21:50:44 »
Dit was een upgrade zoals ik al sinds feisty doe en nooit heb ik problemen gehad. Tuurlijk is een backup altijd nodig maar ik meende dat een upgrade van een standaard onderdeel van ubuntu ook nu goed zou gaan maar eerlijk gezegd heb ik er flink de balen van wat voor problemen ik sinds de upgrade ben tegengekomen. Dit is echt de slechtste upgrade ooit in mijn geschiedenis. Maar goed, weg is dus weg?
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/29, 22:05:25 »
mmm..., heb geen ervaring met thunderbird evolution tegenwoordig, maar als alles nog goed staat zoals daarvoor, dan zouden je emails er toch ook nog moeten staan. Weet niet waar die normaal opgeslagen worden, maar zoek er toch nog maar eens naar. Evt. de liveCD starten en vandaaruit zoeken. Misschien zijn ze door de upgrade niet meer zichtbaar voor je gewone account. ??? Is maar een gedacht hoor.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/30, 14:16:57 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/29, 23:20:54 »
Hallo, kijk eens in /home/<user>/.evolution/local/mail of iets dergelijks (ik zit nu op een pc zonder Evo geïnstalleerd), dan zie je een bestand Inbox, dat kun je openen in een editor, kijk aan het begin en het eind om te achterhalen wat je eerste en wat je laatste mails zijn.

« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/30, 11:42:40 »
Hejjjj ! dank je voor deze tip, ik vond een groot bestand inbox, die kon ik rechtstreeks openen met evolution en dan importeert hij deze gelijk !! super ! dank en nu nog even de outbox op dezelfde wijze !
What's in a name....